Skip to main content

Joep, Marvin en Metmen (of hoe je ook alweer heet)… jullie zijn slechte werknemers bij een bedrijf die hun macht op een verschrikkelijke manier gebruikt. Jullie zijn individuen die hebben geleerd met oogkleppen te werken, niet zelf na te denken en alleen maar te doen wat in jullie handleiding telefoonmedewerkers staat.

 

Zojuist ook contact gehad met zekere Metmen ofzo. Dit was mijn vijfde keer dat ik contact heb gezocht in verband met een trage en wegvallende wifi. De eerste twee keren was nog bij Telfort, daarna bij KPN. Ik heb dus vijf keer deze lange wachttijden moeten wachten (ik zou willen dat ik hierover een factuur kon indienen bij KPN!!)

Al bij de eerste keer is mij een nieuw modem beloofd. Nadat ik na ruim een maand wachten nog niets had ontvangen, heb ik maar weer contact opgenomen, eerst met Telfort, daarna met KPN. Mijn probleem kan ik keer op keer weer uitleggen maar er wordt domweg NIETS mee gedaan. Elke keer wordt mij gevraagd of ze mijn modem mogen resetten. Vandaag heb ik een keer nee gezegd en gewezen op het feit dat ik er zat van ben dat ik dit keer op keer moet doen en dat ik vervolgens al mijn instellingen weer opnieuw kan invoeren. Metmen (of hoe ze ook heet) gaat overleggen. tijdens dit overleg hoor ik mijn zoons zeggen dat er geen internet meer is. Even later is er weer internet maar onder gewijzigde naam. Hebben ze dus ZONDER mijn toestemming de boel wel weer gereset!!

Ik heb dit aan Metmen (of hoe ze ook heet) gezegd waarop zij mij verteld dat zij dit echt niet heeft gedaan. Ik zeg helemaal niet dat zij dat heeft gedaan, maar ik zeg wel dat er gereset is. Neem toch eens verantwoordelijkheid!!

Op de vraag of ik de log gegevens van dit gesprek wil hebben antwoord ze: aan het einde van dit gesprek krijg ik te horen hoe ik dit kan verkrijgen. Ik ben achterdochtig en geloof dat niet zo, tot wanhoop van Metmen (of hoe ze ook heet). Ze weet niet meer wat ze moet zeggen. Ik heb haar toen maar gevraagd naar haar supervisor. Zegt ze: dat kan ik niet doen. Waarom dan niet? Vraag ik haar. Hij zit ook thuis te werken en ik kan niet doorverbinden… Kun je er dan voor zorgen dat je supervisor mij terug belt? ...dat kon ook niet :(

Goed, einde gesprek. Ik vol verwachting luisteren naar wat ik te horen krijg om de log van dit gesprek te krijgen. ER WORDT OPGEHANGEN, IK KRIJG HELEMAAL NIETS TE HOREN. Ik heb wel een sms gekregen: Beste klant, u hebt net contact gehad met ons. Volgende keer niet meer in de wacht staan? Dat kan met een KPN account. De meeste klanten vinden daarmee snel online antwoord of hulp op kpn.com/helptvooruit. Groet, KPN

Ik moet bijna huilen: ik heb al een account. Ik ben niet voor niets!! Dit probleem kan niet online worden opgelost. Jullie moeten gewoon de beloofde modem opsturen. Metmen (of hoe ze ook heet) heeft mij beloofd dat binnen twee werkdagen ik een nieuwe modem krijg. Even later zegt ze dat ze een nieuwe modem voor mij aangevraagd. Toen ik haar vertelde dat dat verschillende dingen zijn, begreep ze daar niets van. Voor haar was dit hetzelfde: iets aanvragen of de belofte dat ik het krijg.

Het zou wel heel chique zijn als KPN excuses voor de gang van zaken maakt en mij alsnog het beloofde doet toekomen. Hier ben ik absoluut niet tevreden over.

Het is een heel verhaal maar wat is er nou precies aan de hand?


Hoi @W.J. Visser, ik lees dat jouw ervaringen met de telefonische klantenservice anders zijn verlopen dan je had gehoopt. Dat is jammer om te lezen. En ook zeker niet de bedoeling.  Wat ik verder begrijp is dat je een probleem hebt met jouw verbinding? Daar zou je en nieuw voor krijgen? Die heb je ook gekregen? Anders kijk ik graag eens mee wat er allemaal is besproken en gedaan is. Graag hoor ik ook wat het probleem is, wat is er precies met de verbinding? Zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant, hoor ik graag van je als je dat gedaan hebt. 

 


Ik ga er van uit dat je al een oplossing hebt gevonden, mocht ik nog kunnen helpen, dan hoor ik dat graag van je. 


De laatste mevrouw die ik aan de lijn heb gehad ivm terug sturen modem heeft mij fantastisch geholpen!! Precies wat een klantenservice behoort te doen en met een vleugje humor heeft ze het probleem mee helpen op te lossen! Uiteindelijk een tevreden mens hier. Wel het algemeen advies aan KPN om betere klantenservice te geven. Wat de oorzaak ook is. Ook als er een overname en daarmee drukte is ontstaan.Nooit mag een klantenservice een tijd-excuus hebben want dat noem ik geen service. Tot slot: kom de afspraken na, ook al zijn ze door overname (overname van Telfort) opgedrongen.


Bedankt voor de terugkoppeling. Daar zijn we heel blij mee. Ook heel fijn dat het nu is opgelost. Mochten we nog weer iets kunnen betekenen, dan oren we graag weer van je.