Skip to main content

Hier een probleem met www.lyngsat.com

Niet te bereiken via KPN internet maar wel via 4G en andere internet providers (mocht even de WiFi van de buren gebruiken die bij Online zitten).

Probleem al telefonisch gemeld (0800-0402) maar daar kan men schijnbaar alleen heel verbaast reageren en er vooral niet op terugkomen.

O ja: voordat we de mallemolen in gaan: Getest met Firefox, Chrome en Edge op 2 laptops en 2 telefoons.

 

Zijn er mensen die de site eens willen testen.

Gewoon een check gedaan op https://dnschecker.org en https://whatismyipaddress.com

Maar ja. Wie gaat mij van die blacklists af helpen?

 

Als een specifieke kenteken niet over een specifieke weg mag ligt dit dan aan de auto of de gene die dit besloten heeft ?

 

 

Waarschijnlijk heb ik jou aan de telefoon gehad.

Maar goed. Ik als klant verwacht met mijn kenteken gewoon overal te mogen komen net als alle andere kentekens. Ik verwacht als klant niet de boetes van de vorige gebruiker van het kenteken re krijgen.

Maar goed KPN: rien ne va plus ik ben straks geen klant meer van u


@Martin.66 Opmerkelijk dat je KPN de schuld geeft, terwijl al vaak gezegd is dat  het probleem NIET bij KPN ligt. Je kan wel bij KPN weggaan hierdoor, maar een mailtje naar de juiste ISP's is natuurlijk een betere oplossing.


KPN had mij een ip adres moeten geven waar geen problemen mee zijn. Een ander ip adres willen ze niet uitdelen nou dan stap ik toch gewoon op.


KPN had mij een ip adres moeten geven waar geen problemen mee zijn. Een ander ip adres willen ze niet uitdelen nou dan stap ik toch gewoon op.

Nogmaals. KPN heeft geen invloed of een IP 'besmet’ is. Dat is niet te onderzoeken.
Ze kunnen wel een ander IP geven, maar dan zitten ze weer met een gebruiker die dit IP weer krijgt, die mogelijk ook weer problemen heeft. IP-adressen in de IPv4 zijn gewoon zeer schaars.

Dus ik snap niet wat het probleem is om de juiste ISP's te mailen? Mogelijk is het probleem binnen een paar dagen of een week opgelost? Of is het gewoon de bedoeling om je kop in het zand te steken, en door te jammeren?

Je kan ook een VPN gebruiken, dat is nog makkelijker dan de hele rompslomp om een ander abonnement te nemen. Genoeg ideeën aangereikt hier, nietwaar?
Doe er wat mee, en houd je hoofd omhoog. 😊

Ga ook even na of je geen oude browsers gebruikt of misschien een exotische taalinstelling. Sommige sites willen ook hierop wel eens controleren, en in de firewall gooien omdat ze gebruikt worden voor spam-doeleinden.


Wie is de ISP die ik moet contacteren?

 


Gooi het IP eens door Ripe.net. 


Gegevens Ripe.net:

This is the RIPE Database search service. The objects are in RPSL format. The RIPE Database is subject to Terms and Conditions.

Responsible organisation: Osbil Technology Ltd.
Abuse contact info: abuse@osbil.com
  • inetnum: 185.114.20.101 - 185.114.20.101
  • netname: EREN-MUSTAFA-KESDI
  • descr: Eren Mustafa KESDi
  • country: TR
  • admin-c: OT1747-RIPE
  • tech-c: OT1747-RIPE
  • status: ASSIGNED PA
  • remarks: Report your complaint:
  • remarks: Sikayetinizi bildirin:
  • remarks: Support/Destek: destek@osbil.com
  • mnt-by: OSBIL
  • mnt-lower: OSBIL
  • created: 2022-06-18T19:26:44Z
  • last-modified: 2022-06-18T19:26:44Z
  • source: RIPE
  • route: 185.114.20.0/24
  • pingable: 185.114.20.1
  • descr: OSBIL Technology Ltd.
  • ping-hdl: OT1747-RIPE
  • org: ORG-OTL24-RIPE
  • origin: AS201978
  • mnt-by: OSBIL
  • created: 2019-08-12T23:08:41Z
  • last-modified: 2019-08-12T23:08:41Z
  • source: RIPE# Filtered
  • route: 185.114.20.0/24
  • pingable: 185.114.20.1
  • descr: OSBIL Technology Ltd.
  • ping-hdl: OT1747-RIPE
  • org: ORG-OTL24-RIPE
  • origin: AS208425
  • mnt-by: OSBIL
  • created: 2019-08-12T22:32:28Z
  • last-modified: 2019-08-12T22:32:28Z
  • source: RIPE# Filtered
 
RIPE Database Software Version 1.104

Ik heb al via email contact gezocht met de eigenaar van Flysat. Die geeft aan dat mijn ip adres niet geblokt wordt.

Ook heb ik een medewerker van KPN gesproken. Die geeft aan dat er geen DNSSEC is. Daarom kan je niet naar de site. KPN heeft het zo beveiligd dat gebruikers van KPN internet niet op een site kunnen komen die geen DNSSEC heeft.

En inderdaad Flysat.com heeft geen DNSSEC .

 

Dus wie wil dat even testen?

Tenminste, als je op het kpn forum kunt komen……..🤔

 


Ik heb al via email contact gezocht met de eigenaar van Flysat. Die geeft aan dat mijn ip adres niet geblokt wordt.

Ook heb ik een medewerker van KPN gesproken. Die geeft aan dat er geen DNSSEC is. Daarom kan je niet naar de site. KPN heeft het zo beveiligd dat gebruikers van KPN internet niet op een site kunnen komen die geen DNSSEC heeft.

Dit is een onzin verhaal. Ikzelf heb ook enkele sites bezocht, die geen DNSSEC hebben.
En die werken gewoon. Maar dat had je al ontdekt.

Ik ga mij ook afvragen of de DNS van die site niet ergens fout is? Een ping komt gewoon aan dus aan het netwerk ligt het niet. Ik heb wel eens een obscuur geval gezien van een CNAME die gelijk was met een A-record. En dat kan botsen.


Die site wordt anders wel gewoon teruggegeven bij een secure DNS request aan bijvoorbeeld Google of Quad9.

 


DNS lijkt ook in orde, dat gaat via Cloudflare.

Ik heb eerder het idee dat ze een agressieve firewall hebben draaien die requests dropt. Waarschijnlijk vanwege geolocatie, en houden ze niet van Nederlanders ;-)

De server wordt bereikt, dus dan moet het tussen de request en de webserver daar zitten.


Die site is ook gewoon te benaderen.

 


Hier weer niet. Raar gedoe daar :-)

De wachttijd voor de verbinding is verstreken

De server op flysat.com doet er te lang over om te antwoorden.


Nu is er wel DNSSEC maar ik kom nog steeds niet op die site. Wie houd nu wie voor het lapje?

Het is allemaal wel heel makkelijk gezegd dat KPN hier niets aan kan doen. Ik denk dat KPN mij als klant moet helpen. Ik heb dat IP adres tenslotte van KPN gekregen. Ik heb het niet zelf uitgekozen.

 


Nu is er wel DNSSEC maar ik kom nog steeds niet op die site. Wie houd nu wie voor het lapje?

DNSSEC is ook niet de oorzaak van het issue dat jij ervaart.

 

Het is allemaal wel heel makkelijk gezegd dat KPN hier niets aan kan doen. Ik denk dat KPN mij als klant moet helpen. Ik heb dat IP adres tenslotte van KPN gekregen. Ik heb het niet zelf uitgekozen.

Wat is er dan aan de hand met jouw IP adres en hoe ben je tot die conclusie gekomen?


Nu is er wel DNSSEC maar ik kom nog steeds niet op die site. Wie houd nu wie voor het lapje?

Het is allemaal wel heel makkelijk gezegd dat KPN hier niets aan kan doen. Ik denk dat KPN mij als klant moet helpen. Ik heb dat IP adres tenslotte van KPN gekregen. Ik heb het niet zelf uitgekozen.

@Martin.66. KPN is niet de beheerder van Flysat. Dus wat zouden hun moeten doen volgens jou? Zij zijn niet verantwoordelijk, en zeker niet voor een website die je niet kan bereiken als de server gewoon een reply geeft. Stel je voor dat je ergens een IP-ban krijgt vanwege wangedrag, moeten ze je dan ook helpen met een nieuw IP? Het is bekend dat KPN niet op verzoek een ander IP-adres geeft. Ze zijn schaars, en verder lift de ban gewoon mee naar een nieuwe gebruiker.

