Skip to main content

Hier een probleem met www.lyngsat.com

Niet te bereiken via KPN internet maar wel via 4G en andere internet providers (mocht even de WiFi van de buren gebruiken die bij Online zitten).

Probleem al telefonisch gemeld (0800-0402) maar daar kan men schijnbaar alleen heel verbaast reageren en er vooral niet op terugkomen.

O ja: voordat we de mallemolen in gaan: Getest met Firefox, Chrome en Edge op 2 laptops en 2 telefoons.

 

Zijn er mensen die de site eens willen testen.

Gewoon een check gedaan op https://dnschecker.org en https://whatismyipaddress.com

Maar ja. Wie gaat mij van die blacklists af helpen?

 

De gene die het ip op de blacklist heeft gezet.. 

Dit is gewoon een adres wat is uitgedeeld aan u net als dit bij iedere ander KPN klant had kunen gebeuren.. weet niet wie die blacklist beheerd maar deze zou u er ook weer Af moeten halen. 

Als een specifieke kenteken niet over een specifieke weg mag ligt dit dan aan de auto of de gene die dit besloten heeft ?

Maargoed wellicht kan het abuse team hierin assisteren want dit adress zal ooit geblacklist zijn door een aanemelijke abuse in het verleden.

Technisch moet het zeker mogelijk zijn een ander IP toe de delen gezien deze dynamisch is echter is er geen methode om dat zo even te regelen..

 

 

Edit;

Voor sorbs heb ik volgende pagina gevonden

http://www.sorbs.net/faq/retest.shtml


Ik ga het over een andere boeg gooien die waarschijnlijk wel wat afdelingen binnen KPN wakker zal schudden.

Kappen met betalen en storneren (want KPN levert tenslotte niet goed) zal zeker aandacht trekken binnen KPN. Wat een ongelooflijke ……..

Hier zal ik als ik jou was niet aan beginnen, gaat alleen maar zorgen voor betalingsherinneringen, incasso's en noem het maar op met uiteindelijk het risico dat je contract afgesloten wordt. Hier zullen geen afdelingen mee wakker geschud worden en levert alleen maar problemen op.

Er zijn genoeg IP-blacklists op de wereld en het kan puur toeval zijn dat die van jou op eentje staat waardoor een van de websites die je graag bezoekt niet beschikbaar is. Ik denk dat KPN Abuse je hier wel bij kan ondersteunen.


Ik ga het over een andere boeg gooien die waarschijnlijk wel wat afdelingen binnen KPN wakker zal schudden.

Kappen met betalen en storneren (want KPN levert tenslotte niet goed) zal zeker aandacht trekken binnen KPN. Wat een ongelooflijke ……..

 

Er zijn genoeg IP-blacklists op de wereld en het kan puur toeval zijn dat die van jou op eentje staat waardoor een van de websites die je graag bezoekt niet beschikbaar is. Ik denk dat KPN Abuse je hier wel bij kan ondersteunen.

Dat zal best maar moet ik als klant hier 5 dagen om hulp smeken voordat je serieus geholpen word?


Kan je screenshots delen waaruit blijkt dat jouw IP adres in die blacklists opgenomen is. Poets wel even het laatste getal van jouw IP adres weg.


 


Ik kan die site wel benaderen.

Wat zijn en eerste drie octets van jouw IP adres?


Ik kan die site wel benaderen.

Wat zijn en eerste drie octets van jouw IP adres?

Uiteraard wel een afwijking gezien hij ook de blacklist op sorbs.net heeft

Dat zal best maar moet ik als klant hier 5 dagen om hulp smeken voordat je serieus geholpen word?

Ik snap je frustratie in deze maar KPN kan er niet direct iets aan doen dat een willekeurig adress die iedere potentieele klant had kunnen krijgen op een van de vele niet affinierde aan KPN lijsten is komen  te staan met wat voorn reden dan ook, Denk ook niet dat het een stuk onwilligheid is om je te helpen, maar een partij ergens in het buitenland in beweging te zetten om een fout te corrigeren dat is geen kwestie van de bewuste schakelaar omzetten.


