Skip to main content
Beantwoord

Slecht internet op zolder

  • September 14, 2021
  • 12 reacties
  • 988 keer bekeken

Wij hebben al een paar jaar slechter internet op zolder maar moeten vanuit kpn altijd maar nieuwe dingen kopen! Belachelijk overigens. We hebben een WiFi versterker er tussen zitten. We betalen bijna 60euro per maand en ik kan niet eens normaal een serie boven kijken. 

 

Sinds jullie in de hele wijk glasvezel aan het aanleggen zijn (wat in ons deel van de wijk al lang ligt overigens) is het helemaal een ramp. Ik dacht dat het niet slechter kon maar dus wel. Zelfs beneden hebben we nu regelmatig last van traag of uitvallend internet. Al meerdere malen via de WiFi manager wat geprobeerd maar dit is tot nog toe het hoogste resultaat op zolder: 

leuk als je betaald voor 100 mbit en de enige oplossing van jullie is om nog meer versterkers aan te schaffen of een monteur te laten komen. Ik heb geen zin in nog meer kosten terwijl me dit maandelijks al veel geld kost.

Al jaren thuis en mobiel lid maar de tevredenheid wordt steeds minder.

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi @misterbert . Welkom op het forum.

Helaas redt je het tegenwoordig niet meer met één experiabox. Zeker niet in een woning met meer verdiepingen en allemaal andere wifi signalen van buren om je heen. De wereld verandert wat dat betreft snel en tegenwoordig is een netwerk bestaande uit meerdere accespoints heel wenselijk. Zeker als je in alle uithoeken van je woning wifi wilt hebben.

KPN bied, na het doorlopen van de wifi manager in veel gevallen een voordelige oplossing. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 14, 2021

Wi-Fi en glasvezel hebben totaal niets met elkaar te maken. Maar we gaan je helpen. Welk type modem heb je en wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur op het modem? Welk type versterker heb je? Gebruik je dit soort dingen? 

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 14, 2021

Dat snap ik maar het is wel toevallig dat sinds er gewerkt wordt aan glasvezel alles ineens nog slechter is geworden.  

Nee gebruiken we niet meer. Hebben geen tv meer via kpn.

Experia box  v10

Experia wifi

 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • September 14, 2021

Dat snap ik maar het is wel toevallig dat sinds er gewerkt wordt aan glasvezel alles ineens nog slechter is geworden.  

Nee gebruiken we niet meer. Hebben geen tv meer via kpn.

Experia box  v10

Experia wifi

 

En die Experia WiFi, staat die op zolder? Bekabeld aangesloten? 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 14, 2021

Een v10 met één experia wifi gaat niets helpen. Je hebt er minimaal twee nodig.


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 16, 2021

Hoi @misterbert . Welkom op het forum.

Helaas redt je het tegenwoordig niet meer met één experiabox. Zeker niet in een woning met meer verdiepingen en allemaal andere wifi signalen van buren om je heen. De wereld verandert wat dat betreft snel en tegenwoordig is een netwerk bestaande uit meerdere accespoints heel wenselijk. Zeker als je in alle uithoeken van je woning wifi wilt hebben.

KPN bied, na het doorlopen van de wifi manager in veel gevallen een voordelige oplossing. 


  • September 16, 2021

Hallo @Erwin_ , ik heb een jaren 60 huis , zonder beton, de modem V10 in de meterkast en wifi op alle verdiepingen, alleen minder in de tuin, maar geef ik niet om.


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 16, 2021

@JanD . Ik zit in een vrijstaande woning uit 1935 in een gehucht in Groningen. Hier lukt het ook nog redelijk met één modem. ;-)

Maar je zult het met me eens zijn dat het in dichtbevolkte gebieden geen realistische setup meer is voor stabiel en snel wifi door het hele huis.


DennisA78
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+11
  • KPN Monteur
  • September 16, 2021

Er word gewerkt aan glasvezel, maar je draait nu nog op koper?

Gebeurt vaak dat bij aanleg glasvezel de koperkabel geraakt en beschadigd word.

Zou kunnen dat daar iets mis mee is. Hoeveel haal je als je bekabeld meet, en klopt dat met wat je kunt halen?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 1, 2021

Nee wij hebben officieel al glasvezel alleen de wijken om ons heen nog niet. Daar zijn ze bezig met de aanleg. Heb al meerdere mensen gehoord met problemen sinds ze bezig zijn.

Zelfs beneden is het niet zo goed als dat het ooit was.. meerdere apparaten tegelijk op de WiFi is een probleem. 

 

 En we hebben al 2 experia wifi boxen. En moest beneden staan en de ander staat op de 1e verdieping. 

 

Het internet is gewoon slecht geworden.  


DennisA78
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+11
  • KPN Monteur
  • October 1, 2021

Wifi word gewoon niet gegarandeerd overal in huis. Het bereik ligt aan wat voor huis (groot, klein, gips, beton). Een goede Experiabox dient wel een flink stuk van wifi te voorzien. Is dit niet genoeg? Dan dien je zelf versterkers toe te voegen. Je kunt eigen kopen, of die van KPN.

 

Maar wat nu belangrijk is, is haal je die 100 als je bekabeld meet? Als dat al niet lukt, zit het hem in de binnenkomende verbinding.

Als je wel je snelheid haalt kun je je verder zoeken in het wifi gebeuren. Drukte op de kanalen?  Buren nieuw spul dat sterk uitstraald?

 


Sinds kort woon in terug bij mn ouders en gebruik ik de zolder. Op de eerste verdieping hangt een WiFi versterker maar het signaal komt niet lekker boven. Wat kunnen we nog meer doen?! 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • October 27, 2022

@ChristaBeijer ja... een kabel naar zolder leggen.