Skip to main content

Beste KPN,

Is het in 2021 - 2022 nog gebruikelijk dat een klant na maanden nog geen antwoord op vragen krijg, er niet inhoudelijk wordt gereageerd, alleen automatisch gegenereerde mails ontvangen van KPN dat KPN in afwachting is van een reactie van mij als klant terwijl de reactie veelal enkele uren nadat deze door KPN gesteld worden door mij zijn beantwoord. 

Als klap op de vuurpijl voor deze dramatische dienstverlening een indicatie offerte toemailen die kant nog wal raak en vervolgens geen mogelijkheid qua prijs en technische oplossing. Geen mogelijkheid om in contact te komen met een engineer die er wel verstand van heeft. 

Wat een orgaan dat KPN. Ik denk als er intern efficienter gewerkt wordt de tarieven van de dienstverlening fors kunnen dalen. 

Helaas is KPN de enige aanbieder in ons gebied. Meer mensen ervaring met deze slecht georganiseerde club ??

Mvg

Anoc

Hi @Anco Teeuw , welkom op het forum.

Jammer dat het zo slecht loopt. Je hebt nu wel een werkend abonnement ook al is 't (nog) niet helemaal zoals zou moeten?

Helaas is KPN de enige aanbieder in ons gebied.

Via hetzelfde netwerk zijn er meer aanbieders. Ik begrijp dat je zelfs glasvezel hebt.


Beste PeterG,

Het betreft hier een nieuwe aanleg / aansluiting in het buitengebied voor 3 of 4 woningen tegelijk. Kun jij met met iemand in contact brengen die wel door de logge organisatie kan heen breken zonder zich te verschuilen achter systemen die echt niet meer van deze tijd zijn. 

Bij voorbaat dank.

Anco Teeuw


Ligt er al het netwerk (ring) voor glasvezel in de buurt?

Het kan zijn dat er glasvezel ligt, maar kpn levert niet over alle netten. Alleen over die waar ze zelf eigenaar van zijn.

Wat zegt KPNnetwerk.nl over de beschikbaarheid van glasvezel? Je kunt niet zonder meer “glasvezel” aanvragen. Je kunt een abonnement aanvragen bij kpn en zij gaan dan leveren over het op dit moment beschikbare netwerk. Dat zal dus nu het kopernet zijn begrijp ik.

Check de glasvezelstatus voor je adres via http://kpnnetwerk.nl . Evt. kun je bellen met 0800 0105 (kpn netwerk).

KPN de provider, dit forum, heeft geen invloed over de drager (DSL of FttH).


Beste PeterG,

Glasvezel ligt er aan, gaat puur om aansluitingen van de huizen. Het offertetraject verloopt zo extreem stroom, oftewel helemaal niet. Hoor soms weken niets. Netwerk wordt voor zover ik begreep ook aangelegd door KPN. Ik ga het 0800 nr bellen. Alvast bedankt tot zover. 

Mvg

Anco


Bij een nieuwe aansluiting moet je die volgens mij aanvragen via http://mijnaansluiting.nl dacht ik. Heeft u dat gedaan?


Beste Nick83,

Yep, allemaal al gedaan en al in gesprek met KPN maar er is gewoon geen doorkomen aan. Mensen onbereikbaar, offertes die niet kloppen maar we eerst wel moeten accorderen anders wordt er niet serieus naar gekeken. Liefst zou ik in gesprek gaan met een medewerker van KPN die bevoegd is beslissingen te nemen, en technisch onderlegd is om serieus mee te kijken. 

Mvg

Anco


Beste PeterG,

Het door jou gisteren genoemde telefoonnummer 0800 0105 (kpn netwerk) blijkt buiten gebruik. Wat een bedrijf zeg dat KPN. Zijn er nog andere opties die wel werken of moeten we publiciteit voor dit dossier gaan zoeken bij een programma als “kan niet waar zijn” !!!!!!!!!!!!!!

Mvg
Anco


0800 0105 (kpn netwerk) blijkt buiten gebruik.

Oh, dat is jammer. Ga 'm gelijk uit m'n lijstje halen.

Ik heb op de site van kpnnetwerk deze gevonden: 0880 06 37 44 .

