Skip to main content

Ik loop waarschijnlijk mijn welkoms aanbieding mis ondanks dat ik een van de eerste zou zijn die zich (2 dagen na ingaan van de actie) heeft aangemeld. Gelukkig heeft KPN Provider al beloofd dat ze zullen kijken naar een passende oplossing gelijkwaardig aan de prijs van die actie. Dus dat komt dan hopelijk vast wel goed. Maar ik heb eigenlijk weinig behoefte aan superwifi, want mijn wifi is al goed. Dus ben benieuwd wat ze kunnen bieden.

 

Toch krijg ik wel wat zenuwen nu want mijn Ziggo is per eind van deze maand opgezegd.  Op 02-06 is mijn glasvezel FTU TK-01 al aangesloten en bij de buren ook. Die twee adressen stonden binnen een week al op gereed volgens de postcode check op kpnnetwerk.nl voor huisnummer 32 en 36 (zelfde postcode) maar mijn adres niet, misschien omdat ik de eerste was  die aangesloten werd die dag?

 

Ik heb trouwens bewust het kabel nr genoteerd en ook in berichten doorgegeven, en heb eigenlijk een eigen NT die ik meteen zou kunnen aansluiten.

 

Meerdere keren al contact gehad. Woensdag 08 juni, ong week na de aansluiting gebeld omdat de buren al wel actief stonden. En verder vorige week maandag 12 juni om 16:50 contact gehad ivm bericht dat aansluitdatum naar augustus ging. En daarna donderdag 16 juni, na niks gehoord te hebben maar bericht gestuurd. Dit omdat ik dacht dat ik dan niet meteen naar Alinq doorgestuurd zou worden die telkens beloofd dat ze zouden bellen. Erg snel reactie gehad, al op vrijdag ochtend. Er is toen per mail beloofd dat de aannemer belt voor afspraak om de laatste dingen te doen, want testen is die dag niet gebeurd, alleen aansluiten. Maar dat was bij de buren ook niet gedaan en die staan wel op gereed?!

 

Afijn wacht ondanks veel contact helaas nog niks gehoord van de aannemer. Nu is vrijdag ochtend nogmaals de belofte dat ze zullen bellen en nu pas dinsdag ochtend nog erg kort maar vrees dat ik weer niet gebeld ga worden. Terwijl de FTU dus al aangesloten is.

 

Hebben jullie ook zulke ervaringen? Ik dus dat ze beloven dat ik meteen gebeld zou worden en ja ik ben misschien ongeduldig maar mijn Ziggo loopt binnenkort af.

@janwilnl Hoe bedoel je die naar mij toe, ik vind het geen onzin want die dubbele kosten had je met de overstapservice niet gehad.

Dat Ziggo nu moeilijk doet, Tja dat is vervelend, maar wel een risico die je hebt genomen, dus als je met onzin bedoeld dat de klacht geen zin heeft, bij Ziggo heeft het misschien wel zin, maar om nu te zeggen als oud medewerker, je bent nu ook oud klant dus geen enkele binding meer, tenzij je aandelen hebt.😱😱😱😱

En de aansluitdatum die men communiceerd is geen harde garantie, men probeert het te halen maar de providers hebben zich allemaal er op ingedekt dat er door onvoorziene later aangesloten kan worden.


Geloof me, ik heb de overstapservice zooo vaak fout zien gaan! Er is een reden dat ik hier geen gebruik van maakte.

 

Ik was misschien ook iets te enthousiast met KPN Netwerk en ze kunnen hier echt wat meer aan doen qua communicatie. Maar ik dacht echt van, ja als ze op 02 JUNI mijn kastje in huis aansluiten dan zal ik binnen een maand wel internet hebben. Nou dat klopte ook maar had de beëindiging net wat te vroeg gezet.

 

Ik had eigenlijk ook gewoon de opzegging door kunnen laten gaan maar toen had ik nog geen idee wanneer alles wel zou werken. Want de aannemer waar KPN netwerk zich achter verschool nam maar geen contact op ondanks meerdere (telefonische en schriftelijke) toezeggingen. Qua dat is het echt slecht dat KPN Netwerk zich daarachter verschuilt.

