Skip to main content

Wij hebben erg slecht internet. Alles loopt steeds vast. 2 weken geleden 1.5 uur aan de telefoon gehangen, alles doorgelopen. WiFi versterkers staan aan en goed. Hebben glasvezel, kastje netgear switch aangesloten. Willen we film kijken.... Ja hoor loopt alles weer vast. Opnieuw WiFi ingesteld. Loopt het weer vast. Ook netflex loopt na een tijdje vast. Ook videoland.

Erg frusterend dit.... Betaal elke maand 72 euro.…

En nu? Elke keer iemand anders aan de lijn... Niemand kan helpen.

Zelf WiFi versterkers 149 euro gekocht bij KPN.

Wie heeft dit probleem ook? Tips, behalve overstappen. Naar ziggo?

 

 

Heeft u verbinding via glasvezel of via DSL? 

Gebruikt u een draadloze verbindingset in huis?

 


Ja kan wel naar Ziggo, maar het zou handig zijn om te weten wat het probleem precies veroorzaakt. Anders heb je het bij andere providers ook.

 

Dus je heb glasvezel. Daaraan een modem (welke?), een netgear switch, en dan een vaste kabel naar de tv ontvanger (welke)? Of draadloos? (DVS of Superwifi)

Hoe word er Videoland en Netflix gekeken, via de tv ontvanger, via de tv apps, of vanaf mobiel gestreamed naar tv?

 


Heb glasvezel, oled tv dus kijk via de apps en die zijn geüpdate, superwifi 2x, net gear kastje aangesloten. Zwarte modem, sinds de aansluiting glasvezel geplaatst

 

KPN box 12 

 


Heb glasvezel, oled tv dus kijk via de apps en die zijn geüpdate, superwifi 2x, net gear kastje aangesloten. Zwarte modem, sinds de aansluiting glasvezel geplaatst 

 

Waarschijnlijk staat de wifi op Box12 nog aan of niet? (2e lampje)

Dan werkt je wifi niet zoal het hoort aangezien je er Superwifi’s bij hebt aangesloten. 

 

Knopje 15sec ingedrukt houden om uit te zetten:

 


Alle lampjes branden 5stuks groen. 

Hebben we al gedaan. Telefoon WiFi werkt goed, tablet ook. Alleen de tv dus niet. 

 


Alle lampjes branden 5stuks groen. 

Hebben we al gedaan. Telefoon WiFi werkt goed, tablet ook. Alleen de tv dus niet. 

 

2e lampje moet dus niet branden. De superwifi’s moeten je wifi regelen, niet de box12. 

Grote kans dat je tv niet weet van welk punt hij z'n wifi moet halen en schakelt 


Okay en dat lampje krijg je dus uit door 15 sec op die knop te drukken....?  Ga ik dat proberen. 


2de lampje brand nu niet meer. Nu video land aan het kijken en hij stopt af en toe en staat ie 6 a 12 seconden stil maar het is al veel beter dan eerst. Komt geen rondje in beeld van WiFi zoeken of iets. 

 

Moeten beide WiFi versterkers op groen staan?

En klopt 't dat 't opstarten van Netflix en video land ff duurt? 1 minuutje zoeken en dan pakt ie hem. Of moet ie het gelijk doen met glasvezel? 


Superwifi’s moeten groen branden voor het beste resultaat.  Minuut zoeken vind ik wel erg lang, moet sneller kunnen. Met glasvezel heb je voldoende snelheid (minimaal 50mb).

 

Op de KPN tv ontvanger zit ook Netflix. Duurt laden daar ook zo lang? Druk anders die Internetkabel een in je tv ipv tv ontvanger, en test dan je tv apps nog eens. (Tv goed instellen en aangeven: verbinden via kabel) Dan kun je de wifi uitsluiten.


Internet snelheid is 23mb, gemeten met de WiFi tester van KPN. 

Nu filmp pathé aan het kijken en loopt om de 5 minuten paar seconden vast. 

Helpt tv resetten? 

Modem al 100x gerset de afgelopen week. 

 


Goedemorgen @Fctwenteenschede, niet fijn dat de apps op je LG OLED tv toch nog niet goed werken. Ik zie dat je hier al op weg geholpen bent, dat is fijn, ik help ook graag een handje en ben naar een paar dingen benieuwd.

