Skip to main content

Hier een probleem met www.lyngsat.com

Niet te bereiken via KPN internet maar wel via 4G en andere internet providers (mocht even de WiFi van de buren gebruiken die bij Online zitten).

Probleem al telefonisch gemeld (0800-0402) maar daar kan men schijnbaar alleen heel verbaast reageren en er vooral niet op terugkomen.

O ja: voordat we de mallemolen in gaan: Getest met Firefox, Chrome en Edge op 2 laptops en 2 telefoons.

 

Zijn er mensen die de site eens willen testen.

Wat krijg je te zien als je naar http://178.21.72.224 gaat?

 


Time out.

 

 

 


 


Dan kunnen we DNS ook afstrepen en blijft over dat er ofwel toch sprake is van een IP ban bij de hoster ofwel een routingprobleem.


Ik krijg sterk het vermoeden dat jouw IP (of het hele blok, dat durf ik niet te zeggen) op een blacklist staat bij Admax AB, de webhost waar dat IP-adres aan toebehoord. Ik vind het lastig uit te leggen waarom maar de kans is groot dat het een shared hosting service is waar meerdere sites dat IP-adres gebruiken. Je zou eens kunnen checken met de abuse-afdeling daar: abuse@admax.se.


Ik krijg sterk het vermoeden dat jouw IP (of het hele blok, dat durf ik niet te zeggen) op een blacklist staat bij Admax AB, de webhost waar dat IP-adres aan toebehoord. Ik vind het lastig uit te leggen waarom maar de kans is groot dat het een shared hosting service is waar meerdere sites dat IP-adres gebruiken. Je zou eens kunnen checken met de abuse-afdeling daar: abuse@admax.se.

Gelukkig hosten deze ook veel pagina's.

Of althans populaire...


Hoe kan ik zien welke websites er nog meer gehost worden? Dan zou ik die eens kunnen oproepen om te kijken of ik daar wel op kan.


Zie "Hosted Domains" op deze pagina voor de domains die door admax AB gehost worden en deze pagina voor de domains die op hetzelfde IP adres gehost worden.


Wonbri.se (178.21.72.185) geen probleem met openen.

Maar wel andere sites zoals autotrader.se ( 178.21.73.86 ) zelfde probleem.

 

Hoe dan ook. KPN moet dit oplossen.


Nou ja zeg:

 

 

Ik heb wel contact gehad met Admax.

Hi,

 

Nothing is blocked with us, so it could be something else.

If you are trying to reach something else under our network, how does this http://da101.admax.se work?

 

 

Med vänliga hälsningar,

 De gegeven link werkt niet maar lyngsat.com weer wel.

 

Maar wat als ik een auto wil kopen in Zweden?


Wonbri.se (178.21.72.185) geen probleem met openen.

Maar wel andere sites zoals autotrader.se ( 178.21.73.86 ) zelfde probleem.

 

Hoe dan ook. KPN moet dit oplossen.

Als het probleem buiten hun netwerk zit? Hoe moeten ze dat dan oplossen?
Je klaagt toch ook niet bij onze Rijkswaterstaat als een dorp in Oostenrijk door sneeuwval geblokkeerd is?

Oplossing: Meld je klacht bij de genoemde providers, heb een paar dagen geduld, of gebruik een VPN als die IP-range echt van groot belang is voor jouw.


Intussen kan ik niet meer op www.flysat.com komen vanaf mijn KPN lijn.

 

 

Via online (van de buren) lukt het wel


@Martin.66 Ik krijg enkel time-out's. Maar dat zegt nog niks omdat ICMP-packets ook regelmatig gedropt worden uit veiligheidsoverwegingen.


Hier werkt de site zonder problemen op een KPN-glasvezelverbinding via Cloudflare DNS. Mogelijk ligt het probleem dus niet per definitie bij KPN. Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat het wel zou kunnen zijn. Zou je eens een traceroute kunnen doen?