Uiteraard wel een afwijking gezien hij ook de blacklist op sorbs.net heeft

Klopt, vandaar dat ik ook vraag naar de drie eerste octets van het IP adres want wat we vaak zien is dat hele subnets in zo'n blacklist terecht komen omdat er ergens in zo'n subnet een probleem geconstateerd is.


Klopt, vandaar dat ik ook vraag naar de drie eerste octets van het IP adres want wat we vaak zien is dat hele subnets in zo'n blacklist terecht komen omdat er ergens in zo'n subnet een probleem geconstateerd is.

Dat is inderdaad wat er vaak gebeurt hiermee ..


Ik kan die site wel benaderen.

Wat zijn en eerste drie octets van jouw IP adres?

77.169.251.XXX


Ik kan die site wel benaderen.

Wat zijn en eerste drie octets van jouw IP adres?

77.169.251.XXX

Op dat subnet lijkt in 2015 spam activiteit geweest te zijn maar deze staat nog altijd actief in de blacklist van Sorbs.

Bron

@Dennis ABD, Weet jij wat de te bewandelen weg is om deze blacklist entry verwijderd te krijgen?

 

Overigens zou deze blacklist mijns inziens niet gebruikt moeten worden door sites om op basis daarvan IP adressen te blokkeren.


Niet. SORBS heeft een aantal catagorieen van spam lijsten, een van die lijsten is IP's die ooit eens spam verstuurd hebben (dat ze inmiddels een onderverdeling hebben is relatief recentelijk) en delisten daar is bijna niet mogelijk, daarnaast gebruikt eigenlijk niemand de lijst gezien de agressiviteit en al helemaal niet om web verkeer mee te blokkeren. Ik ga niet beweren dat het nooit gebeurt, het zouden echter wel heel erg grote amateur beheerders zijn als ze het zouden doen.

 

De naam van de site (mxtoolbox, MX = Mail eXchanger) geeft al aan waar dergelijke blacklists voor zijn.


Maar gaat abuse hier nu nog wat aan doen? Misschien wat tests uitvoeren met diverse andere ip's in datzelfde ip block?


Nee. Alles hier wijst op een technisch issue en dat is niet iets waar wij wat mee kunnen. Ik kan ook niet even wat random IP's hier en daar vandaan trekken om te testen.


Nee. Alles hier wijst op een technisch issue en dat is niet iets waar wij wat mee kunnen. Ik kan ook niet even wat random IP's hier en daar vandaan trekken om te testen.

De eerder uitgevoerde Tracert geeft alles toch echt netjes en normaal werkend aan. zowel de online als de KPN lijn loopt netjes door en is traceerbaar t/m 31.208.232.102. 

Dan ligt het al echt buiten de invloedsfeer van KPN verdere hops zien we helaas niet maargoed we zijn dan al in zweden aangekomen… zonder problemen en gezien Lyngsat zelf volgens IP locatie in stockholm zit kan ik me alleen voorstellen dat het of daar mis gaat wat niet zou moeten want dan zou online hem ook niet krijgen of er inderdaad een suspend op loopt..  

 

Hier ook mooi hetzelfde beeld en werkt de pagina feilloos alleen loopt deze de laatste zichtbare hop net via ander ip in zelfde subnet andere loadbalancer waarschijnlijk.. 

 


Een trace is niet altijd de meest betrouwbare manier om routes te testen. Het zijn de eerste pakketjes die gedropped worden als er onderweg wat drukte is, daarnaast zijn er voldoende die simpelweg geen antwoord geven. Dat neemt verder niet weg dat het zeker in die hoek te zoeken is en het zou ook een firewalling door de hosting provider aldaar kunnen zijn. Dat is echter aan onze kant niet te zien en valt wat mij betreft ook onder een technisch issue,  enkel niet een die de KPN op kan lossen.


Een trace is niet altijd de meest betrouwbare manier om routes te testen. Het zijn de eerste pakketjes die gedropped worden als er onderweg wat drukte is, daarnaast zijn er voldoende die simpelweg geen antwoord geven. Dat neemt verder niet weg dat het zeker in die hoek te zoeken is en het zou ook een firewalling door de hosting provider aldaar kunnen zijn. Dat is echter aan onze kant niet te zien en valt wat mij betreft ook onder een technisch issue,  enkel niet een die de KPN op kan lossen.

precies dat...Zeker omdat een tracert en/of pingplot alleen pings zijn en dus niet persee Data verzoeken vrijsteld en/of uitsluit..

