Skip to main content

Hi KPN!

Ik heb sinds vrijdagmiddag geen internet meer. Rode lampje brand bij Internet. Power en Wireless zijn groen. Service oranje.

Ik heb de Experiabox (v10) gereset en ook alle stekkers eruit gehaald/ stroom eraf- maar het werkt nog steeds niet.

Er was en is geen storing in mijn postcodegebied.

Kunnen jullie van afstand iets doen/ kan ik nog iets doen of moet er een monteur komen?

Vriendelijke groet,

Kirsty

Hoi @Kirsty2188, dat het lampje rood brandt doet vermoeden dat het signaal niet goed aankomt bij de Experia Box. Op jouw adres zie ik ook geen storingen staan, maar ik kan ook geen contact met jouw modem krijgen. 

Zo te zien gaat het om een glasvezel aansluiting. Welke lampjes branden er op het glasvezelkastje (de NTU)? Als ze daar wel op branden komt het signaal daar wel aan, als ze daar niet op branden komt er überhaupt geen signaal in huis aan. Als dat lampje niet brandt kan je het beste even bellen met 0800-0402. Een collega kan de aansluiting dan direct samen met jou nakijken en als het nodig is de vervolgstappen plannen. 


Hi Jasper,

Bedankt voor je snelle reactie!

Op het glasvezelkastje branden de lampjes ‘Power’ en ‘Ethernet. Glas brandt niet.

Dus dat kan ik het beste bovenstaand nummer bellen?

Groeten,

Kirsty


Dat is dan inderdaad het beste @Kirsty2188. Het signaal komt helemaal niet bij jou binnen dus, dat lijkt dan iets buitenshuis te zijn. Ik vermoed dat er een monteur moet komen, telefonisch is het makkelijker om een afspraak daarvoor te maken.