 

Ik heb sowieso geen slechte ervaringen met zowel KPN als Ziggo. Heb al eerder DSL gehad bij KPN en het deed wat het moest doen. en ben toen i.v.m. personeelskorting teruggegaan naar Ziggo.

 

En nu dus i.v.m. glasvezel weer naar KPN.

 

Ondanks dit soort kleine hiccups verder geen spijt van, zelfs het welkomstcadeau kwam goed. Behalve nu dus die dubbele maand abonnementskosten.

 

Als ik hier dan lees/zie heb ik echt wel geluk dat het bij mij nu prima werkt zonder rare timeouts, etc.

 

Maar vind het gewoon slecht dat Ziggo dus niet out of the box denkt want opzegging is er duidelijk te zien en ook de reden. En dat medewerker dan zegt, ja wil blijven want is blij bij ziggo ja heb ik niet gezegd. Alleen dat ik datum wilde verzetten. Qua dit is het wel jammer hoe zij nu doen. Zo zou ik nooit met mijn klanten omgegaan zijn.


Ik geloof je direct, zeker gaat het vaak fout, maar wat is vaak, 1 op de 10 vind ik te veel, 1 op de 100 vind ik vaak, 1 op de 1000 vind ik al prima, maar gaat eerder richting de 1 op 10.000 dat het fout gaat vermoed ik, gezien het aantal overstappen per jaar en de berichten op de fora komt het statistisch gezien vaker voor dat het goed gaat.

Maar je zal het inderdaad net treffen, ik heb getwijfeld en het toch gedaan, vond het risico voor mij persoonlijk verwaarloosbaar, daarbij, persoonlijk zal het mij boeien of ik een paar dagen zonder zit, overleef ik ook wel.


Laten we zeggen dat ik toch wel een keer per week een klant had met problemen met de overstapservice of bijv nummerbehoud die niet goed ging. Kijk ik kreeg natuurlijk niet de mensen aan de lijn waar het goed bij ging maar ja het gebeurde echt wel. Dat was trouwens bij orange/online ook zo. Zoiets is nu eenmaal een lastig proces en vooral met betrekking tot nummerbehoud kan er dan veel fout gaan. Uiteindelijk komt het dan wel goed maar geeft dan toch hoop onnodige problemen/zorgen.

 

Qua dat ben ik sowieso een makkelijke klant, want alleen internet. 


Dit hebben wij ook meegemaakt. Het komt gewoon omdat KPN moeite heeft met het opnemen van aangekochte bedrijven in de eigen organisatie en sommige medewerkers het daar graag op afschuiven. Hou me ten goede de meeste niet. Mensen als @Ward_ @Bart_Z en @Erwin_ , die vertonen dat gedrag niet, maar als je ziet wat er steeds gebeurt worden die een halt toegeroepen door de organisatie. 

Je kunt in mijn ogen 2 dingen doen:

  1. Ziggo gewoon betalen, Als je het geld hebt, gewoon doen als je een standaard Ziggo abonnement hebt in mijn ogen. 
  2. Het een klacht indienen bij KPN https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm#/

Nummer 2 is een lange weg en waarschijnlijk kun je nu over een goede Internet aansluiting beschikken en zijn de kosten van 1 dan maar Peanuts. 

Ik hoop dat je nu wel begrijpt waarom er mensen hier kritisch kunnen zijn op KPN. Er werken uitstekende medewerkers, maar ook die je liever doorverwijzen naar een ander of doen of ze de hoofdambtenaar op het departement zijn. 

 

Wacht even @dommeke ik denk dat jij het nu niet snapt, ik heb EXPRES geen gebruik gemaakt van de overstapservice want weet uit ervaring dat dat niet altijd goed gaat.