Heb je überhaupt gecheckt of glasvezel voor kpn bij jouw mogelijk is? Er zijn namelijk ook andere partijen die glasvezel aanleggen waar kpn niet op levert. Zoals T-mobile (Open Dutch Fiber; de naam is wat verwarrend) en ook Delta (met Caiway en Delta als providers).

Is er wel kopernetwerk kpn aanwezig in de woning? Hoe heb je nu internet?

Al de postcode check gedaan op de startpagina van kpn netwerk http://kpnnetwerk.nl ? Of bij aanvraag abo krijg je het ook te zien na invullen postcode/huisnummer https://www.kpn.com/shop/internet-tv/internet-tv/ .

Er zal hier ook nog een kpn moderator komen. Dan is het handig als je al je NAW hebt ingevuld in je profiel hier op het forum (afgeschermd). Dan kan die e.e.a. direct checken en mogelijk zelfs in gang zetten! :relaxed:


Beste Peter,

Er ligt al glasvezel op deze locatie. Ik woon nu ook al op deze locatie in 1 huis en heb daar ook glasvezel. Komen 3 nieuwe woningen op deze locatie bij waarvan er al 2 zijn gerealiseerd. We willen voor deze 3 huizen een aansluiting, hebben hiervoor een offerte die niet klopt. Om daarover te communiceren met KPN is een drama. 

Mvg

Anco


Het betreft hier dus aanleg (! dat is wat anders dan aansluiting) in nieuwe woningen.

Dat kan alleen maar via http://mijnaansluiting.nl . Meestal (eigenlijk altijd) verzorgt door de aannemer.


Peter,

Sorry voor misverstand. Aanleg dan. KPN begeleidt zelf het traject van engineering en offerte. Niet de aannemer in deze. Zou overigens een stuk prettiger maar met name efficiënter en sneller gaan verwacht ik omdat die vaak kortere lijnen hebben en je wel een aanspreekpunt hebt die bereikbaar is of een afdeling waar je een klacht kunt indienen welke dan in behandeling wordt genomen. Pas als het is bedacht en akkoord door zowel KPN als klant gaat het naar de aannemer. Dat stukje van mijnaansluiting.nl hebben we allang achter de rug. 

Ben jijzelf werknemer bij KPN, naar ik aanneem geen chatbot en wat is jouw rol. Zoeken naar de juiste contactpersoon voor mij ??

Welke zaken wil je nog meer weten om mij goed te kunnen helpen of ben je evt. morgen telefonisch bereikbaar. Gaat sneller en ook efficiënter denk ik. 

Mvg
Anco


Hallo @Anco Teeuw , @PeterG , is een zeer gewaardeerd mede forumlid, net als jij en ik.

 


Hoe of wat zie mijn ondertekening. Na jaren ben ik goed op de hoogte. 

Als er geen abonnement aangevraagd is bij kpn de provider zal die er geen rol in spelen. 

Aanvraag tot aansluitpunt zal dan via mijnaansluiting.nl ( moeten) lopen. 

KPN Netwerk: verzorgt aanleg en onderhoud van de netwerken. Glasvezel en koper tot in de woning. Verbindingen tussen mobiele masten e.d.

KPN de provider: hier kan je een abonnement op diensten nemen.

KPN Wholesale: hier kunnen andere providers diensten inkopen.

Mijnaansluiting: ingang voor o.a. aannemers naar KPN Netwerk voor aanleg aansluitpunten (maar ook voor kabel als Ziggo bv. en gas, water, elektriciteit, telecommunicatie )


Beste Peter,

Helder maar dit voegt voor mij niets toe. Dank voor jouw reacties. 

Mvg
Anco


Dag @Anco Teeuw, ik zie dat @PeterG je al voorzien heeft van het juiste antwoord. KPN bestaat eigenlijk uit twee onderdelen. Aan de ene kant heb je KPN de provider, daar heb je nu contact mee. Aan de andere kant heb je KPN Netwerk, de netwerkbeheerder. KPN Netwerk gaat over de aanleg van glasvezel. Aangezien het om aanleg van glasvezel in nieuwe woningen gaat, moet ik je daarom vragen om contact met KPN Netwerk op te nemen. Je kunt hen telefonisch bereiken op het telefoonnummer 0880 06 37 44 op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur. Tevens is KPN Netwerk te bereiken via Twitter en Facebook en e-mail.