Skip to main content
Vraag

Sinds vervanging Experia Box V10 werken wifi versterkers niet meer goed

• July 19, 2025
  • 1 reactie
  • 18 keer bekeken

ElectricMud
Helper

Ik heb enkele weken geleden dit gehad. 
Belangrijk om te weten dat ik een zwarte modem (V12) heb en de SuperWifi 2.0 (zwarte).

als dat bij jou ook het geval is, dan kan je het best de volgende stappen doen:

1. reset je modem (achterkant zit een reset knop, kan je met tandenstoker indrukken)
  2. laat de modem eerst helemaal opstarten totdat alle lampjes groen zijn
  3. dan pak je, je wifi versterkers (afhankelijk van aantal) en breng deze in de buurt van je modem
  4. steek de superwifi in de stroom en doe met tandenstoker de reset knop 10 sec. indrukken
  5. nadat de superwifi gereset is brandt het lichtje blauw
  6. nu doe je aan de zijkant van je modem de draadloos wifi zoeken knop indrukken (twee pijltjes die rond naar elkaar wijzen)
  7. dan doe je datzelfde op de superwifi (knop zit middenin aan de voorkant)
  8. Dit duurt even maar op een gegeven moment springt de superwifi van groen naar rood en dan weer groen. Als hij continue groen brandt is de reset gelukt en kan je deze weer uit de stekker trekken en ergens plaatsen.

succes! 

Loop tegen soortgelijk probleem aan maar dan na vervanging van mijn Experia V10. De vorige variant was door recente software upgrades van KPN labiel geworden.
Helaas werken de stappen die je noemt niet. Mijn Wifiversterkers (de zwarte, 2.0) worden maar niet gevonden. De zogenaamde online installatiehulp van KPN is een absoluut lachertje. Bij het aangeven dat ik de twee wifiversterkers wil krijg ik alleen maar te zien dat ik de wifiversterkers moet aansluiten terwijl beiden strak groen staan te branden. 
Ben het gedoe met KPN onderhand meer dan beu. Het is er de afgelopen maanden alleen maar slechter op geworden.

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

1 reactie

ElectricMud
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • July 19, 2025

@Roy74 Heel fijn dat je de link naar updates deelt. Daar kan ik gelijk zien dat er blijkbaar een softwareprobleem is met de v10 i.c.m. wifi-versterkers - althans, zo lees ik dat hier: 

@Denise van KPN Als deze kennis al aanwezig is, waarom krijg ik dat dan niet te horen tijdens de vele telefonische contacten met de servicedesk? Dit had mij een hoop ellende en tijd kunnen besparen.

Uiteindelijk moet ik dan nog maar zien of deze update verbetering brengt. Helaas ben ik door de afgelopen ervaringen wat cynisch geworden.