Skip to main content

Een tijdje geleden heb ik de sleutel van mijn nieuwbouwhuis ontvangen en natuurlijk wil je daar dan stabiel en snel internet en tv in hebben. Ik heb gekozen voor het Hussel Internet 200 Mbit/s abbonement. De monteur van kpn heeft de modem op glasvezel geinstalleerd en heeft op elke verdieping een superwifi geinstalleerd. Tijdens het testen van het signaal bleek alles goed te zijn (volgens hem in ieder geval). Daarna heb ik een maand verbouwingen gehad om het huis bewoonbaar te krijgen en heb ik de superwifi’s ter bescherming tijdelijk opgeborgen. Nu heb ik ze vorige week weer opnieuw ingestoken maar het internet in huis is ineens dramatisch (superwifi's ook grotendeels geel/oranje of rood van kleur). Daarnaast de tv-ontvanger geinstalleerd en mijn tv de helft van de tijd geen beeld en de andere helft van de tijd slecht beeld (hakkelend of slechte resolutie).

 

Welke acties dien ik te ondernemen? ik zou graag zien dat de monteur terug komt en de installatie overdoet (aangezien dit duidelijk niet goed genoeg is gedaan). 

 

ps1. tijdens de verbouwing zijn er geen extra muren geplaatst of iets dergelijks en het huis is nog vrijwel leeg van meubels dus het signaal kan ook niet veel erger geblokt zijn dan tijdens de installatie een maand geleden. 

ps2: de "verbeter eenvoudig uw wifi" optie ook geprobeerd maar levert geen verbetering op

 

 

Dag @Martijn Geelen dat klinkt niet best. Om maar met de tv ontvanger te beginnen..is die met een kabel aangesloten op het modem?


Hi @Martijn Geelen! Welkom op het forum.

Dit klinkt alsof er een verschil is ontstaan tussen de instellingen van de Experia Box en de SuperWifi. Op onze kennisbank hebben we een stappenplan om dit op te lossen. Volg de stappen voor een schone installatie van de SuperWifi. 

Laat je hier weten of met die stappen alles weer vlekkenloos werkt?

Â