  • Druk op de Windows toets + R
  • Voer ‘cmd’ in (zonder aanhalingstekens)
  • Voer het commando ‘tracert flysat.com’ (wederom zonder aanhalingstekens)

Als je het resultaat hier kan plaatsen dan toont ons dat in ieder geval de route van de data en waar het mogelijk fout gaat. Ik krijg zelf enorm veel time-outs, dat betekent dat een host niet reageert op een zogenoemd ICMP-packet maar hem wel doorlaat. Het eerste IP-adres buiten het KPN-netwerk is er een van Serverius in mijn geval. Daarna krijg ik eigenlijk geen verdere resultaten meer. Als jouw traceroute hen al niet bereikt dan kan daar de fout zitten.


De tracert

 

 


De tracert

 

 

En toen bleef het stil……

Heel frustrerend om als klant steeds te moeten vragen waarom je bepaalde websites niet kunt benaderen.


En heb je @NHendriks zijn reactie al gelezen en contact gehad met Serverius?


Een trace route zegt niets over de werking van de route.

Een hop op de route hoeft niet te reageren op ping requests en dan krijg je die "Request timed out" meldingen. Dat wil echter niet zeggen dat het doorverwijzen naar de volgende hop niet goed zou gaan.

Zo krijg ik ook geen reply op die route…

...maar is die site wel gewoon te benaderen.

 


Zo krijg ik ook geen reply op die route…

 

 

Maar tussentijds wel een reply op 178.21.17.2 van Serverius, dezelfde die ik krijg maar @Martin.66 weer niet waardoor ik dus het vermoeden krijg dat het daar ergens mis gaat, dit soort issues gaan mijn pet echter verder te boven dus of ik hier verder in kan helpen weet ik niet.


Tracert via de online verbinding:

 


Ik heb hierover uiteindelijk maar een klacht ingediend. Volgens, de aardige en zeer behulpzame dame van de klantenservice, het advies gekregen om een mail naar het abuse team te sturen.

Dus mijn email van de klantenservice met nog wat op en aanmerkingen (zoals dit draadje) doorgestuurd naar het abuse team krijg ik reply dat ik de klantenservice moet hebben. Dus weer naar de klantenservice gebeld. Zij zouden dat verder intern uitzoeken waar ik moest zijn.

 

Zojuist weer gebeld door de klantenservice met de mededeling dat ze niets konden doen voor mij. Dus in feite moet ik maar opstappen als klant want bij een andere provider kan ik wel naar de site.

 

En nu wederom zonder dat ik ook maar iets gewijzigd of aangepast heb kan ik wel bij flysat.com

 

Kom op zeg KPN. Dit soort gedrag verwacht ik van een prijsvechter…..


En weer kan ik niet meer op de site komen!

Ik kan het adres (185.114.20.101) ook niet pingen.

 

Wat moet ik doen om wel op die pagina te komen? Het is werkelijk te absurd om waar te zijn dat je als klant moet smeken om geholpen te worden. Of moet ik gewoon naar Kassa of zo?


Je bent inmiddels wel bekend dat Ping's (ICMP-requests) geblokkeerd kunnen worden? Dus dat zegt nog NIKS over de bereikbaarheid van een server/site. Waar eindigt de traceroute momenteel?

Ik denk dat Kassa weinig zal betekenen voor je. Misschien hoogstens wat advies van een IT-forum zoals Tweakers die meer ervaring hebben van netwerken en complexe IT-infrastructuur.

 

 


 

Misschien hoogstens wat advies van een IT-forum zoals Tweakers die meer ervaring hebben van netwerken en complexe IT-infrastructuur.

 

 

Mensen met kennis en ervaring hebben ze niet bij KPN?


 

Misschien hoogstens wat advies van een IT-forum zoals Tweakers die meer ervaring hebben van netwerken en complexe IT-infrastructuur.

 

 

Mensen met kennis en ervaring hebben ze niet bij KPN?

Je zit nu op een klantenforum waar klanten ook meedenken met anderen. Ikzelf ben niet werkzaam bij KPN.

Verder is het een tip die ik gaf. Ik geef een kans dat de specialiteit en het aantal IT'ers misschien wat hoger ligt dan hier omdat het een lastig probleem is.

Ik kan die site overigens wel prima bereiken, maar pingen niet, en dat komt door de ICMP-blokkade. Dus ik denk dat het probleem echt meer bij jezelf moet liggen.