Skip to main content

Beste KPN,

Sinds een aantal maanden ervaar ik ontzettend slechte internetverbinding met mijn abonnement. De verbinding is vaak afwezig of extreem traag. Dit probleem doet zich voor ondanks dat ik een onbeperkt internetabonnement heb en gebruik maak van een iPhone 13.

Om de verbinding te herstellen, moet ik mijn telefoon helemaal uit- en aanzetten; enkel de internetverbinding in- en uitschakelen is helaas niet voldoende. Hoewel dit meestal het probleem oplost, werkt het soms ook niet. Het overschakelen naar wifi biedt ook geen oplossing. Aangezien ik de telefoon zowel privé als zakelijk gebruik, is deze situatie erg frustrerend en niet werkbaar. Als voorbeeld: zelfs het openen van een e-mail is vaak al te veel gevraagd voor mijn internetcapaciteit.

Mijn vriend heeft ook een iPhone 13 en ervaart exact dezelfde problemen. Hij heeft een eigen bedrijf en gebruikt zijn telefoon zowel privé als zakelijk. Voor hem is het eveneens enorm frustrerend om meerdere keren per dag zijn telefoon helemaal uit- en aan te moeten zetten. Beide iPhones geven wel aan dat ze verbinding hebben met 4G, maar de internetverbinding blijft zeer traag of afwezig. We hebben bovendien gemerkt dat de problemen rond hetzelfde moment zijn begonnen.

Op jullie website zie ik ook de tip staan om de telefoon uit en aan te zetten en om "bellen over 4G" of "bellen over wifi" in te schakelen. Deze opties staan al ingeschakeld, maar het probleem blijft bestaan; het internet werkt nog steeds niet goed. Ook de internetinstellingen zijn gecontroleerd en staan goed, zoals aangegeven op jullie site. Dit geldt voor beide telefoons.

Zou u dit kunnen onderzoeken en ons laten weten wat er aan de hand is en hoe dit opgelost kan worden? Alvast bedankt voor uw hulp.

Met vriendelijke groet

Hello,

Controleer het bereik: Zorg ervoor dat je op een locatie bent waar je normaal gesproken goed bereik hebt. Soms kan een zwak signaal leiden tot trage of afwezige internetverbindingen.
Herstart je telefoon: Hoewel je dit al hebt geprobeerd, is het nog steeds een goede eerste stap. Schakel je iPhone 13 volledig uit en weer in. Dit kan soms helpen om de verbinding te herstellen.
Bellen over 4G en wifi: Je hebt deze opties al ingeschakeld, maar het is goed om te controleren. Als ze aan staan, probeer ze dan eens uit te schakelen en weer in te schakelen. Dit kan de verbinding verfrissen.
Controleer je APN-instellingen: Dit zijn de instellingen die je telefoon gebruikt om verbinding te maken met het mobiele netwerk. Controleer of deze correct zijn ingesteld. Je kunt de juiste APN-instellingen vinden op de website van KPN.

 


Hoi @Zoela, wat vervelend dat je problemen met jouw mobiele internetverbinding ervaart. Ik begrijp dat je het stappenplan Problemen en storingen Mobiel al doorlopen hebt?

Je lost de meeste problemen al op als je deze 3 dingen doet:

  1. Zet je toestel uit en weer aan. Of verwijder de batterij als dat kan.
  2. Zorg dat de vliegtuigstand uit staat.
  3. Check of je nog MB's hebt.

Houd je daarna problemen? Klik dan door naar: Problemen met mobiel internet oplossen. Hier vind je een stappenplan om je verder te helpen.

Bekijk tijdens dit stappenplan ook eens de dekkingskaart. Het is daarbij goed om te weten welke factoren invloed kunnen hebben op jouw verbinding:

  1. Het type mobiele apparaat dat je gebruikt
  2. De drukte op het internet of de internetpagina
  3. Het aantal gebruikers dat gelijktijdig gebruik maakt van het mobiele netwerk
  4. De afstand tussen je mobiele apparaat en de zendmast
  5. Obstakels, zoals muren en gebouwen, tussen je mobiele apparaat en de zendmast
  6. Weersomstandigheden, zoals onweer, kunnen een negatieve invloed op de ervaren internetsnelheid
  7. Als je je bevindt in een snel voortbewegend voertuig, heeft negatieve invloed op de internetsnelheid

Kom je er hiermee niet uit? Neem dan telefonisch contact met ons op via 0800 0402. We kunnen dan samen kijken naar een oplossing. Kunnen we die niet vinden, dan kan mijn collega aan de telefoon dit doorzetten naar de technische dienst die er dan naar kan kijken.


Reageer