Skip to main content
Beantwoord

Slecht internet met Experia Box V10 met DSL-verbinding

• April 18, 2026
  • 16 reacties
  • 146 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb een DSL aansluiting op mijn experiabox V10 maar het internet is een drama. Ik probeer van alles. Heeft iemand nog tips. Kan/mag ik de box zelf vervangen of moet dat via KPN gaan. 

Beste antwoord door Jan van KPN

Goedemiddag ​@Frans1349 en bedankt voorjouw bericht :)

Allereerst natuurlijk enorm balen dat je je huidige internetverbinding als een drama ervaart! Moet zeggen dat dit ook geen geweldige snelheden zijn, vandaag de dag heb je daar vaak niet meer genoeg aan dus ik begrijp jouw vraag heel goed. 

Heel goed dat je hier een belafspraak voor hebt ingepland alleen ontzettend jammer dat je niet in aanmerking komt voor Sneller Internet Buitengebied, dat was anders namelijk een prima oplossing geweest!

Maar ik blijf zoeken...daar doen we het voor.  Groet

Hoop ook oprecht dat je snel een geschikt alternatief vindt wat voor jou beter werkt dan je huidige verbinding! 🙏🏻

16 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 18, 2026

Beste ​@Frans1349 wat bedoel je met internet is een 'drama’?

Onderbrekingen of haal de de abo-snelheid niet?

Wat is jouw abosnelheid en wat is je werkelijke snelheid, bekabeld gemeten op 1 PC met alle overige (draadloze) apparaten uit?

Je mag eventueel een eigen (niet-KPN)-modem gebruiken als je die nog kunt vinden met een DSL-aansluiting.

Via KPN wordt de modem alléén vervangen als deze defect is, anders niet.

Je schrijft dat je ‘van alles’ geprobeerd hebt, wat is ‘van alles’?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 18, 2026

Wat is de snelheid die je zou moeten kunnen halen volgens de postcode check hier?

Er zijn maar héél weinig modems die je kunt kopen en DSL nog ondersteunen. Met een vergrootglas al moeilijk te vinden. Fritzbox 7590 geloof ik, die levert kpn ook tegen meerprijs.

Maar of het wat oplost met een DSL met lage Mb/s????

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • April 18, 2026

Beste JanD. Het is een 10 m'n aansluiting. Meer is op deze afgelegen locatie niet mogelijk.  Ik krij amper 4 mb.  Ik heb kabels al vernieuwd maar het helpt niets. Vandaar mijn vraag om tips. Zijn er in de box nog instellingen die ik kan aanpassen. Voor komende maandag i.i.g. kpn een telefonische afspraak gepland

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 18, 2026

Beste ​@Frans1349 , je zou kunnen vragen of je voor internet buitengebied in aanmerking komt tijdens het telefoongesprek,  dan krijg je een 4G router in bruikleen die je aan je modem koppelt en zo de snelheid oppept.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • April 18, 2026

JanD. Nog nooit van gehoord maar ik ga dat zeker vragen. Dank voor je tip 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 18, 2026

Graag gedaan ​@Frans1349  en laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

Kijk via kpn.com via zoekveld met steekwoord internet buitengebied.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 18, 2026

Hier meer informatie over sneller internet buitengebied. Als je een ouder abonnement hebt kan het zijn dat de optie als niet beschikbaar staat in mijnkpn. Je zou wellicht dan overgezet kunnen worden naar de nieuwste abonnementsvorm. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • April 19, 2026

Dank voor de tip

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • April 20, 2026

Beste allen,  Zojuist door een medewerker van KPN gebeld en we hebben alles doorgenomen. De aansluitingen zijn in orde en de plaatsing van de experiabox hebben we nagelopen daar ligt het probleem ook niet aan. hij heeft nagekeken maar op deze locatie krijgt mijn dsl verbinding maar maximaal 7mb.  We zitten in een buitengebied en nu gebruik ik mijn GSM vaak als hotspot als ik bestanden moet versturen. Een MIFI / 4g router heeft geen meerwaarde. Op dit moment is het niet anders. We gaan verder op onderzoek…..Mogelijk starlink??? iemand ervaring

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 20, 2026

Een MIFI / 4g router heeft geen meerwaarde.

Beste ​@Frans1349 is dat het antwoord van KPN dat je niet in aanmerking komt voor sneller internet buitengebied?

Want zo'n 4G-router van KPN aan de modem gekoppeld kan bij juiste en optimale installatie je snelheid ophogen tot maximaal 50/5Mbit/s i.p.v. je huidige 7Mbit/s

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • April 20, 2026

Beste JanD. Ik heb dat wel benoemd maar daar kom ik niet voor in aanmerking. Het is een buiten(vakantieparken) gebied.

De 4g(5g) verbinding van mijn gsm binnen voldoet ook amper. Regelmatig moet ik naar buiten lopen om het telefoongesprek voort te zetten. Voor ons is het een tijdelijke fase. Daar kunnen we mee leven. Het zou fijn zijn als er een makkelijke oplossing voor is. Maar helaas.

Ik heb al een MIFI van Odido geprobeerd maar dat was ook geen verbetering. Die heb ik ook ( na een testperiode van 2 weken) gratis mogen teruggeven.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 20, 2026

Beste ​@Frans1349 Starlink is ook een optie, is veel goedkoper geworden en de schotels een stuk kleiner.

De schotel moet wel goed zicht hebben op de hemel, zie onderstaande link voor nadere uitleg:

https://starlink.com/nl

Succes

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • April 20, 2026

Dankjewel… Fijne dag en bedankt voor het meedenken 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 21, 2026

Goedemiddag ​@Frans1349 en bedankt voorjouw bericht :)

Allereerst natuurlijk enorm balen dat je je huidige internetverbinding als een drama ervaart! Moet zeggen dat dit ook geen geweldige snelheden zijn, vandaag de dag heb je daar vaak niet meer genoeg aan dus ik begrijp jouw vraag heel goed. 

Heel goed dat je hier een belafspraak voor hebt ingepland alleen ontzettend jammer dat je niet in aanmerking komt voor Sneller Internet Buitengebied, dat was anders namelijk een prima oplossing geweest!

Hoop ook oprecht dat je snel een geschikt alternatief vindt wat voor jou beter werkt dan je huidige verbinding! 🙏🏻

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • April 21, 2026

Ik kom terug.  Starlink besteld

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 23, 2026

Ben heel erg benieuwd naar je bevindingen ​@Frans1349 en hopelijk is dit een alternatief dat goed voor jou gaat werken! 🙏🏻