Skip to main content

slecht 4g ontvangst- wat kan ik aansluiten op mijn kpn 4G modem

Hallo @p.s. , ik begrijp dat jij een 4g-modem buitengebied hebt met een verminderde 4G-ontvangst?

Heb je al eens bepaald waar de dichtstbijzijnde 4G-antenne staat en de 4G-router daar zo goed mogelijk op gericht, eventueel met een buitenantenne?

 


Beste JanD- nee, echter ik zie dat alle pijlen van 4g antennes rood zijn. zijn er ook eenvoudige antennes om op modem aan te sluiten/

 


Bestaat er/is er een binnen antenne om aan te sluiten op KPN 4 modem buitengebied.


Bestaat er/is er een binnen antenne om aan te sluiten op KPN 4 modem buitengebied.

 

Admin: dubbele topic samengevoegd


Hallo @p.s. had je eerst wel een goede verbinding en plots ineens niet meer?

Heb je de 4G-router al eens een fabrieks-reset gegeven?

Hieronder een buitenantenne:

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1307995/buitenantenne-4g-incl-10m-kabel-voor-verbeteren-ontvangst-icm-4g-modem/?pos=74

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1307996/antennemast-voor-muur-montage/?pos=74


Hallo @p.s. je hebt al een topic gestart over hetzelfde onderwerp.

Het is niet zinvol en tegen de huisregels nogmaals een topic te starten, werkt verwarrend en je wordt er niet sneller mee geholpen.

Zie mijn reactie in je originele topic.

 

Admin: meeverplaatst


het was inderdaad zomaar vanaf afgelopen vrijdag- de rest heb ik gedaan, helaas geen effect- is er ook een eenvoudiger wijze dan een buitenantenne- een binnen antenne die ik rechtstreeks aansluit op het modem?

 

 


Hallo @p.s. dan kan het ook zijn dat de 4G-router defect is geraakt, bel daarvoor even met 0800 0402.

Succes.

P.S, bij mijn weten bestaat er geen losse binnenantenne, is ook weinig zinvol, een buitenantenne is dan effectiever.


duidelijk en dank- echter hoe sluit ik dit aan op modem- zie geen aansluiting op modem voor antenne.


Hallo @p.s. niet alle 4G-routers zijn geschikt voor een buitenantenne, zie daarvoor de handleiding.

 


dan is mijn KPN router niet geschikt, hoe kom ik aan een ander?

 


dan is mijn KPN router niet geschikt, hoe kom ik aan een ander?

 

Daar kan je 0800-0402 voor bellen, ik weet niet of ze kunnen kiezen tussen eentje met antenne aansluiting of eentje zonder, maar ik neem aan van wel.

Die met antenneaansluiting heeft sowieso al grotere antenne´s dus ik zou eerst de ontvangst daarvan afwachten voordat je de buitenantenne koopt.


dan is mijn KPN router niet geschikt, hoe kom ik aan een ander?

 

Hallo @p.s. wat ik al eerder schreef, even 0800 0402 bellen.

Succes.

Â