Ik zie namelijk dit:

De wachttijd voor de verbinding is verstreken

De server op flysat.com doet er te lang over om te antwoorden.


Ik kan dus concluderen dat FlySat gewoon een blokkade heeft staan in hun firewall. Dus vecht het lekker met hun uit, zou ik zeggen. Als ze reageren dat het niet bij hun ligt, dan zijn ze blijkbaar gewoon te lui of hebben ze weinig ervaring om dit te fixxen.

Oplossing: VPN gebruiken, en weer vrolijk verder surfen op FlySat.


Die site is ook gewoon te benaderen.

Hier niet, welke IP-range heb je op IPv4?
Ik heb hier 77.163.207.XX

Hoe zit dit bij @Martin.66 ?

In ieder geval ligt het niet aan IPv6, want met beide protocollen laadt de site niet.
Edit: IPv6 ondersteunt de site ook niet, dus IPv6 troubles kunnen we uitsluiten.

 


Mijn IP is: 77.169.251.xxx

 

Maar IP 195.190.228.161 is van KPN

Volgens de tracert stopt het daar of zie ik dat verkeerd?

Kan het zijn  dat dat IP adres ergens geblocked wordt?

 

Ik heb in ieder geval contact via email met de eigenaar van Flysat die hier serieus mee bezig is.


Die site is ook gewoon te benaderen.

Hier niet, welke IP-range heb je op IPv4?
Ik heb hier 77.163.207.XX

Hoe zit dit bij @Martin.66 ?

Het is toch al maanden duidelijk dat het IP segment van @Martin.66 sinds 2015 op die blacklist staat.

Twee dingen:

1) Die site zou die blacklist niet moeten gebruiken.

2) De partij achter die blacklist zou dat IP segment uit die blacklist moeten verwijderen.


Mijn IP is: 77.169.251.xxx

 

Maar IP 195.190.228.161 is van KPN

Volgens de tracert stopt het daar of zie ik dat verkeerd?

Kan het zijn  dat dat IP adres ergens geblocked wordt?

 

Lees je dit topic eigenlijk wel?
Een traceroute zegt niks. Het kan ook zo zijn dat de servers op die route ICMP-packetjes weigeren, en dat heeft niks nada met een blocklist te maken. De server reageert wel met een soort van “Hallo” (zie mijn bevinding 26 minuten geleden), maar reageert verder niet meer. Dat duidt dus een blokkade op hun server aan. Vermoedelijk hun firewall die deze IP-reeks blokkeert.

Geen routing-fout dus.

  • Klaag bij de beheerder van FlySat.
  • of gebruik een VPN.

Mijn IP is: 77.169.251.xxx

 

Maar IP 195.190.228.161 is van KPN

Volgens de tracert stopt het daar of zie ik dat verkeerd?

Kan het zijn  dat dat IP adres ergens geblocked wordt?

 

Lees je dit topic eigenlijk wel?

Ja ik lees het topic! maar ik ben ook maar een gewone gebruiker die ongehinderd wil internetten en niet achtervolgt worden door misbruik die een vorige eigenaar van dit ip adres heeft uitgevreten.

Is dat zo raar?

 


Mijn IP is: 77.169.251.xxx

 

Maar IP 195.190.228.161 is van KPN

Volgens de tracert stopt het daar of zie ik dat verkeerd?

Kan het zijn  dat dat IP adres ergens geblocked wordt?

 

Lees je dit topic eigenlijk wel?

Ja ik lees het topic! maar ik ben ook maar een gewone gebruiker die ongehinderd wil internetten en niet achtervolgt worden door misbruik die een vorige eigenaar van dit ip adres heeft uitgevreten.

Is dat zo raar?

 

Ik heb je twee mogelijkheden gegeven.
En gezien ik ook problemen heb, ligt het niet specifiek aan jouw IP.
In ieder geval staat deze niet op een mail-blacklist. Dus blijkbaar wel op een algehele blacklist bij hun.

Ik herhaal dat KPN niet verantwoordelijk is hiervoor.


Volgens de tracert stopt het daar of zie ik dat verkeerd?

Dat zie je verkeerd. Zoals je nu al een paar keer verteld is kan je geen enkele conclusie trekken uit de tracert.

 


Ik heb ze nu gevraagd om het hele octet te checken in hun firewall


Ik heb ze nu gevraagd om het hele octet te checken in hun firewall

Wat bedoel je nu met dat octet immers een octet is 8 bits.