Skip to main content

Helaas herkenbaar. Kpn spreekt met verschillende monden: onderaannemer van Gelder, verkoper aan de deur en kpn-ers aan de telefoon. Afspraken door de onderaannemer worden niet nagekomen, de verkoper aan de deur belooft gratis aansluiten van alle apparatuuren aan de telefoon wordt gewoon verteld dat de monteur 75 euro kost.  Oorlopig doet de aansluiting in de meterkast, na drie keer een belofte van monteursbezoek, het nog steeds niet.
Het aansluitpakket zit nog in de doos. Ik denk dat ik de boel boel terug stuur en terug keer naar Ziggo.

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

In principe hoeft u helemaal niets te doen en gaat alles automatisch.  Kpnnetwerk.nl is degene die verantwoordelijk is voor de aanleg van glasvezel.  De provider kpn, waarvan dit forum is, heeft niets met de aanleg van glasvezel te maken. Tussen het aanleggen van glasvezel in uw huis en de daadwerkelijke oplevering kan enkele weken zo niet maanden tussen zitten. 


Het ging er om of kpn een betrouwbare partner is. Het blijkt dat er verschillende afspraken genaakt worden die allemaal niet nagekomen worden.


Maar heeft u het over kpn de provider of kpnnetwerk.nl? Twee totaal verschillende bedrijven.


Voor een klant maakt het niet uit. Kpn verkoopt glasvezel. De klant wil dat het spul draait. Kpn is verantwoordelijk voor het resultaat. U doet het voorkomen dat ik eeen auto koop en als er problemen met de levering zijn ik niet bij de dealer moet zijn maar bij het bedrijf dat hem inelkaar zet. Onzin. Kpn is en blijft verantwoordelijk voor het gehele proces. Ik wil als klant niet het bos ingestuurd worden. Het gaaat uiteindelijk om het resultaat in mijn huiskamer en ik betaal aan kpn.


O dus de netwerkbeheerder van uw electriciteitsnetwerk is hetzelfde als uw electriciteitsleverancier? Kpnnetwerk.nl legt een glasvezelnetwerk aan waar diverse providers over kunnen leveren waaronder kpn. Het is dus een volstrekt onafhankelijk bedrijf.


Voor een klant maakt het niet uit. Kpn verkoopt glasvezel. De klant wil dat het spul draait. Kpn is verantwoordelijk voor het resultaat. U doet het voorkomen dat ik eeen auto koop en als er problemen met de levering zijn ik niet bij de dealer moet zijn maar bij het bedrijf dat hem inelkaar zet. 

Als er problemen zijn met de auto, dan moet u bij de dealer zijn. Helemaal correct. Als er problemen zijn met de weg waarover de auto rijden moet, dan moet u niet bij de dealer zijn, maar bij de beheerder van de weg.


We zijn het niet eens. Toevallig heb ik bij een een energiebedrijf gewerkt. Na de splitsing kreeg het netwerkbedrijf een heel andere naam dan de leverancier. In dit geval gaat alles onder de naam van kpn. Zij sturen ook de filmpjes met de beelden dat ze eerst in de straat werken en daarna de aansluiting maken. 
 

Goed, dan nu alleen over de levering. Als de aansluiting in de meterkast nog niet geactiveerd is ga ik ervan uit dat het contract nog niet gestart is. Ik kan dus het aansluitpakket retourneren en bij Ziggo blijven? 


We zijn het niet eens. Toevallig heb ik bij een een energiebedrijf gewerkt. Na de splitsing kreeg het netwerkbedrijf een heel andere naam dan de leverancier. In dit geval gaat alles onder de naam van kpn.

Ik heb ook wel eens gezegt dat ze beter de naam Reggefiber hadden kunnen houden. Met bijbehorend logo en kleuren. Dat had een stuk duidelijker geweest.


Dag @Klippo Welkom hier op het KPN Forum. Ik zie dat je topic al goed gevonden is door de leden van onze community. Ik zie ook dat jullie het niet helemaal eens zijn. Ik moet me echter wel aansluiten bij wat Joep en Nick al geschreven is: KPN Netwerk gaat over de aanleg en het beheer van het (glasvezel)netwerk. Hier gaat het over de provider KPN, die haar diensten over dat netwerk levert. Dat staat dus los van elkaar. De vraag is nu wat er precies bij jou speelt. Op basis daarvan kunnen we je advies over waar je nu terecht kunt met je probleem. Kun je wat meer vertellen over wat er aan de hand is? 


Jammer Bart. Het blijkt dat lieden die aan mijn deur komen van of voor kpn zich niet aan afspraken houden. Op Black Friday de hele dag gewacht op onderaannemer van Gelder. Drie keer gebeld. Ze kwamen niet. 
een jongen  met een kpn.-jas heeft het contract aan mij verkocht met de duidelijke afspraak dat een monteur binnen alle apparatuur aansluit. Na telefonisch contact bleek dat me dat toch 75 euro gaat kosten.

Ziggo heeft me weer met open armen ontvangen. Kpn heeft in de buurt een slechte naam opgebouwd. 
leuke promofilmpjes van kpn, maar uiteindelijk gaat het om het resultaat. Een groot klantenonderzoek bij een krant heeft geleerd: klanten zeggen niet op om de inhoud maar om de slechte bezorging.

Adieu.