Skip to main content
Vraag

Slechte ervaring met medewerkster klachtenafhandeling

• 11 februari 2025
  • 9 reacties
  • 280 keer bekeken

Vanmorgen gebeld door Sandra van klantenreacties nav van een probleem wat bij mij speelde. 
Deze dame liet me niet uitpraten, het was allemaal mijn eigen schuld, de 2 KPN monteurs die bij mij waren geweest zeggen ook maar wat en er kwam geen greintje empathie of begrip uit.
Die dame heeft mijn hele dag verkloot door haar manier van klanten te woord staan. Soms zoek je als klant alleen maar een beetje begrip en een luisterend oor. 
“Ik vind het vervelend voor u mijnheer” of “Het spijt me zeer maar ik kan daar helaas niets aan doen” 
Hoe moeilijk is het.

9 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23443 reacties
  • 13 februari 2025

Hi ​@ship987, welkom bij onze community. 

Wat ontzettend jammer om te horen dat je het contact met ons zo hebt ervaren. Ik begrijp dat je te horen hebt gekregen dat er niets kon worden gedaan aan je verzoek op een minder nette manier. Ik wil benadrukken dat ook slecht nieuws op een beleefde en empathische manier gebracht moet worden. 

Zou je willen toelichten wat er precies is gebeurd? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 13 februari 2025

Ik bestel in Dec.2024 een totaalpakket bij u en omdat mijn laatste overstap met opzegservice niet goed ging heb ik zelf Ziggo met een week overlap opgezegd.

U stuurt uw KPN monteur op 23-01 bij mij langs. Maar na dit bezoek bleek dat er geen netwerkverbinding was maar dat zou volgens hem dezelfde dag maar in ieder geval binnen max. 3 werkdagen worden opgelost.

Echter kreeg ik bericht dat de KPN monteur pas op 06-02 langs zou komen. Op 06-02 zag deze KPN monteur ook dat er geen netwerkverbinding was en concludeerde dat hij verkeerd was besteld want er moest eigenlijk een externe (netwerk)monteur langs komen die de netwerkverbinding in de wijkcentrale beheert. Uw KPN monteur is daar namelijk niet toe bevoegd. Dus is er bij de KPN een vergissing gemaakt. En omdat het nu langer duurde door deze vergissing dan ingepland heb ik het Ziggo abo langer moeten aanhouden. Hierdoor heb ik €21,- extra kosten gemaakt. En mijn vraag was of ik dit gecompenseerd kon krijgen.

Toen ik werd gebeld over mijn vraag kreeg met een arrogante toon te horen dat het mijn eigen schuld is. Had ik maar de overstapservice moeten gebruiken. En die monteurs zeggen maar wat. 

Als de KPN zijn werk goed had gedaan was er niets aan de hand geweest. Uw fout, niet de mijne.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23443 reacties
  • 18 februari 2025

Dankjewel voor de toelichting. Ik betreur nogmaals ten zeerste dat dit zo is gebracht, een verkeerde manier om een juiste boodschap over te brengen. Als er wel gebruik was gemaakt van de overstapservice hadden wij hierin iets kunnen betekenen. Dat is juist waar de overstapservice voor bedoeld is. Ik neem dit wel mee als feedback, bedankt voor de genomen moeite om het hier te plaatsen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 18 februari 2025

Klopt idd als ik daar gebruik van had gemaakt maar dat heb ik niet gedaan omdat ik het sowieso verplicht ben.

Jammer dat u ten eerste niet ingaat op de fout die is gemaakt door u en ten tweede dat u verzuimt om de afspraak na te komen over de start van een leveringsdatum. U verzuimt zich te houden aan die afspraak en ik moet nu hiervoor bloeden.

De omgekeerde wereld noemen ze dat. 

Gesprekken worden opgenomen en zou het u sieren om die eens terug te luisteren. Ik lees trouwens dat ik niet de enige bent met een klacht over uw medewerkers.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2353 reacties
  • 18 februari 2025

U betaalt nu minder kosten aan KPN; deze kosten komen dan toch ten goede aan de extra kosten van Ziggo? Fouten of technische mankementen kunnen altijd gebeuren, vervelend maar de realiteit. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 18 februari 2025

Het klopt dat er fouten gemaakt kunnen worden en die zijn in mijn geval gemaakt. Maar om dan vervolgens op deze manier te woord worden gestaan door de klantenservice maakt het 10x erger. Maar goed ik ben er klaar mee. Het zegt meer over u dan over mij.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2353 reacties
  • 18 februari 2025
ship987 schreef:

Het klopt dat er fouten gemaakt kunnen worden en die zijn in mijn geval gemaakt. Maar om dan vervolgens op deze manier te woord worden gestaan door de klantenservice maakt het 10x erger. Maar goed ik ben er klaar mee. Het zegt meer over u dan over mij.

Wat zegt het over mij dan? Ik ben hierin geen partij.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 25 februari 2025

Beste bnh,
Klopt u bent geen partij in deze en heb bij het beantwoorden niet goed gekeken (helemaal niet) naar de afzender. Ik was dus in de veronderstelling dat de reactie van de KPN was. Een klein excuusje is dus op zijn plaats naar u.
Jammer dat de KPN zelf niet even nog heeft gereageerd en even naar zichzelf kijken hoe zij in de wedstrijd zaten. Dat bedoelde ik dus dat het meer over hun zegt en dan over mij.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23443 reacties
  • 3 maart 2025

Voor ons is dit helemaal geen wedstrijd, een gewonnen argument is een verloren klant zeggen ze wel eens. Ik hoop dat ik niet verkeerd wordt begrepen, ongeacht de situatie hoort elke klant beschaafd en respectvol te woord te worden gestaan. Alsnog mijn excuses ervoor als dat nog niet duidelijk was. 

Reageer