Maargoed hoe het ook zit als wij als KPN hier de suspend niet weg kunnen krijgen of deze nou bij SORBS wat voornamelijk voor mail is ligt of elders een denial ontstaat maakt denk ik weinig uit, uiteindelijk kan de klant deze pagina alleen via deze verbinding niet bereiken, onze IPs zijn dynamisch toegewezen maar deze zijn meer statisch dan dynamisch, Ik vraag me af wat er inhoudelijk nodig is om een ander te krjjgen.

Nog nooit gecontroleerd of een poortwissel resulteerd in ander IP maar zal er eens op letten @NHendriks heb jij dit toevallig al eens bekeken ?


IP adressen zijn toegewezen aan gebruikers en effectief statisch. Enkel bij grote netwerk aanpassingen bestaat er een kans dat het IP wijzigt.


IP adressen zijn toegewezen aan gebruikers en effectief statisch. Enkel bij grote netwerk aanpassingen bestaat er een kans dat het IP wijzigt.

Hoe lang is de lease van een IP adres? Is dat 86400 minuten?


IP adressen zijn toegewezen aan gebruikers en effectief statisch. Enkel bij grote netwerk aanpassingen bestaat er een kans dat het IP wijzigt.

Hoe lang is de lease van een IP adres? Is dat 86400 minuten?

 

Het is geen DHCP, er is dus geen sprake van een lease.


IP adressen zijn toegewezen aan gebruikers en effectief statisch. Enkel bij grote netwerk aanpassingen bestaat er een kans dat het IP wijzigt.

Hoe lang is de lease van een IP adres? Is dat 86400 minuten?

Er is geen sprake van een lease van een iP adres, jouw publieke IP adres zal in principe nooit wijzigen.


Nog nooit gecontroleerd of een poortwissel resulteerd in ander IP maar zal er eens op letten @NHendriks heb jij dit toevallig al eens bekeken ?

Nooit naar gekeken maar zal er eens op letten. Ik kan mij echter voorstellen dat dit geen verandering geeft. Het IP-adres wordt volgens mij door de Radius-server uitgegeven aan een FIA-nummer. Bij een poortwissel veranderd het FIA niet. Bij een dragerwissel dan weer wel. Tenminste dat dacht ik. Het is niet iets waar ik veel mee bezig ben en ook poortwissels komen bij mij amper voor.


Nooit naar gekeken maar zal er eens op letten. Ik kan mij echter voorstellen dat dit geen verandering geeft. Het IP-adres wordt volgens mij door de Radius-server uitgegeven aan een FIA-nummer. Bij een poortwissel veranderd het FIA niet. Bij een dragerwissel dan weer wel. Tenminste dat dacht ik. Het is niet iets waar ik veel mee bezig ben en ook poortwissels komen bij mij amper voor.

Eens dat is ook zo.. nou overzetten  naar koper dan maar.. :joy: Als deze nu op glas loopt.


Hier wordt door de topicstarter gesproken over 'blacklists’, maar dit gaat over spam-blacklists. Die zullen vast geen betrekking hebben op het bezoek aan een website. Dus dit lijkt mij niet echt relevant voor dit probleem.

Ik vermoed eerder dat je ip-adres of de range ervan bij die website geblokkeerd is. Of misschien blokkeren ze zelfs op land. Ik raad aan om de eigenaar eens te mailen en te vragen wat er mis is. Ook een traceroute geeft geen garanties omdat sommige sites aan het eind van een traceroute alle pings droppen uit veiligheidsoverwegingen.

In de tussentijd kan je een VPN of Proxy aanslingeren om te internetten onder een ander IP-adres.


 

Ik vermoed eerder dat je ip-adres of de range ervan bij die website geblokkeerd is. Of misschien blokkeren ze zelfs op land. Ik raad aan om de eigenaar eens te mailen en te vragen wat er mis is.

 

Dit heb ik al nagevraagd bij de eigenaar’. Zijn antwoord:

>> Your IP number is not on a grey/black list by the website protection

>> service we are using, so it should be fine to visit.