Skip to main content

naar meerdere testen op de internetmanager te hebben gedaan, kwam ik vaak op onder de 20mbs download, ik wilde graag de wifi versterkers hebben hiervoor en werd verteld dat de experia wifi niet meer gratis is en dat ik ze moet kopen, ik vind dit een slechte service voor kpn. hoe kan ik alsnog de wifi versterkers krijgen ?

 

Ik betaal voor 100mbs en heb evaringen mee dat het met de wifi versterkers wel zou moeten gaan maar om dan 70/80euro neer te moeten leggen gaat mij dat niet lukken, ik verwacht van KPN dat ze de klanten tevreden wilde houden. ook heb ik contact opgenomen met de service en daar werd verteld dat ik een betaalde monteur afspraak kon maken. hoe zit het dan met als je niet veel te besteden hebt. vind dit erg jammer en hoop op een oplossing te komen, ik weet gewoon dat het bereik boven niet goed is….

als dit niet opgelost kan worden wil ik mijn abonnement toch opzeggen

 

de laatste test is vlak bij de modem uitgevoerd, waardoor ik op de test op de 30mb uit kwam.

ik heb van alles geprobeerd modem wat hoger zetten, uit de buurt van storingsbronnen ect. daar ben ik technisch genoeg in maar weet gewoon dat er een versterker nodig zal zijn.

Hallo @Jeffrey1999 , via de wifimanager kun je er eventueel één kopen voor €29,75.

Bij een 100Mbit abo geldt de snelheid gemeten op 1 pc rechstreeks bekabeld aangesloten op het modem.

Een goede wifiverbinding is je eigen verantwoordelijkheid.  KPN adviseert zo goed mogelijk voor een optimale wifi, maar algemene richtlijnen zijn niet te geven, daar iedere gebruiksomgeving anders is.

 

 


Ze garanderen goede WiFi. Bekabeld is die wel goed, heb inmiddels veel problemen gehad met de kpn en mijn vorige provider 0.. ben expres na glasvezel gegaan, door weinig bereik in de rest van de woning te hebben verwacht ik wel iets vanuit kpn, gewoon service ipv betalen ik vind dat ze het goed moeten leveren en m’n vorige provider had ik nergens last van


Ze garanderen goede WiFi. Bekabeld is die wel goed, heb inmiddels veel problemen gehad met de kpn en mijn vorige provider 0.. ben expres na glasvezel gegaan, door weinig bereik in de rest van de woning te hebben verwacht ik wel iets vanuit kpn, gewoon service ipv betalen ik vind dat ze het goed moeten leveren en m’n vorige provider had ik nergens last van

 

Hoi @Jeffrey1999 

Op welke band zit je met je wifi aangesloten? de 2,4Ghz of de 5Ghz? En welke modem bezit je? de v10 of de v12?

 


KPN garandeert niets inzake wifi.

 


Ze garanderen goede WiFi.

Met hun apparatuur. Die je gewoon moet kopen.


Ik zit op 5ghz en 2.5 

heb de nieuwste v12


Eerst waren de experia wifi gratis bij de rest, dat hebben ze nu afgeschaft. Daar gaat het mij om.. bij mijn ouders heb ik het nog wel kunnen doen half jaar geleden helaas kan het nu niet meer en dat vind ik niet echt netjes vanuit kpn


Zou je in de modem willen inloggen en de volgende testen eens uitvoeren op de 5Ghz band (als je afstand niet lang is dan 5 meter tussen je modem en je apparaat, dit als noodzaak voor deze test)

Log in de modem en ga je naar “Wi-Fi” en dan zie je als het goed is je 5Ghz en je 2,4Ghz actief inclusief de SSID.

Ga naar de pulldown menu van je 5Ghz “Kanaal" en begin bij de140Mhz band. Klik op apply en disconnect op je apparaat met de 5Ghz band en connect weer opnieuw en test het met Ookla speedtest app.

Is je snelheid zelfde of iets beter, ga weer in de modem en pak 132 (altijd 1 overslaan) en apply en disconnect je 5Ghz en connect weer opnieuw met je apparaat en test het opnieuw.

De reden waarom ik denk dat je problemen hebt ermee is Band overlapping, je probleem komt vaak voor wanneer veel mensen in de omgeving op dezelfde band zitten met hun Wi-Fi apparaten. Sommige hebben sterke routers in je omgeving die toevallig op je kanaal zit waarbij die van jou onderdrukt kan worden en dus lagere snelheden haalt.

Dit probleem had ik namelijk met de Ziggo modem, mijn buurman (rijtjeshuis) had een flinke  router jongen staan en mijn snelheid halveerde gewoon op de 5Ghz en dat bij anderhalve meter van mijn modem af te staan als ik op dezelfde kanaal stond. 

Bij het wijzigen verbeterde dit, maar nu heb ik zelf een flinke router als tri-band met high freq en nu hoor ik mijn buren wel eens klagen over hun slechte Wi-Fi lol (ook al heb ik  geen goede band met hun)

Daarom bij appartementen complexen of rijtjeshuizen, geef ik als tip aan mensen om in hun modem of router een kanaal band te selecteren die optimaal werkt.