 

Omdat KPN netwerk echter trager was dan ik dacht, ik dacht echt ja eind juni is wel voldoende en niet begin juli pas moest ik mijn opzegging verplaatsen. Ziggo wilde dit eerst niet maar heb dit uiteindelijk toch kunnen doen (goed, want anders had ik zonder diensten gezeten). Nu doet echter iemand van de opzegafdeling bij Ziggo erg moeilijk, snap ik echt niet want heb daar *&*(&@(*& 8 jaar gewerkt maar ze wil gewoon niet out of the box denken. Nu klacht ingediend bij Ziggo want staat zwart op wit dat ik wilde opzeggen ivm overstap op glasvezel en dat collega daarna de opzegging niet opnieuw erin gezet heeft maar alleen geanulleerd, ja onhandig. In dit geval is Ziggo dus raar aan het doen. Weet je wat het is, je denk nu erg ANTI KPN maar elke grote provider heeft wel dingen. In dit geval dus is ZIGGO dus vaag/moeilijk aan het doen. IK zou dit in iedergeval niet zo met klanten hebben gedaan en kon ook erg veel doen voor ze. Maar misschien kwam dat ook omdat ik all ins en outs kende en zelf bij het escalatiepunt gewerkt had. Heb ook wel klanten administratief en technisch geheractiveerd voor een paar dagen, toen dat nog kon. (tegenwoordig gaat dit allemaal via India en ander goedkope landen).

Maar toen hadden we nog een escalatiepunt.

Ik wil gewoon de KPN medewerkers handvaten geven die ze kunnen gebruiken bij het verbeteren van dit punt dat gewoon meerdere keren niet goed blijkt te gaan. 1 signaal staat namelijk minstens voor 100. Voor de rest, ik hoop dat je net zo gelukkig met je KPN abonnement wordt als ik al 50 jaar ben.  


Laten we zeggen dat ik toch wel een keer per week een klant had met problemen met de overstapservice of bijv nummerbehoud die niet goed ging. Kijk ik kreeg natuurlijk niet de mensen aan de lijn waar het goed bij ging maar ja het gebeurde echt wel. Dat was trouwens bij orange/online ook zo. Zoiets is nu eenmaal een lastig proces en vooral met betrekking tot nummerbehoud kan er dan veel fout gaan. Uiteindelijk komt het dan wel goed maar geeft dan toch hoop onnodige problemen/zorgen.

 

Qua dat ben ik sowieso een makkelijke klant, want alleen internet. 

Dus je had er 1 per week, laten we het afronden op 60 per jaar, Ziggo sluit maandelijks hoeveel klanten aan en af? Valt mij dus mee, en als de helft ook nog eens rap opgelost word zijn de grote problemen verwaarloosbaar, risico van het vak, de kans op een ongeval in het verkeer is dus groter, en dat mijden we ook niet.😎


Dit geeft de OOKLA app in windows aan:

Bijzonder want daarna de website speedtest.net

En daarna die app:

Dit is echt maar halve minuut van elkaar op dezelfde computer


Via de webbrowser komt het vaak voor dat bepaalde computers de volledige CPU pakken waardoor de snelheid niet klopt. De app heeft dat niet. Daar zal waarschijnlijk jouw verschil in zitten :)


Probeer het eens om 3 uur ‘s nachts, dan gaat de tijdzone de langzaam de Pacific in en wordt het stilller, daarna komt Tokio weer op. 😅 

Vreemde boodschap, ik wil alleen maar zeggen, Internet is een grote data verkeersweg.  De theoretische doorvoersnelheid van auto’s wordt in Nederland denk ik nergens gehaald. Hoewel het ‘s nachts sneller gaat. 


Probeer het eens om 3 uur ‘s nachts, dan gaat de tijdzone de langzaam de Pacific in en wordt het stilller, daarna komt Tokio weer op. 😅 

Vreemde boodschap, ik wil alleen maar zeggen, Internet is een grote data verkeersweg.  De theoretische doorvoersnelheid van auto’s wordt in Nederland denk ik nergens gehaald. Hoewel het ‘s nachts sneller gaat. 

