Skip to main content

Hier een probleem met www.lyngsat.com

Niet te bereiken via KPN internet maar wel via 4G en andere internet providers (mocht even de WiFi van de buren gebruiken die bij Online zitten).

Probleem al telefonisch gemeld (0800-0402) maar daar kan men schijnbaar alleen heel verbaast reageren en er vooral niet op terugkomen.

O ja: voordat we de mallemolen in gaan: Getest met Firefox, Chrome en Edge op 2 laptops en 2 telefoons.

 

Zijn er mensen die de site eens willen testen.

Hier een probleem met www.lyngsat.com

Niet te bereiken via KPN internet maar wel via 4G en andere internet providers (mocht even de WiFi van de buren gebruiken die bij Online zitten).

Probleem al telefonisch gemeld (0800-0402) maar daar kan men schijnbaar alleen heel verbaast reageren en er vooral niet op terugkomen.

O ja: voordat we de mallemolen in gaan: Getest met Firefox, Chrome en Edge op 2 laptops en 2 telefoons.

 

Zijn er mensen die de site eens willen testen.

Hier werkt de site @Martin.66 


Ik krijg dit:

 


Heb je toevallig een andere dns server ingesteld?


Op alle apparaten. Behalve als ik verbind met de WiFi van de buren (online)


Heb je toevallig een andere dns server ingesteld?

Nee, gisteren zelfs het modem (v12) terug naar fabrieksinstellingen gezet. Is ook niet mogelijk in dit modem om de DNS te wijzigen net zoals de IP reeks voor het interne netwerk.


@wjb weet jij wat dit kan zijn?


Bij mij werkt het gewoon hoor. En nog vlot ook. Ik gebruik de standaard KPN DNS server. Op WiFi. 


Dit staat er in mijn modem:

 


Dit staat er in mijn modem:

 

Bij mij ook. Niks mis mee.


Dit staat er in mijn modem:

 

Heb jij nog een router aan je v12 hangen? De default gateway komt nl niet overeen met die van de v12


Nee hangt alleen een 5 poorts switch achter op wan1 van het modem. Modem is een KPN box 12


@Martin.66 

Ik bekijk die site regelmatig. Overigens is https://nl.kingofsat.net een prima alternatief. 

Maar voor lyngsat : 

Probeer eens jouw cookies en browsegeschiedenis te wissen. Grote kans dat het daarna weer werkt. 

 


@Martin.66

Ik bekijk die site regelmatig. Overigens is https://nl.kingofsat.net een prima alternatief. 

Maar voor lyngsat : 

Probeer eens jouw cookies en browsegeschiedenis te wissen. Grote kans dat het daarna weer werkt. 

 

Nee, heeft niet geholpen. Wel een tracert uitgevoerd.

En daarna een tracert via online netwerk.

 


En wat er gebeurt er als je dit aanklikt? : 

https://www.lyngsat.com/Astra-1KR-1L-1M-1N.html

 


Via online:

 

Via koppeling van Noordzee:

 


Raar, want dat is helemaal niet het plaatje wat je hoort te krijgen als je op de link klikt. Dan hoor je alleen maar de Astra 19 oost te zien te krijgen.

 


Raar, want dat is helemaal niet het plaatje wat je hoort te krijgen als je op de link klikt. Dan hoor je alleen maar de Astra 19 oost te zien te krijgen.

 

1e plaatje is via online en 2e plaatje via KPN


Ben nu al een tijdje bezig om dit “domme” probleempje op te possen. Inmiddels kan ik al niet meer inloggen op het modem:

 

Krijg nu al de neiging om de hele rommel maar in te pakken en retour te sturen naar KPN. Wat een waardeloze klantenservice. Dit soort klantenservice kan ik bij elke prijsvechter ook krijgen.


Nee, heeft niet geholpen. Wel een tracert uitgevoerd.

En daarna een tracert via online netwerk.

 

Kijkend naar de traceroutes verlaat het verzoek wel netjes het netwerk van KPN. Die stopt voor zover ik weet al bij de eerste hop ‘fixed.kpn.net’. Het is ook geen DNS-probleem, anders had je de tracert niet eens uit kunnen voeren op basis van domeinnaam. Hier werkt de site goed en krijg ik eenzelfde traceroute:

Ik vermoed dan ook dat het probleem bij de webhost gezocht moet worden, misschien sta je per abuis ergens op een blacklist of iets in die richting. De traceroutes zien er ook van beide netwerken die je hebt gepost vrijwel hetzelfde uit op het begin na en dat heeft allemaal met lokale routering binnen het netwerk van de ISP te maken. Op het moment dat het datacenter van Cogent in Amsterdam bereikt wordt verloopt het via dezelfde route, er hangen wat andere domeinnamen aan dus mogelijk verloopt het net via een andere server of router maar alles verloopt in ieder geval via het data center van Cogent.


Even mijn ip adres gecheckt. Blijk ik op 2 blacklists te staan.

spam.dnsbl.sorbs.net

dnsbl.spfbl.net

 

Ik ben net klant bij KPN


Even mijn ip adres gecheckt. Blijk ik op 2 blacklists te staan.

spam.dnsbl.sorbs.net

dnsbl.spfbl.net

 

Ik ben net klant bij KPN

Kunt u daarbij ook zien hoelang uw ip al op deze blacklists staan? Of is dat op zo'n site niet mogelijk?

Misschien moet een KPN medewerker hier even naar kijken. Want een nieuwe klant die een zo'n ip krijgt, dat hoort niet.


Gewoon een check gedaan op https://dnschecker.org en https://whatismyipaddress.com

Maar ja. Wie gaat mij van die blacklists af helpen?

 


Hoi @Martin.66, welkom op ons forum!
Dit is wel ontzettend merkwaardig inderdaad! Een nieuw IP adres kan ik je helaas niet aan helpen. 
Ik denk dat je hierover het beste contact op kunt nemen met onze Abuse afdeling


Hoi @Martin.66, welkom op ons forum!
Dit is wel ontzettend merkwaardig inderdaad! Een nieuw IP adres kan ik je helaas niet aan helpen. 
Ik denk dat je hierover het beste contact op kunt nemen met onze Abuse afdeling

Mijn internet staat niet in quarantaine. Ik kan all sites bereiken behalve de genoemde. Er staat tig topics over hetzelfde probleem en iedereen word maar met een kluitje het riet in gestuurd.

 

Ik ga het over een andere boeg gooien die waarschijnlijk wel wat afdelingen binnen KPN wakker zal schudden.

Kappen met betalen en storneren (want KPN levert tenslotte niet goed) zal zeker aandacht trekken binnen KPN. Wat een ongelooflijke ……..


Ik kreeg een beter idee. Gewoon de boel opzeggen (contract loopt nog t/m december dit jaar) want de levering is gewoon bagger. Kun je jezelf laten bellen. En dat werkt gewoon. Maar er is wel een wachttijd van een kwartier…….