Skip to main content

Sinds een week of drie is het bereik van de wifi erg verslechterd. Normaal overal goed bereik en nu in de tuin niet meer dan 8-10mb. WiFi manager ook al geprobeerd. Niet geholpen. Kan het aan de experiabox v10 liggen. 

Ja evt, misschien ook aan het glaskastje, maar ook aan de wifipunten.  Advies alles opnieuw opstarten en herinstalleren. 


Al meerdere keren alles opnieuw opgestart. Helpt niks. Binnen is de WiFi prima . Vast ook alles prima. Buiten zie ik soms alle streepjes van de wife maar kom niet boven de 10 mb uit. Nooit zo gehad


Ja evt, misschien ook aan het glaskastje, maar ook aan de wifipunten.  Advies alles opnieuw opstarten en herinstalleren. 

Hallo @kevster , @Wilger03 schrijft nergens dat hij glasvezel heeft en dat hij wifipunten gebruikt.

 


Hallo @Wilger03 heb je een koper- of glasvezelverbinding en waar is het modem geplaatst, in de meterkast of elders?

 


Ik heb glasvezel en modem staat in de woonkamer op de tv kast. Ik heb geen WiFi punten omdat ik altijd goed bereik heb gehad overal 


Hallo @Wilger03 probeer de modem zover mogelijk bij luidsprekers (tv_kast)vandaan te houden, minimaal een halve meter, dan kan dat al geen verstoring meer geven en plaats of hang de modem zo hoog mogelijk.

Jij bent met een goede 2.4-verbinding het meest gebaat, want die reikt het verst.

Je kunt binnen je modem de instellingen van de 2.4-band aanpassen voor een beter bereik:

  1. kies voor N en niet voor B/G/N
  2. houdt de kanaal breedte op 20 en niet op 20/40, 40 of AUTO
  3. kies een vast kanaal, 1, 6 of 11

Met punt drie kun je dan nog experimenteren met welk kanaal je het beste bereik hebt.

Is je abosnelheid van glasvezel 50/50?

 


Snelheid abo is 1gb, ik ga de instellingen uitproberen. 


Snelheid abo is 1gb, ik ga de instellingen uitproberen. 

Dat is een snelheid, die je bekabeld gemeten moet kunnen halen.

Je kunt ook de 5.0-band proberen, laat daar alles zoveel mogelijk op AUTO staan en dan opslaan.

De 5.0-band is sneller, maar reikt minder ver.

Succes en laat de (goede) afloop even weten of meld je voor aanvullende vragen.

 


Hallo iedereen bedankt voor het advies. Ik heb uiteindelijk het modem een ruime meter hoger opgehangen. En nu overal weer prima WiFi. Ook in de tuin weer op ruim 200 mb. Koste me alleen een paar nieuwe ethernet kabels😂😂. Ik blijf het apart vinden maar WiFi is weer uitstekend


Hallo @Wilger03 goed om te lezen dat je weer goed bereik hebt.

 


Hallo iedereen bedankt voor het advies. Ik heb uiteindelijk het modem een ruime meter hoger opgehangen. En nu overal weer prima WiFi. Ook in de tuin weer op ruim 200 mb. Koste me alleen een paar nieuwe ethernet kabels😂😂. Ik blijf het apart vinden maar WiFi is weer uitstekend

Mooi voorbeeld van hoe de positie van de experiabox een wereld van verschil kan maken. Fijn dat je die moeite genomen hebt, @Wilger03 !