Ik blijf het bijzonder vinden dat ik bij Ziggo nooit problemen had met speedtest websites en hier alleen de ookla app een beetje fatsoenlijke en betrouwbare info geeft.

 

 


Doornekamp33 schrijft:

> Per 04-07-2022 geen KPN klant meer.

Ik meen me te herinneren dat dit per 1 juli 2002 zou zijn. Ook problemen met opzeggen van een kpn internet verbinding?

Wat doe je hier dan nog als je géén klant meer bent van de kpn?


Probeer het eens om 3 uur ‘s nachts, dan gaat de tijdzone de langzaam de Pacific in en wordt het stilller, daarna komt Tokio weer op. 😅 

Vreemde boodschap, ik wil alleen maar zeggen, Internet is een grote data verkeersweg.  De theoretische doorvoersnelheid van auto’s wordt in Nederland denk ik nergens gehaald. Hoewel het ‘s nachts sneller gaat. 

Ik blijf het bijzonder vinden dat ik bij Ziggo nooit problemen had met speedtest websites en hier alleen de ookla app een beetje fatsoenlijke en betrouwbare info geeft.

 

 


Was je test bij Ziggo via dezelfde server als KPN? Probeer bijvoorbeeld eens 31173 Services AB?


Was je test bij Ziggo via dezelfde server als KPN? Probeer bijvoorbeeld eens 31173 Services AB?

Nee, dat is dan bij een willekeurige speedtest en daar dus altijd 300 down en 30 up (wat ook mijn snelheid is). Maar misschien is glasvezel gewoon lastig te testen.

 

 


Bedankt voor je reactie Ward_

 

Ik heb helaas zelf ziggo opgezegd, gelukkig kan ik nog tot een dag van te voren de datum aanpassen. Maar ziggo is zo dom om ook tegelijkertijd een modemswap op te sturen omdat modem veroudert is (ondanks een openstaande opzegging). Waarschijnlijk kan ik hierdoor op mijn verbinding geen wijzigingen laten doen door ziggo. Maar als ik inderdaad nog niks weet volgende week moet ik zelf weer even met ziggo contact opnemen.

 

Verder helaas maar afwachten want denk dat de moderators hier ook niks kunnen zien.

 

Mijn aansluiting in huis brengen is ook 4 weken verschoven.

Naar 22-8, zou eigenlijk 27-7 gedaan worden, maar ineens was daar de bouwvak uit de lucht komen vallen bij ‘KPN netwerk’… dat wisten ze nog niet toen 3 weken voor die datum de afspraak met mij gemaakt werd ...

Maar mijn Ziggo gaat er al af op 6-8, mooie overstap service van KPN of ‘KPN netwerken’… *NOT* ...


Ja Netwerk is aan zet. Hopelijk duurt dat niet te lang meer. 

hm.. ‘KPN netwerk’ is dat misterieuze clubje mensen die door niemand bereikt kan worden ...


Probeer het eens om 3 uur ‘s nachts, dan gaat de tijdzone de langzaam de Pacific in en wordt het stilller, daarna komt Tokio weer op. 😅 

Vreemde boodschap, ik wil alleen maar zeggen, Internet is een grote data verkeersweg.  De theoretische doorvoersnelheid van auto’s wordt in Nederland denk ik nergens gehaald. Hoewel het ‘s nachts sneller gaat. 

Ik blijf het bijzonder vinden dat ik bij Ziggo nooit problemen had met speedtest websites en hier alleen de ookla app een beetje fatsoenlijke en betrouwbare info geeft.

 

 


Was je test bij Ziggo via dezelfde server als KPN? Probeer bijvoorbeeld eens 31173 Services AB?

De webbrowser variant moet er nog iets meer voor uitvoeren schijnbaar dan de sterk geoptimaliseerde app ...


@janwilnlHoe bedoel je die naar mij toe, ik vind het geen onzin want die dubbele kosten had je met de overstapservice niet gehad.

