Skip to main content

Beste, 

Onlangs contact gehad met een kpn medewerker van de klantenservice omtrent het slechte wifi kanaal bij ons thuis. 

Meermaals de wifi manager doorlopen met waardes die op de begane grond (waar ook de experia box staat) niet boven de 30mbit/sec komen. Op de 1e verdieping en op zolder waardes van onder de 20mbit/sec. Kanaal gewijzigd en op afstand wijzigingen doorgevoerd (welke mij onbekend zijn). Dit gaf geen resultaat. Antwoord van de medewerker is dat ons contract/abonnement van 100mbit/sec alleen bekabeld haalbaar is. 

Dit vind ik persoonlijk zeer misleidend omdat er geadverteerd wordt met overal in huis goede wifi etc...

Eindconclusie van de medewerker was; dat 15 tot 30mbit best aardig was voor wifi in huis. Hier ben ik het dus absoluut mee oneens. Er werd aangegeven dat ik hiermee niet verder geholpen kon worden. 

Ik ben van mening dat dit toch echt niet juist is en vraag mij af of meer mensen hier tegenaan lopen?

 

Met vriendelijke groet, 

Roy Derkse 

 

 

De snelheid van Wi-Fi wordt nooit gegarandeerd.  Gewoon omdat omgevingsfactoren grote invloed hebben op Wi-Fi.  In principe is alles boven de 20Mbit/s goed. Haal je dat niet dan krijg je van kpn gratis Wi-Fi versterkers.  Die moeten overigens wel bekabeld aangesloten worden op de experiabox.


Dan is het toch bijzonder dat de betreffende medewerker aangeeft niets voor mij te kunnen doen voor de 2 bovenste verdiepingen?!

Daarnaast vindt ik het te makkelijk om te zeggen dat er niets gegarandeerd wordt. De advertenties schitteren met de hiervoor genoemde termen. 


Geloof me ik heb die experia wifi's en heb over al uitstekend Wi-Fi. Overigens bij bijna iedereen ze heeft. Maar je zal wel kabels moeten trekken.  Heb je de wifimanager al gedaan? https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login


Die heb ik zoals beschreven meermaals doorlopen en ook live met een kpn medewerker aan de lijn. 


En wat is de uitkomst dan?


Hallo @RoyDerkse, welkom hier op het forum!

Wat vervelend dat de wifi-verbinding niet goed werkt. Zeker in deze tijd waar we veel moeten thuiswerken is dat allesbehalve ideaal. Had je de Wifi Manager twee keer direct achter elkaar doorlopen? Als je op meerdere plekken in je woning een snelheid onder de 20 Mbit/s haalt en dit niet verbeterd wordt door de online tool, dan heb je recht op een gratis oplossing bijvoorbeeld in de vorm van gratis Experia Wifi's. Ben dan ook heel benieuwd naar de uitkomsten!


Beste Jose, 

Bedankt voor uw reactie.

Ik heb de manager meerdere malen doorlopen. Soms direct en soms met tijd ertussen. Op zowel de 1e als de 2e (zolder) meerdere malen een snelheid van onder de 20mbit/sec. Ook is dit destijds vastgesteld door een medewerker van de klantenservice. Toen is er op afstand een en ander veranderd/verbeterd zonder het gewenste resultaat.

Met vriendelijke groet, 

Roy Derkse 


@RoyDerkse Bedankt voor je toelichting. Dat is wel heel vreemd; er zou dan een gratis oplossing aangeboden moeten worden door de Wifi Manager namelijk. Mag ik eens met je meekijken? Zo ja, zou je dan de volgende gegevens in jouw forumprofiel willen invullen: postcode, huisnummer, naam + geboortedatum van de contracthouder en (bij ‘persoonlijke informatie’) de laatste 3 cijfers van je IBAN. Geef je hier een seintje zodra je jouw profiel hebt ingevuld?


Hallo, 

Zojuist aangepast. 

Bedankt alvast. 

Gr Roy 


@RoyDerkse Volgens mijn gegevens is de Wifi Manager voor het laatst doorlopen op 1 juli 2020. Dat is te lang geleden. Zou je de online tool daarom zodra je tijd hebt twee keer direct achter elkaar willen doorlopen? Ik ben benieuwd naar de uitkomst!


@RoyDerkse Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!


Beste Jose, 

Zojuist de wifi manager 2x doorlopen.

De manager bied mij 2 experia wifi versterkers aan. Heel fijn alleen lukt het mij niet om een service ophaalpunt te selecteren dat bij onze postcode hoort.

Kun jij hierin iets voor ons betekenen?

Met vriendelijke groet, 

Roy Derkse 


@Jose_ bij deze nog even uw naam getagd.

Gr Roy 


@RoyDerkse Het is geregeld! De Experia Wifi's zijn voor je besteld. Ik stuur je via een privébericht de adresgegevens van het PostNL punt waar je ze kunt afhalen.