  • Hoe gaat het met de wifi verbinding op andere apparaten? Denk aan een laptop of mobiele telefoon bijvoorbeeld.
  • Hoe doen de apps het, bijvoorbeeld de Netflix app, als je deze via de tv-ontvanger opstart?

 

Hoe snel apps opstarten staat los van je verbinding. Ik heb een goed voorbeeld hiervan, want ik heb laatst zelf een nieuwe tv gekocht. Toevallig is mijn nieuwe tv ook een OLED van LG :blush:  De apps starten nu veel sneller op, bij mijn oude tv was ik minuten aan het wachten voordat Netflix opgestart was. Vandaar dat het me inderdaad raadzaam lijkt om je tv eens te resetten. Ik zie daarnaast dat je laatst mijn collega José hier op het forum over hetzelfde gesproken hebt. Heb je haar advies nog opgevolgd en contact gehad met LG Support? Zij kunnen je ook helpen met het resetten van de tv.


Internet snelheid is 23mb, gemeten met de WiFi tester van KPN. 

Dan heb je glasvezel, en dan heb je maar 23 mbit. Dat is bedroevend slecht. Hoe meet je dit? Via WiFi? Op je mobiel?

Heb glasvezel, oled tv dus kijk via de apps en die zijn geüpdate, superwifi 2x, net gear kastje aangesloten. Zwarte modem, sinds de aansluiting glasvezel geplaatst

Hoe is die tv aangesloten? Via WiFi of kabel? Heeft u ook een tv ontvanger van KPN? Hoe is die aangesloten? 


Heb glasvezel, oled tv dus kijk via de apps en die zijn geüpdate, superwifi 2x, net gear kastje aangesloten. Zwarte modem, sinds de aansluiting glasvezel geplaatst

 

KPN box 12 

 


Waar gebruik je dat Netgear kastje voor ? En welk model is dat ?


Wat heeft glasvezel met wifi te maken, niets toch?

Ook met een xDSL-aansluiting kun je slechte wifi hebben, de glasvezel maakt dat echt niet beter, net zoals de slogan sneller internet via glasvezel, ook zo'n verkoopverhaal.

 


Ook met een xDSL-aansluiting kun je slechte wifi hebben...

Die lage snelheid zou dan kunnen komen door de DSL verbinding. Bij glasvezel moet dat niet het probleem zijn.


Goedemorgen @Fctwenteenschede, niet fijn dat de apps op je LG OLED tv toch nog niet goed werken. Ik zie dat je hier al op weg geholpen bent, dat is fijn, ik help ook graag een handje en ben naar een paar dingen benieuwd.

  • Hoe gaat het met de wifi verbinding op andere apparaten? Denk aan een laptop of mobiele telefoon bijvoorbeeld.
  • Hoe doen de apps het, bijvoorbeeld de Netflix app, als je deze via de tv-ontvanger opstart?

 

Hoe snel apps opstarten staat los van je verbinding. Ik heb een goed voorbeeld hiervan, want ik heb laatst zelf een nieuwe tv gekocht. Toevallig is mijn nieuwe tv ook een OLED van LG :blush:  De apps starten nu veel sneller op, bij mijn oude tv was ik minuten aan het wachten voordat Netflix opgestart was. Vandaar dat het me inderdaad raadzaam lijkt om je tv eens te resetten. Ik zie daarnaast dat je laatst mijn collega José hier op het forum over hetzelfde gesproken hebt. Heb je haar advies nog opgevolgd en contact gehad met LG Support? Zij kunnen je ook helpen met het resetten van de tv.

Nu alles gereset. Althans de oled tv. Netflix gaat nu idd sneller met opstarten. Zal deze week film of serie kijken en en checken of ie vastloopt. 

Alleen de WiFi manager net weer gestart en nu maar 21 mbit.... Is wel laag volgens mij? 


@Fctwenteenschede Goed om te horen! Mochten de apps op je tv nog niet werken zoals het hoort, dan is het verstandig om contact te zoeken met LG support voor hulp daarbij.

Heb je je snelheid wel eens gemeten als je een computer of laptop via een internetkabel hebt aangesloten? Dat geeft het beste beeld van je snelheid. Wifi is draadloos en daardoor gevoelig voor storingsbronnen en andere signalen in je omgeving. Goed dat je de Wifi Manager gebruikt hebt. Wat was daarvan de uitkomst, of heb je 'm niet verder doorgelopen? Er komt altijd een resultaat uit :)


Dag @Subkoja als je een eigen topic maakt gaan we je proberen te helpen.Â