Skip to main content

Vandaag overgestapt van Telfort naar kpn. Ondanks de beloofde vlekkeloze overstap, want u blijft op kpn netwerk, toch veel ellende.

Hardware. Expedia v10, geen routers of switches. Sonos, 2 tv decoders en smart tv via ethernet aan experia. 4 laptops en 4 mobiele tels via wifi.

Problemen. 

Apps op smart tv werken niet, slimme tv functies werken niet, alleen basis kanalen kijken zonder gids, opnemen, pauzeren etc. Samsung en Apple tels verbinden wel met wifi maar hebben geen internet. Laptop heeft wel wifi, maar kan geen vpn opzetten voor toegang tot de systemen van mijn werkgever. 

Gedaan: glasvezelmodem en Expedia al 10 keer aan en uit gehad, idem met laptop/tels. Experia harde reset gegeven.

Zoek nu in DNS en dhcp instellingen. Wie heeft gouden tip?

 

Hoi @MRdW, welkom op ons forum. Ik lees dat je net overgegaan bent naar een KPN abonnement, maar dat 't niet soepel verloopt, dat is jammer. Ik help je graag op weg om het op te lossen. Je beschrijft veel verschillende dingen, deze moeten we stap voor stap langs zodat het helemaal duidelijk wordt en we verder kunnen.

Interactieve TV

  • Welke tv-ontvangers heb je, en hoe zijn deze aangesloten op de televisies? Begrijp ik goed dat de tv-ontvanger bekabeld aangesloten zijn op jouw Experia Box?
  • Welke slimme tv functies bedoel je, die niet werken?
  • Welke apps werken niet? En hoe probeer je deze te benaderen, via het menu van Interactieve TV of op een andere manier?
  • Gaat het op één van de twee televisies niet goed, of op beide?

Internet

  • Als je één laptop met een kabel aansluit op de Experia Box, hoe gaat het dan met de internetverbinding?
  • Ik raad je aan om voor de WiFi verbinding onze WiFi manager te doorlopen. Deze helpt je om de verbinding optimaal in te stellen. Probeer het daarna opnieuw.

Dag Alexandra, dank voor je reactie. Ik heb inmiddels contact met jullie technische dienst. Men denkt dat ik niet goed ben overgezet naar het technisch kpnb profiel vanaf het telfort profiel. Daardoor werkt internet nog slecht. Mijn post heb ik gemaakt toen men dacht dat het nog een technisch probleem was met modem instellingen. 

Ik hoop dat je collega's van de technische dienst het snel gaan oplossen, want ruim 2 werkdagen zonder internet met 4 thuiswerkers/studeerders is geen pretje.

 


Dag Alexandra, dank voor je reactie. Ik heb inmiddels contact met jullie technische dienst. Men denkt dat ik niet goed ben overgezet naar het technisch kpnb profiel vanaf het telfort profiel. Daardoor werkt internet nog slecht. Mijn post heb ik gemaakt toen men dacht dat het nog een technisch probleem was met modem instellingen. 

Ik hoop dat je collega's van de technische dienst het snel gaan oplossen, want ruim 2 werkdagen zonder internet met 4 thuiswerkers/studeerders is geen pretje.

 

@MRdW Dat kan ik me voorstellen, zeker als er thuis gewerkt en gestudeerd wordt. Fijn dat de Technische Dienst ermee bezig is. Laat het gerust weten als ik iets voor je kan betekenen, of als je vragen hebt.