Skip to main content

Goedenavond,

 

wij hebben kantoor aan huis. En juist op ons kantoor hebben wij ontzettend slecht bereik met onze mobiele telefoons. Elders in huis is dit beter. Ook is de wifi op ons kantoor niet om over naar huis te schrijven. Ik heb eerder contact gehad via de chat met een medewerker van kpn. Hij gaf aan de wifimanager te moeten doorlopen zodat ik daarna gratis wifi versterkers aangeboden zou krijgen. Aan het slechte bereik van de mobiele telefoons kon hij niks doen. Alleen het advies om bellen via wifi in te stellen. Maar dan moet de wifi natuurlijk wel goed zijn. 

Nadat ik de wifi manager doorlopen heb zat er geen verbetering in de wifi. Ik kreeg alleen het advies om een afspraak met een monteur te maken voor €50,00 Helaas niet de aanbieding van gratis wifi. Heeft iemand een tip voor mij?

Hoi @linbak05

Goed dat je even een bericht stuurt. Er spelen zoals ik het lees twee problemen. Allereerst het slechte bereik met de mobiele telefoons, maar daarnaast ook problemen met de wifi. 

Ik zal gelijk met de deur in huis vallen: wat mijn collega aangaf klopt inderdaad. Op het bereik van ons mobiele netwerk hebben we, helemaal binnenshuis, helaas weinig tot geen invloed. Als het bereik binnenshuis niet goed is raden we aan om via wifi te bellen, maar zoals je zelf al zegt: dan moet de wifi wel goed zijn. 

Dat brengt me op het tweede punt. We garanderen een wifi snelheid van 20 Mbps, overal in huis. Dat garanderen we met behulp van de Wifi Manager. Ik raad altijd aan om dit twee keer achter elkaar te doorlopen, zodat je gelijk kunt meten of de verbeteringen die de Wifi Manager doet ook effect hebben gehad. Ik begrijp dat bij jou het resultaat van de Wifi Manager was dat je een betaalde servicemonteur kon aanvragen. In dat geval denk ik dat de wifi snelheid op het kantoor hoger was dan 20 Mbps. Klopt dat? Als dat niet snel genoeg is, dan zijn er inderdaad twee opties over. Je kunt zelf wifi versterkers aanschaffen via onze webshop of je kunt via de Wifi Manager inderdaad een betaalde servicemonteur aanvragen. 

Mijn advies zou dan zijn om de bekabelde Experia Wifi te overwegen. Als je deze dan op jouw kantoor plaatst, zorg je daar voor de beste wifi verbinding. Kom je hiermee uit de voeten? Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust! 


Reageer