Skip to main content

Wil de experiabox vervangen door Fritz!box 7583, maar heb daar wel de Sip code voor nodig, de service toe werkt niet, terwijl ik gewoon op het KPN netwerk zit??

Je hebt dus nu een Box 12 in gebruik, gefeliciteerd, dan zit je op het KPN netwerk en niet meer op het Telfort netwerk, want de Box 12 werkt niet op de Telfort verbinding.

Er gaat dus iets anders mis, op administratief gebied, dat kan even duren en zijn 2 dagen zo om.

PS, had en heb het goed gelezen, maar je had het over een Experiabox zonder Type, je hebt een Box 12 zonder Experia ervoor, en nu lees ik door, maar wil je zelf een Fritzbox kopen of wil je hem huren bij KPN, dan krijg je namelijk de 7590 en niet de 7583, die is alleen beschikbaar bij Bonding DSL.

 


@Joop Tijnagel . Het forum is niet ‘instant contact’, dus reacties kunnen op zich laten wachten.

We hebben echter niet stilgezeten. Ik kan tot nu toe het volgende zeggen:

Jij bent een volwaardig KPN klant. (je TFT is opgezegd en er is een volledig nieuw KPN abonnement geleverd) Dat je hetzelfde ip adres hebt, is niet vreemd. Dat gebeurt veel.

Jij hebt een MijnKPN omgeving. Welk klantnummer is daar gekoppeld? En staan daar nog andere diensten in? (e-mail only/digitenne) 

De wenselijke situatie is dat alleen jouw KPN vaste abonnement daar actief staat. Eindigend op #######995.

Verder hebben we een zojuist een signaaltje naar je box12 gestuurd, die er voor moet zorgen dat je sip registratie in de box helemaal goed staat. (voor de zekerheid)

Zou je, als aan bovenstaande voorwaarden is voldaan, nog een poging willen wagen? Voor de zekerheid ook nog even een tip: zorg dat er geen VPN actief is. 

Ik ben benieuwd of het je straks gaat lukken. 

 


@Erwin_  dankje wel, maar nu werkt mijnkpn nietmeer zowel mobiel als op mijn laptop, zal beide herstarten dan hoor je meer.


@Erwin_  sorry gaat vanavond niet lukken, zal morgenochtend alles herstarten, krijg net visite


@Erwin_  beide apps werken niet ook de servicetool niet


Het zit ons niet mee. Er is momenteel een storing met MijnKPN: 

 

We moeten even afwachten tot die is opgelost. 


Apps werken weer, je hoort nog van de tool


Tool werk nog steeds niet nog steeds melding verkeerde netwerk(zie screendump)

 


Even de browser cache leeg maken misschien? 


Ccleaner gedraaid, haalt niks uit geen toegang


Vreemd hoor.  In jouw MijnKPN omgeving staat op dit moment dus alléén het nieuwe klantnummer gekoppeld?

Kun je nog eens proberen in een incognito venster (zie drie puntjes, rechtsboven) om de tool te benaderen?

Ik zal ondertussen weer contact opnemen met mijn achterban voor verdere analyse. 


En toch denk ik dat het IP adres van de aansluiting van @Joop Tijnagel door de SIP servicetool nog niet gezien wordt als IP adres binnen het KPN netwerk maar als IP adres binnen het Telfort netwerk.


Zou kunnen, maar toch is deze order de hele KPN leverstraat door geweest. We krijgen het lek wel boven, maar het gaat allemaal buiten processen om, dus kan even duren.


@Joop Tijnagel, Zou je voor mij eens kunnen kijken of je de servicetool voor het resetten van de pincode voor televisie wel kunt benaderen of komt die ook met …

 


@wjb , dit werkt wel, ik heb deze wel niet gewijzigd en afgebroken, maar doet het dus wel


@Erwin_ incognito werkt ook niet, krijg zelfde verhaal.


@wjb , dit werkt wel, ik heb deze wel niet gewijzigd en afgebroken, maar doet het dus wel

Dan weet ik nu bijna zeker dat jouw IP adres door de SIP servicetool gewoon ( :confounded: ) nog gezien wordt als IP adres van Telfort en dat daar dus de oorzaak van dit probleem ligt.


@wjb en @Erwin_ , het huidige IP adres, waarop ik nu draai is dat van KPN of oude Telfort, ik heb even ipconfig gedraaid (hier is de screendump):

 


Het gaat niet om jouw LAN IP adres maar om jouw WAN IP adres.

Post dat WAN IP adres niet in z'n geheel hier, als je het met ons wilt delen laat dan het getal achter de laatste punt weg.


@wjb  82.170.230 omschrijving hostname: .fixed.kpn.net


Bron.


@wjb Dus je had gelijk ik hang nog in het Telfort netwerk, migratie is niet afgewerkt, delen van de servicetool werken wel, en delen werken niet


@wjb Dus je had gelijk ik hang nog in het Telfort netwerk, migratie is niet afgewerkt, delen van de servicetool werken wel, en delen werken niet

Ik denk dat het net anders ligt en dat de fout veroorzaakt wordt door de SIP servicetool.

Ik ben bang dat de SIP servicetool niet naar het abonnement achter het IP adres kijkt maar naar het IP adres zelf.


Er is een ticket aangemaakt. Begin volgende week weten we hopelijk meer. 


@Erwin_ dankje Erwin, voor alle moeite en ook @wjb  probleem zit toch dieper dan we allemaal aannamen, gelukkig heb ik de fritz!box 7583 nog niet besteld ander had hij nu brodeloos in de kast gestaan, zodra dit rond is volgende week en zeker weet dat alles werkt ga hem wel bestellen.

Â