Dat Ziggo nu moeilijk doet, Tja dat is vervelend, maar wel een risico die je hebt genomen, dus als je met onzin bedoeld dat de klacht geen zin heeft, bij Ziggo heeft het misschien wel zin, maar om nu te zeggen als oud medewerker, je bent nu ook oud klant dus geen enkele binding meer, tenzij je aandelen hebt.😱😱😱😱

En de aansluitdatum die men communiceerd is geen harde garantie, men probeert het te halen maar de providers hebben zich allemaal er op ingedekt dat er door onvoorziene later aangesloten kan worden.

Ik heb er zelfs 5 jaar gewerkt (bij Ziggo) … en óók een 5-tal jaren bij KPN (Hetnet gebouwd in 1996) …
Ook dat helpt niet hoor ...


Dit geeft de OOKLA app in windows aan:

Bijzonder want daarna de website speedtest.net

En daarna die app:

Dit is echt maar halve minuut van elkaar op dezelfde computer

Probeer deze eens ?

https://www.ipv6speedtest.nl/

 


Het aansluiten is gelukt, eigenlijk was het de ONT erop schuiven en aan laten melden. En ook nog de signaalwaardes uitmeten. Ze konden het eerst niet vinden want was kabelkruising maar uiteindelijk gelukt. Signaal is 1.92 geen idee wat ze daarmee bedoelen. Weet jij dat @Ward_ ?

Het werkt ook meteen, na het aansluiten van het KPN modem. Alleen nog niet helemaal de juiste snelheid. Maar allang blij want upload is wel redelijk goed/stabiel:

 

Die 1.92 is de demping in dB.  Dus het verlies tussen de PoP/straatkast en jouw aansluiting. 1.92 is een prima waarde.

Ook glasvezel verliest uiteindelijk op afstand sterkte in het signaal. In dit soort netwerken vooral door de overgangen die her en der gelast zitten in het stukje tussen jouw woning en de PoP/straatkast. 

Een kameraad van me (70 meter verderop) heeft al wel glas en een waarde van 1.4 … zit op het randje ...


Bekend? : https://emeppeli.home.xs4all.nl/  🙂

Maar even lezen.......😢


Dit hebben wij ook meegemaakt. Het komt gewoon omdat KPN moeite heeft met het opnemen van aangekochte bedrijven in de eigen organisatie en sommige medewerkers het daar graag op afschuiven. Hou me ten goede de meeste niet. Mensen als @Ward_ @Bart_Z en @Erwin_ , die vertonen dat gedrag niet, maar als je ziet wat er steeds gebeurt worden die een halt toegeroepen door de organisatie. 

Je kunt in mijn ogen 2 dingen doen:

  1. Ziggo gewoon betalen, Als je het geld hebt, gewoon doen als je een standaard Ziggo abonnement hebt in mijn ogen. 
  2. Het een klacht indienen bij KPN https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm#/

Nummer 2 is een lange weg en waarschijnlijk kun je nu over een goede Internet aansluiting beschikken en zijn de kosten van 1 dan maar Peanuts. 

Ik hoop dat je nu wel begrijpt waarom er mensen hier kritisch kunnen zijn op KPN. Er werken uitstekende medewerkers, maar ook die je liever doorverwijzen naar een ander of doen of ze de hoofdambtenaar op het departement zijn. 

 

KPN   en   KPN netwerk zijn totaal gescheiden clubs … KPN kan zelfs niet met de vuist op tafel slaan bij  KPN netwerk … (Wordt afgeschoven op ACM en concurrenten etc. ...)
KPN netwerk    heeft ook helemaal niets met klachten enzo, laat staan communicatie …
Heel mistereus clubje mensen ...


@Phoenix007, ik begrijp heel goed dat je baalt dat de aansluiting vertraagd is. Maar je hoeft je geen zorgen te maken dat je zonder diensten komt te zitten. Ik zie namelijk dat je gebruik maakt van de overstapservice. Huidige provider wordt dus pas opgezegd als de verbinding bij ons actief is.