Skip to main content
Beantwoord

Slecht wifi ondanks wifimanager

  • June 2, 2020
  • 13 reacties
  • 68 keer bekeken

Truusje 23 hier precies hetzelfde probleem. Wanneer ik 4 treden op de trap omhoog loop valt de wifi al weg en ik ben dan 2 meter maximaal van de experia box verwijderd. Ook de wifiverbeteraar gebruikt. Helpt nagenoeg niets. De wifi is slecht geworden sinds de nieuwe reclame voor de superwifi van kpn. Reeds contact over gehad. Helpt niets. 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt Oorspronkelijk topic

Beste antwoord door Erwin van KPN

@Nunny : Ik heb een optie om jou gratis wifi versterkers op te sturen. Die moeten wel bekabeld aangesloten worden op de experiabox. EN ze moeten dus staan in de ruimtes waar je wifi slecht is.

Heb jij die mogelijkheid?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 2, 2020

Wi-Fi is Wi-Fi of je dat nou via provider a of b hebt maakt niet uit.  Als je Wi-Fi slechter wordt komt dan door omgevingsfactoren. Heb je de wifimanager al gedaan?https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login


  • Auteur
  • June 2, 2020

Joep 1965 dat heb ik zeker gedaan. Helaas minimale verbetering. Ik kan de trap op met wifi. En boven valt deze dan direct weg. Er zijn geen wijzigingen in de omgevingsfactoren, geen nieuwe apparatuur. Helemaal niets. Voorheen had ik boven wel wifi. Was niet super maar toen had ik het in ieder geval nog.


wjb
Wijsgeer
  • June 2, 2020

Heb jij een Android telefoon of tablet?

Zo ja, installeer daar eens de app WiFi Analyzer op...

...en meet de veldsterkte van jouw Experia Box op 1 meter afstand met een zichtlijn naar de Experia Box en op de 1e verdieping.

Hoeveel dBm meet je?

 

Heb je naast de Experia Box ook nog andere wifi toegangspunten?

Zo ja, welk merk en type?

Welk type Experia Box heb je?


Erwin van KPN
Moderator

Ik ben ook benieuwd naar de uitkomst van die testjes, @Nunny . Laat je het weten?


  • Auteur
  • June 2, 2020

Helaas ik heb geen android apparaten. Ik heb alleen IOS apparaten. Ik heb de experia box v10. En geen andere wifi toegangspunten. Wanneer ik met de wifi manager van kpn de snelheid test een meter voor de experia box kom ik uit op 71mbits/s.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • June 2, 2020

Helaas ik heb geen android apparaten. Ik heb alleen IOS apparaten. Ik heb de experia box v10. En geen andere wifi toegangspunten. Wanneer ik met de wifi manager van kpn de snelheid test een meter voor de experia box kom ik uit op 71mbits/s.

En als u dat in de woonkamer doet? Keuken? Halverwege de trap?


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi @Nunny, dat zijn best degelijke snelheden. Ik ben benieuwd zoals @Nick83 noemt of je deze snelheden door je hele huis haalt


  • Auteur
  • June 4, 2020

Nee die haal ik dus niet door het hele huis. Jullie kunnen de tests zien die ik heb gedaan via de wifi manager. Sowieso kan ik het boven niet testen omdat ik daar geen wifi meer heb.


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 4, 2020

@Nunny : Ik heb een optie om jou gratis wifi versterkers op te sturen. Die moeten wel bekabeld aangesloten worden op de experiabox. EN ze moeten dus staan in de ruimtes waar je wifi slecht is.

Heb jij die mogelijkheid?


  • Auteur
  • June 4, 2020

Dat betekent dan dat ik een kabel naar boven moet leggen? Als dat zo is vind ik dat een moeilijke oplossing. Ik ga geen kabel uit mijn meterkast naar boven krijgen. Ik blijf het gek vinden dat de wifi boven ineens is verdwenen terwijl er niets in huis veranderd is.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • June 4, 2020

Waar staat de Experiabox nu? In de meterkast misschien? Je zou een versterker buiten de meterkast onderaan de trap kunnen plaatsen. En de andere in de woonkamer bij de tv ofzo.


wjb
Wijsgeer
  • June 4, 2020

Ik ga geen kabel uit mijn meterkast naar boven krijgen.

Heb je boven een telefoonaansluiting?


Erwin van KPN
Moderator

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.