Skip to main content

Zijn er meer klanten van kpn die boven slecht en of traag internet hebben en zich verbazen dat NIEUWE klanten van kpn WEL twee boosters cadeau krijgen maar BESTAANDE klanten niet. Ik heb hierover gebeld en het antwoord van kpn is, abonnement opzeggen en direct een nieuw abonnement nemen....met dien verstande dat je dan waarschijnlijk 5 a 6 dagen geen internet hebt. Ik vind dit een belachelijke gang van zaken.  Kpn weet dus gewoon dat ze boven slecht internet aanbieden en lossen dit alleen op voor NIEUWE klanten terwijl ze een bestaande en trouwe klant NIET tegemoet willen komen. Graag reacties. Vr gr Eric den Hertog 

 

Maar wat heb jij al gedaan om het goed te krijgen? Een provider levert internet tot het modem. Met zoals het electriciteitsbedrijf levert tot aan de meter. Daarna is het voor jezelf. Je hoeft je energieleverancier ook niet te bellen voor een extra stopcontact.  KPN helpt je met goed Wi-Fi door gratis Wi-Fi versterkers te geven bij slecht Wi-Fi. Die moeten netjes bekabeld aangesloten worden op het modem. En dat is ook de beste manier. Doe de Wifimanager en wellicht krijg jij ze ook.  


Nieuwe klanten kunnen kiezen tussen of een welkomstkorting, of een welkomstcadeau.

Jij hebt bij aanvang ook vast een korting of cadeau ontvangen tijdens afsluiten van je abonnement.

Dat is iets anders dan een klant niet tegemoet willen komen, en KPN doet dat al, jij als bestaande klant kunt de Superwifi's met een korting bestellen.

 

Hier is toch niks mis mee? En wil je zelf goede wifi, moet je er zelf ook iets voor doen, waarom moet dit in de schoot van de provider worden geworpen? Zij leveren een dienst, en dat is jou contractsnelheid tot in het modem afleveren, alles wat hier weer achter zit valt binnen het thuisnetwerk van de klant. Dus dien je zelf hiervoor zorg te dragen dat je op elke woonlaag een goede verbinding kunt krijgen, danwel met een beetje hulp van KPN, of van andere partijen. 

 

 


Die wifi versterkers kun je ook zelf kopen voor een aanzienlijk goedkoper bedrag als je voordeliger uit wil zijn. Persoonlijk is bij ons de wifi boven ook minder op de slaapkamers. Maar bewust geen versterkers er tussen. Telefoons blijven hier beneden goed voor de nachtrust 😉

 

In de toekomst ga ik er wel 1 kopen voor in de tuin dat lijkt mij nou wel handig.

 

Nog een tip om je wifi iets te verbeteren is te kijken op welk kanaal je wifi zit en waar je buren op zitten als dat kanaal gelijk ik is je wifi zwakker.  Via je router kun je dit kanaal veranderen scheelt ook een hoop.


Pas na 6 maanden geen diensten van KPN word je als nieuwe klant gezien en krijg je korting of SuperWiFi's. Opzeggen en direct weer afsluiten is nutteloos. 


Hi @Ericdenhertog,

Is het je gelukt om de WifiManager uit te voeren, waar @Joep1965 je op heeft gewezen? Zo ja, wat was de uitkomst? Ik hoop dat je wifi boven inmiddels flink verbeterd is!