Skip to main content

Hallo, 

Nu sinds een dag een glasvezel tv/internet abonnement van 1gb bij kpn.

Hiervoor had ik 200mb bij Xs4all.

Ik ging voor kpn omdat ik kantoor heb thuis. Maar wat blijkt, internet is, zelfs met 1 super wifi punt (die had ik eerst niet) veel slechter dan  Xs4all. Hoe kan dit?

Internet valt boven zelfs weg afentoe. Ik weet niet meer wat ik kan doen. 

Weten jullie iets? 

U had een fritzbox? En nu een KPN Box?


Ja dat klopt. Nu kpnbox 12


Ja dat klopt. Nu kpnbox 12

Dan is dat de oorzaak van het probleem. U had beter die fritzbox kunnen houden.


Dus Xs4all is gewoon beter door die fritz box? Zo jammer dit.

Dus als ik zo'n fritzbox koop dan doet ie het ook met glasvezel van Kpn? 


Dus Xs4all is gewoon beter door die fritz box? Zo jammer dit.

Dus als ik zo'n fritzbox koop dan doet ie het ook met glasvezel van Kpn? 

Ja... dat verwacht ik wel. Uw probleem is WiFi. WiFi word bij u thuis "gemaakt". Dat komt niet bij KPN of XS4ALL vandaan. Dat komt uit de fritzbox of KPN Box. En in uw situatie, in uw huis, werkt de fritzbox kennelijk veel beter.

Om het te testen: sluit eens een pc of laptop rechtstreeks bekabeld aan oo de KPN Box. Kijk eens of u dan bij een speedtest in de buurt van de 1000 mbit komt. In deze situatie gebruikt u dus geen WiFi. Ik verwacht, hoop, dat dan met de snelheid weinig mis is.


Oké, dank u wel! Ga ik proberen.

 

Kan ik Kpn er wel op aanspreken? Ze beloven nl veel meer dan wat ik krijg. 


Oké, dank u wel! Ga ik proberen.

 

Kan ik Kpn er wel op aanspreken? Ze beloven nl veel meer dan wat ik krijg. 

 Nou... dat weet ik niet. Als u bekabeld wel zo ongeveer 1000 mbit haal, dan valt er niet zoveel van te zeggen. WiFi valt niet onder het abonnement. 


Ik zou toch eerst eens naar de instellingen kijken. Met de standaard KPN apparatuur kun je een prima wifi netwerk creëren. Misschien heb je één of twee superwifi punten nodig (liefst bekabeld aansluiten) maar dan moet het best lukken.

Wifi manager al gedaan? 


Ja maar die stopte steeds omdat het internet weg viel

Ik ga het allemaal proberen. Heel erg bedankt. 👍 


Hallo @indevri en welkom hier op het forum :)

Ik zie dat de community je al goed op weg heeft geholpen! Laat je ons nog weten of het doorlopen van de wifi manager ook voor verbetering heeft gezorgd?


Goedemiddag @indevri , helaas heb ik niks meer van je vernomen maar ik was benieuwd of je nog iets hebt gehad aan de informatie die hier is gedeeld!