Skip to main content

We hebben ontzettend veel last van een instabiele internetverbinding als de KPN box v12 (tv) aanstaat. Zodra we deze op standby zetten, schiet de internetverbinding weer omhoog.

Bij het aanstaan van de v12 box geeft speedtest zon 12Mbps. Als hij uit staat ruim 400 Mbps.

Is dit een bekend probleem of is hier iets anders aan de hand?

Hallo @Duif105, wat bedoel je met   “de KPN box v12 (tv)”  ?

De KPN Box 12 is een modem. Als je die uitzet heb je helemaal geen internet en dus niet een ‘beetje'.
Dus de vraag is welk apparaat je dan wel uitzet.


Ik bedoel het tv kastje


Toevallig kwam ik op het forum wat tegen over IGMP snooping. Ik denk dat dit het probleem is. Achter het modem heb ik een switch waarachter de tv-ontvanger zit. Die switch ondersteunt waarschijnlijk geen IGMP snooping. Ik ga een extra kabel in de kruipruimte leggen vanuit de meterkast naar de tv-ontvanger zodat de tv-ontvanger rechtstreeks op het modem aangesloten zit en niet meer met een switch ertussen.


Of deze bestellen.  Scheelt je veel werk:wink: .

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=1952


Extra werk valt mee. Dat is zo gedaan. Ik vind het een beetje zonde om hiervoor een Switch 24/7 aan te laten staan (stroomverbruik) terwijl het niet nodig is. Een extra cat-6 kabel is nog goedkoper ook (ongeveer 20 euro).


Is de extra kabel inmiddels aangelegd? En is het probleem verholpen daarmee @Duif105