Skip to main content

Mijn internetverbinding is vaak super traag.

10 MB/s is het maximum, maar soms maar 2-3 MB/s en ik moet modem (Experia V8) heel vaak opstarten.

Fabrieksinstellingen zijn al opnieuw geïnstalleerd en Wifi-manager geeft geen echte oplossing.

 

Hallo @HdB Slecht internet ,

Traag internet is niet fijn. Sneller internet is wel afhankelijk van wat leverbaar is en de contractvorm. En dan zijn er ook nog  vertragingen optreden zoals: hoe is de DSL kabel naar de Experia Box V8, de Experia box (storing) zelf en wat er achter de Experia box zit. Een oude netwerkkabel (10BASE-T) beperkt al tot 10 Mb. 

De haalbare snelheid is te vinden op de site: fourstack.nl  Bij DSL is de afstand tot de wijkkast vaak bepalend voor de geleverde snelheid.

Bekabeld internet is de manier om je snelheid te testen. https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

Groet Bart


Mijn melding was niet precies genoeg. Overdag is de snelheid laag tot max 10 MB/s.

's Avonds en het weekend makkelijk 20-30MB/s.

 

Het ligt dus niet aan de apparatuur in huis, maar dat er niet genoeg snelheid beschikbaar is op het netwerk.


Hallo @HdB Slecht internet ,

Zijn de metingen gedaan met een netwerkkabel of via WiFi ?

Wat is haalbaar volgens fourstack ?

 

Groet Bart


 De metingen zijn allemaal gedaan via WIFI.

Overdag 2- 10 MB/s

's Avonds en in het weekend 30MB/s

 

Resultaat Fourstack:

 


Hallo @HdB Slecht internet ,

Wat haal je bekabeld ?

WiFi is altijd problematisch. Daar is een speciaal sticky topic voor: Slechte wifi: oplossingen voor trage en wegvallende wifi | KPN Community

In eerste instantie kiezen voor een ander WiFi kanaal. Staat beschreven in dat topic.

Bekabeld is altijd sneller en betrouwbaarder, maar minder flexibeler.

Groet Bart