Skip to main content

Ik hen net als bovenstaande klant de laatste tijd precies hetzelfde probleem: slecht/langzaam internet, tv valt uit en stoort (voorheen bijna nooit gehad).

Kunnen jullie daar iets aan doen?

Met vriendelijke groet,

Peter

Ā 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt origineel topic]

Ik heb echt dramatisch slechte verbinding. KPN kunnen jullie hier iets aan doen? Dat is al weken zo!!!!

Met vriendelijke groet,

Peter


Kan je iets meer vertellen over je netwerk? Welk modem heb je? Wat us er zoal aangesloten op het modem? Heb je glasvezel of koper? Kortom veel vragen.Ā 


Hoi Joep,

Ik heb experiabox v10, het netwerk is van koper

TV, bellen en internet. (2 computers, maar die zijn bedraad).

wifi is voor telefoon.


Hoi Joep,

Ik heb experiabox v10, het netwerk is van koper

TV, bellen en internet. (2 computers, maar die zijn bedraad).

wifi is voor telefoon.

geen DVS of switch aangesloten?

Ā 


Hoi Martijn,

Dank voor je reactie.

Nee er zit geen netgear tussen.

Alleen de TV zit op een ā€˜DVS".

Ben wel tot de ontdekking gekomen dat ik geen zgn Y-kabel aan de V10boxĀ heb zitten.

Groetjes,

Peter

Ā 


Hoi Martijn,

Dank voor je reactie.

Nee er zit geen netgear tussen.

Alleen de TV zit op een ā€˜DVS".

Ben wel tot de ontdekking gekomen dat ik geen zgn Y-kabel aan de V10boxĀ heb zitten.

Groetjes,

Peter

Ā 

Brandden L1 en L2 beide?

Kan je de DVS ook een dagje loslaten en het dan aankijken?


Hoi @PeterP14Ā . Welkom op het forum.

Kun jij je profiel aanvullen en mij dan hier een seintje geven? Ik wil de lijn ook graag even doormeten.


Hoi Erwin,

Ā 

Ik heb de gegevens aangevuld.

Groetjes

Peter

Ā 


Kan je inloggen in het modem? Dan naar status gaan, dan naar geavanceerd en daar een screenshot van plaatsen? Ik ben vooral benieuwd naar de ataineble en de actuel rate.Ā 


Hoi Joep,

Dit is het volgens mij.

Groetjes

Peter


@PeterP14Ā : Kan ik jou binnenkort hierover bellen?Ā 


Hoi Erwin,

Ja prima,

Groetjes

Peter


Leuk je even gesproken te hebben. Bij het meten van de bekabelde snelheid kwamen we down op 17Mbit en up op 0,7Mbit.Ā  Die upload is dus veel te laag.

We hebben afgesproken dat je binnenkort de pc als enige gaat aansluiten op de experiabox om zoveel mogelijk uit te sluiten. Mocht de upload dan nog steeds zo laag zijn, zou je dan een reset van de experiabox willen doen? Als het daar nog niet mee opgelost is, wil ik dat uiteraard graag weten.

Wat de issues met de tv betreft zou dat wel eens aan de draadloze verbindingssets kunnen liggen. (of althans aan het stroomnetwerk waar ze op zijn aangesloten).

Hier zijn wat praktische tips om de DVSā€™s zo goed mogelijk te laten werken:

https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset.htm


Hoi Erwin,

Ik heb alles losgekoppeld en Ć©Ć©n computer aangesloten, daarna heb ik de speedtest gedaan met als resultaat zie hieronder:

DenkĀ dat upload nog een beetje traag is.

Groetjes,

Peter

Ā 


Dat lijkt nog nergens op qua upload, @PeterP14Ā :-(

Zou je die harde reset (paperclip in het gaatje) nog eens willen proberen? Als dat ook geen verbetering geeft ga ik proberen een monteur jouw kant op te krijgen.Ā 


Hoi Erwin,

Ik heb net de modem gereset (met de paperclip).

Heb net de speedtest gedaan: even een afdrukje gemaakt:

Heeft niet zoveel geholpen. helaas

Groetjes,

Peter


We spreken elkaar morgenavond even, @PeterP14Ā . Dan regel ik een monteur voor jou.Ā 


@PeterP14Ā  Er komt morgen een monteur. Ik lees graag of die de storing heeft kunnen verhelpen. Fijne avond.


Hoi Erwin,

Ik heb telefonisch contact gehad met de monteur. Deze heeft de lijn doorgemeten en wat bij mij maximaal haalbaar is is 20 MbĀ download en 1 Mb upload. Hij gaf aan dan het nooit meer zou kunnen worden dan deze snelheid. Dus het ligt niet aan de modem of de aansluiting thuis. Dus het had volgens hem geen zin om bij mij thuis langs te komen, want dat zou aan de snelheid niets veranderen.

Met ander woorden:Ā hier moet je het mee doen. Het is niet anders.

Groetjes,

Peter

Ā 

Ā 

Ā 


Verhip. Ik was oprecht in de overtuiging dat er mĆ©Ć©r uit te halen vielĀ maar de monteur heeft gelijk.Ā  Bij nader inzien zit je zo'n kleine 3km van de wijkcentrale 😞 op adsl techniek. Dat houdt niet over.Ā  Helaas valt het niet onder de noemer ā€˜buitengebiedā€™ want anders had ik er een 4G router bij kunnen bestellen die je signaal aanvult met 4g .

Ā 


Ja jammer maar bedankt voor je hulp. Moet ik toch maar opzoek naar een andere provider helaas.