Skip to main content

Beste KPN,

Al bijna 1 jaar ondervinden wij slecht internet en tv ( glazvezel ) in onze nieuwe woning in Ossendrecht. Er zijn ik weet niet hoeveel monteurs al bij ons over de vloer geweest en allemaal doen ze hun ding om ons internet te verbeteren. Wij hebben zelfs super wifi gekocht via een monteur. Wij betalen elke maand voor 500 mb en krijgen maximaal 240 mb op goede momenten binnen in onze woning. Elke monteur die langs komt heeft een mooi zwarte kastje en hun meten allemaal 500 mb of meer en daar is de kous mee af. Soms valt de tv uit of is het internet weg. Onze zoon zoals veel andere kinderen in Nederland moeten nu online les volgen. Vorige week heeft hij wat lessen moeten missen omdat internet het weer niet deed of zeer traag was.  Wij hebben hier in Ossendrecht een eigen fb pagina en mijn vriendin heeft vandaag de vraag gesteld of er nog meer mensen slecht internet hebben. Tot onze verbazing kwamen de berichten binnen een paar minuten binnen. Momenteel ontelbare klachten van andere dorpsgenoten met de zelfde klacht en hun vertellen het zelfde als ons. Monteur meet 500 mb met zijn eigen kastje.

Dit moet nu eens stoppen en goed opgelost worden hier in Ossendrecht. Wij als klant en bewoners zijn bereid om een gezamenlijke klacht weg te leggen en contact op te nemen met Radar als er niet snel een oplossing komt. 

Tot heden is KPN ons en andere gedupeerde op geen enkel manier om ons tegemoet te komen met enige vorm van compensatie. Elke maand wordt jullie factuur netjes betaald en er wordt niks aan het probleem gedaan.

Ik zie graag jullie reactie tegemoet.

 

Kevin Langenberg 

Welke snelheid haal jij als je alles los koppelt van het modem een laptop aansluit met een kabel en meet op www.speedtest.net


Als we de laptop aansluiten op de kabel krijgen we max 260 binnen

 


Is dat een bestaande kabel of een nieuwe.  Ik vraag dat omdat een breuk in 1 van de aders desastreuze gevolgen kan hebben voor je hele netwerk.


Nieuwe kabel. Zat in de doos en heb zelfs een ander kabel ook getest en zelfde resultaat


Glasvezelkastje al 2minuten van de stroom gehaald? Welk type modem heb je? Dit soort dingen gebruik je niet en ook geen andere apparatuur die data verstuurd via het electriciteitsnetwerk?

 


Glasvezel kast al vaker van de stroom gehaald. Kon heeft net kast al 2 keer vervangen en gebruik die dingen in je foto niet


Dan heb je zo'n beetje alles wel gedaan. Hier op het forum zijn de moderators erg goed. Goed dat je hier je verhaal verteld. Ze hebben het wel druk de wachtijd is 5 dagen momenteel.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 


Heeft u

 

Zo’n type aansluitkastje voor glasvezel:
 

 

Of, zo’n type: 

Of, zoals ik vermoed, bijvoorbeeld zo’n type:?

 

 

In combinatie met welk modem is dit? En gebeurt de onderbreking op dezelfde tijden?


Hoi @Kevinlangenberg . Als ik het verhaal goed lees, zijn er al meerdere monteurs aangestuurd en die meten wél de contract-snelheid? Dan wordt het wel een ingewikkeld verhaal. Hebben de monteurs ook een verklaring gegeven voor de problemen die jullie hebben? Zijn er nog praktische tips en adviezen gegeven?


Nee er zijn geen tips verder gegeven. Ondertussen hebben wij een praatgroep geopend op fb voor bewoners van Ossendrecht en tot heden over de 100 klachten en iedereen met bijna het zelfde probleem

 


Mag ik vragen wat de overeenkomsten in jullie klachten zijn.

Wifi klachten zijn bijvoorbeeld vrij universeel en als je op een willekeurige verjaardag vraagt wie er wel eens problemen met zijn wifi heeft, zullen veel mensen hun hand opsteken. Zeker nu we allemaal thuiswerken/zitten.  Maar als jullie allemaal verbrekingen ondervinden met bekabelde apparatuur, zou dat wel een belangrijk aanknopingspunt kunnen zijn om verder te kijken in het netwerk van KPN


Als we de laptop aansluiten op de kabel krijgen we max 260 binnen

Dat is ruuuuiiiim voldoende voor normaal gebruik, ook met meerdere gebruikers gelijktijdig.

Daar zou ik de oorzaak niet in zoeken en om wifi problemen uit te sluiten kun je bekabeld werken, voor de test.

Soms valt de tv uit of is het internet weg.

Dat lijkt me duidelijk een aanwijzing dat er echt iets niet goed is.

 

 


Beste Erwin,

Veel van de klachten komen overeen met onze klacht. Bekabeld internet met geen 500 mb. Ook uitvallen van tv. Ook raar dat dorpsgenoten het zelfde vertellen dat KPN monteur wel de 500 haalde op hun mooie zwarte kastje. Meeste klachten op onze fb pagina over KPN en de rest zeer te spreken over Ziggo. Ook een aantal die zijn overgestapt naar Ziggo en nu dik tevreden. Helaas kunnen wij dat niet aangezien de coax verwijderd is bij het aansluiten van glasvezel

 


Dat zijn inderdaad geen geruststellende signalen. Het fijne weet ik er natuurlijk niet van en ik kan er vanaf hier geen oordeel over geven.

Wat ik wel kan is dit, individueel met jou te gaan analyseren. Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden.