Skip to main content

Wil de experiabox vervangen door Fritz!box 7583, maar heb daar wel de Sip code voor nodig, de service toe werkt niet, terwijl ik gewoon op het KPN netwerk zit??

Hoe kom ik aan de Sip code's,?

en ik wordt tureluurs van het fritzmenu op de kpn site, voor bestellen kom je meteen op een samengestelde pagina terecht en als ik mijn adres invoer wordt er niet gezien dat ik als lid ben van deze club, met alles aan boord, ik wil alleen de fritz!box 7583 bestellen en daar heb je de sip code's voor nodig.

*Admin: samengevoegd met eerder geopend topic


Hoi @Joop Tijnagel . Speelt dit probleem nog steeds?


Dit probleem speelt nog steeds, en ik krijg in de winkel alleen de 7590 te zien en die wil ik juist niet, ik krijg bij service tool te zien dat ik niet in het KPN netwerk zit, terwijl er een glas modem in de meterkast hangt en de router van de experia box mij wel verbind met jullie netwerk, anders kan ik niet eens TV kijken o.a.


Die sip code heb je die nodig voor VOIP, of zoals ik hier een dect telefoon met vaste lijn is dat dan nodig?

 


Ik neem aan dat je de KPN servicetool voor het instellen van het SIP wachtwoord al doorlopen hebt.


WJB, ik krijg geen toegang tot de service tool, deze zegt ik zit niet in het kpn netwerk.

zie screen dump:

 


Ben jij wellicht een ex Telfort abonnee?


Geweest, in november heb ik alles over gedaan naar KPN, per 3 december is de monteur hier geweest, en heeft ik de meterkast niks gedaan, hij zei was niet nodig, dus in de huiskamer heeft hij de experiabox actief gemaakt en de tv ontvanger., ik log nu in op mijn kpn id.


Ben je zelf actief overgestapt naar een KPN Hussel abonnement?


Ja, ik heb deze meteen aangepast naar 200, 10 leek me erg weinig, ik zal pas rond 1830 verder kunnen ik moet nu aan het eten beginnen,

 


Dan is er administratief het één en ander niet afgerond want jouw aansluiting lijkt nog niet volledig gemigreerd te zijn. Wellicht dat @Erwin_ hier eens dieper in wil.duiken.


Oki, ik wacht op antwoord van @Erwin_ 


@Erwin_ ,als je het voorgaande doorgelezen hebt zie je hopelijk het probleem,

het komt hierop neer dat ze mij gewoon op het oude telfort IP hebben laten zitten, ik heb nooit toegangsgegevens  gehad, bij het “doorsluizen” van mijn abo telfort naar KPN, het enige wat ik gehad heb was een nieuw nummer voor toegang tot ITV en een nieuw paswoord voor ITV, als ik de handleidingen van Fritz!box doorlees(zijn vrij te downloaden), kom ik nogal wat gegevens te kort, ik zou dan een KPN abo op technet moeten activeren om daar de juiste gegevens vandaan te halen, lijkt me echt omslachtig, ik heb genoeg ICT ervaring dat  met de juiste info het zelf wel zou kunnen.

Maar eerst moet de telfort IP eraf en de KPN IP erop,

Ik denk dat mijn vorig probleem op dit forum,  voortvloeien  uit  die overgang, mijn WiFi zakte steeds weg, gelukkig gaat het nu goed, maar ik wil beter dus vandaar mijn vervanging van de experiabox heel instabiel.

Dus ik wil ook de toegangsgegevens en wachtwoorden ontvangen, die nodig zijn om de fritz!box te configureren.


Maar eerst moet de telfort IP eraf en de KPN IP erop,

Beter zou zijn als dat IP adres gewoon bij het oude blijft en alleen administratief netjes bij KPN ondergebarcht wordt.


ja, maar dat kan ik nog steeds niet bij de service tool, die dan aangeeft dat ik op het verkeerde netwerk zit.

 


ja, maar dat kan ik nog steeds niet bij de service tool, die dan aangeeft dat ik op het verkeerde netwerk zit.

Dat is, zoals helaas wel vaker, een administratief dingetje.

Gewoon jouw IP adres administratief even verhuizen van het Telfort netwerk naar het KPN netwerk.


We wachten af, wanneer dat gebeurt, mijn ophoging naar 200 heeft ook ruim een week geduurd


Ik wil er graag even induiken maar ik heb je gegevens nog niet, @Joop Tijnagel . Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als dat gebeurd is?


@Erwin_ Profiel aangevuld, mocht je nog meer willen weten geef maar een seintje


Ik leg je vraag even voor aan de techdesk. Ik kom er zo spoedig mogelijk op terug.


@Erwin_ rustig aan ik ben al 2 dagen online hierover.


na het telefoontje van +/- 16:00 is het helemaal stil geworden , wat is nu de hele clou, gaan jullie dit nog oplossen voor het weekend, want ik wordt een beetje boos door alle nalatigheid, klanten overzetten zonder dat deze van het netwerk verandert, ik heb dit nu via het forum al tientallen keren voorbij zien komen en vooral telfort klanten die het aanbod kregen zonder extra kosten over te stappen.


@Joop Tijnagel Voor de 200 snelheid hoefde je niet van het Telfort netwerk af, die was ook bij Telfort beschikbaar.

En je zegt dat je zelf van Telfort naar KPN bent overgestapt, heb je ook een nieuw modem en TV kastjes gekregen, inclusief de TV codes, of ben je alleen in naam veranderd zoals iedereen die bij Telfort zat.

En dan vragen en zaken via dit forum duren langer, je hoeft niet een chat snelheid te verwachten en dat het binnen een uurtje is opgelost en veranderd, kan zomaar een paar dagen duren voordat er weer een antwoord komt van @Erwin_  Omdat die een paar dagen niet werkzaam is of nog geen antwoord voor je heeft.

ps, een ophoging naar de 200 kan inderdaad een week duren, licht er aan welke verbinding je aanhangt, Eof of Gof,

bij EoF moet er fysiek gewisselt worden in de PoP omdat die maarntot 100Mb gaat, en de meeste Telforters zaten daar op, en dan is een week best snel.


Ik geloof dat je het verhaal niet helemaal gelezen hebt, ik zit met een ander probleem en daar zijn @wjb  en @Erwin_  al 2 dagen mee bezig, volgens mijn abo ben ik lid vanaf 05-11-2020, vanaf 3 december 2020 hebben ze mij vi een monteur actief gemaakt met experiabox12 en een tv ontvanger hier heb ik een anderE toegang voor gekregen, en een andere princode, de experiabox10 van telfort heb ik toen afgekoppeld en meteen retour gestuurd, de experiabox12 heeft de monteur geactiveerd, maar die heeft niets in de meterkast gedaan, ik draai nu nog steeds op het telfort netwerk, daardoor heb ik een probleem de servicetool voor oa sipcode draait op het kpn netwerk, als je naar boven scrollt, kun je de screendump zien waarop dit te zien is,

@wjb en @Erwin_ hebben hiervoor al actie ondernomen, hoe weet ik niet, maar zijn hier met de techdesk mee bezig, ik begrijp je wel, dat geduld een schone zaak is, maar ik wil voortuit en dat kan op dit moment niet.


...ik zit met een ander probleem en daar zijn @wjb  en @Erwin_  al 2 dagen mee bezig...

Ik ben nergens mee bezig hoor :wink: , ik ben namelijk, net als jij, gewoon een klant van KPN en lid van dit forum. @Erwin_ en de techdesk zijn hier als het goed is wel mee bezig en ik hoop dat het heel binnenkort verholpen zal zijn.