Wij hebben erg slecht internet. Alles loopt steeds vast. 2 weken geleden 1.5 uur aan de telefoon gehangen, alles doorgelopen. WiFi versterkers staan aan en goed. Hebben glasvezel, kastje netgear switch aangesloten. Willen we film kijken.... Ja hoor loopt alles weer vast. Opnieuw WiFi ingesteld. Loopt het weer vast. Ook netflex loopt na een tijdje vast. Ook videoland.
Erg frusterend dit.... Betaal elke maand 72 euro.…
En nu? Elke keer iemand anders aan de lijn... Niemand kan helpen.
Zelf WiFi versterkers 149 euro gekocht bij KPN.
Wie heeft dit probleem ook? Tips, behalve overstappen. Naar ziggo?
Beste antwoord door Alexandra van KPN
Goedemorgen @Fctwenteenschede, niet fijn dat de apps op je LG OLED tv toch nog niet goed werken. Ik zie dat je hier al op weg geholpen bent, dat is fijn, ik help ook graag een handje en ben naar een paar dingen benieuwd.
Hoe gaat het met de wifi verbinding op andere apparaten? Denk aan een laptop of mobiele telefoon bijvoorbeeld.
Hoe doen de apps het, bijvoorbeeld de Netflix app, als je deze via de tv-ontvanger opstart?
Ja kan wel naar Ziggo, maar het zou handig zijn om te weten wat het probleem precies veroorzaakt. Anders heb je het bij andere providers ook.
Dus je heb glasvezel. Daaraan een modem (welke?), een netgear switch, en dan een vaste kabel naar de tv ontvanger (welke)? Of draadloos? (DVS of Superwifi)
Hoe word er Videoland en Netflix gekeken, via de tv ontvanger, via de tv apps, of vanaf mobiel gestreamed naar tv?
Heb glasvezel, oled tv dus kijk via de apps en die zijn geüpdate, superwifi 2x, net gear kastje aangesloten. Zwarte modem, sinds de aansluiting glasvezel geplaatst
Heb glasvezel, oled tv dus kijk via de apps en die zijn geüpdate, superwifi 2x, net gear kastje aangesloten. Zwarte modem, sinds de aansluiting glasvezel geplaatst
Waarschijnlijk staat de wifi op Box12 nog aan of niet? (2e lampje)
Dan werkt je wifi niet zoal het hoort aangezien je er Superwifi’s bij hebt aangesloten.
2de lampje brand nu niet meer. Nu video land aan het kijken en hij stopt af en toe en staat ie 6 a 12 seconden stil maar het is al veel beter dan eerst. Komt geen rondje in beeld van WiFi zoeken of iets.
Moeten beide WiFi versterkers op groen staan?
En klopt 't dat 't opstarten van Netflix en video land ff duurt? 1 minuutje zoeken en dan pakt ie hem. Of moet ie het gelijk doen met glasvezel?
Superwifi’s moeten groen branden voor het beste resultaat. Minuut zoeken vind ik wel erg lang, moet sneller kunnen. Met glasvezel heb je voldoende snelheid (minimaal 50mb).
Op de KPN tv ontvanger zit ook Netflix. Duurt laden daar ook zo lang? Druk anders die Internetkabel een in je tv ipv tv ontvanger, en test dan je tv apps nog eens. (Tv goed instellen en aangeven: verbinden via kabel) Dan kun je de wifi uitsluiten.
Goedemorgen @Fctwenteenschede, niet fijn dat de apps op je LG OLED tv toch nog niet goed werken. Ik zie dat je hier al op weg geholpen bent, dat is fijn, ik help ook graag een handje en ben naar een paar dingen benieuwd.
Hoe gaat het met de wifi verbinding op andere apparaten? Denk aan een laptop of mobiele telefoon bijvoorbeeld.
Hoe doen de apps het, bijvoorbeeld de Netflix app, als je deze via de tv-ontvanger opstart?
Internet snelheid is 23mb, gemeten met de WiFi tester van KPN.
Dan heb je glasvezel, en dan heb je maar 23 mbit. Dat is bedroevend slecht. Hoe meet je dit? Via WiFi? Op je mobiel?
Fctwenteenschede schreef:
Heb glasvezel, oled tv dus kijk via de apps en die zijn geüpdate, superwifi 2x, net gear kastje aangesloten. Zwarte modem, sinds de aansluiting glasvezel geplaatst
Hoe is die tv aangesloten? Via WiFi of kabel? Heeft u ook een tv ontvanger van KPN? Hoe is die aangesloten?
Heb glasvezel, oled tv dus kijk via de apps en die zijn geüpdate, superwifi 2x, net gear kastje aangesloten. Zwarte modem, sinds de aansluiting glasvezel geplaatst
KPN box 12
Waar gebruik je dat Netgear kastje voor ? En welk model is dat ?
A
Anonymous
0 reacties
28 september 2021
Wat heeft glasvezel met wifi te maken, niets toch?
Ook met een xDSL-aansluiting kun je slechte wifi hebben, de glasvezel maakt dat echt niet beter, net zoals de slogan sneller internet via glasvezel, ook zo'n verkoopverhaal.
Goedemorgen @Fctwenteenschede, niet fijn dat de apps op je LG OLED tv toch nog niet goed werken. Ik zie dat je hier al op weg geholpen bent, dat is fijn, ik help ook graag een handje en ben naar een paar dingen benieuwd.
Hoe gaat het met de wifi verbinding op andere apparaten? Denk aan een laptop of mobiele telefoon bijvoorbeeld.
Hoe doen de apps het, bijvoorbeeld de Netflix app, als je deze via de tv-ontvanger opstart?
@Fctwenteenschede Goed om te horen! Mochten de apps op je tv nog niet werken zoals het hoort, dan is het verstandig om contact te zoeken met LG support voor hulp daarbij.
Heb je je snelheid wel eens gemeten als je een computer of laptop via een internetkabel hebt aangesloten? Dat geeft het beste beeld van je snelheid. Wifi is draadloos en daardoor gevoelig voor storingsbronnen en andere signalen in je omgeving. Goed dat je de Wifi Manager gebruikt hebt. Wat was daarvan de uitkomst, of heb je 'm niet verder doorgelopen? Er komt altijd een resultaat uit :)
Dag @Subkoja als je een eigen topic maakt gaan we je proberen te helpen.
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.