Skip to main content

Vorige week glasvezel door kpn geïnstalleerd. Alle apparatuur is gereset en sindsdien trage wifi en zeer slechte tv ontvangst. Stilstaand beeld, geen beeld, geen geluid. Dan een paar minuten weer oké, en dan begint het gedoe weer. Hebben NIETS aan modem,verbindingen, ontvangers veranderd (behalve gereset). Sinds glasvezel is aangesloten zijn de storingen ontstaan.

Beste ​@Hout24 , welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

Welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen?

Hoe is de decoder met het modem verbonden, rechtstreeks met een kabel of anderszins?

Haal anders de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart daarna de modem.

Succes.

Ik heb twee zwarte sagemcom bij de tv’s staan. Staan in verbinding met kabel via stopcontact. Alles is al een keertje van t stroomnet afgehaald en modem ook gereset. Verder is er niets veranderd of gewijzigd. Twee weken geleden pas glasvezel geïnstalleerd, maar sindsdien problemen.

Staan in verbinding met kabel via stopcontact.

Beste ​@Hout24 bedoel je deze????:

Of iet dergelijks???

Ja, DVS200

Je schrijft dat je 2 Sagemcoms hebt staan, dan is de 1e waarschijnlijk de KPN Box 12 en de 2e de TV+ decoder.

De juiste manier van aansluiten van de TV+decoder, die ook door KPN ondersteund wordt, is onderstaand aansluitschema:

en

Daar passen dus geen DVS200-devices meer bij.

Dan zou KPN mij 2 superwifi’s moeten toesturen, want zij hebben mij overgezet op glasvezel, omdat de oude kabel is afgesloten.

Ik heb nu sinds 3 maanden kpn internet 1 Gbit/s en 3 super wifi punten.

Hiervoor had ik caiway 500 Mbit/s.

Met caiway had ik vaak geen internet door de aanleg van de nieuwe glasvezel kabels maar als het internet er was was het altijd goed, ook het wifi werkte altijd perfect.

Sinds ik KPN heb is het al 3 maanden ergenis en frustratie, je wordt continu verwezen naar een k** app en als je hulp wilt van mensen moet je (nog meer) betalen, ik heb echt een haat gekregen aan de waardeloze troep van KPN maar zit er wel 2 jaar aan vast, KPN is echt niks meer wat het was en raad ook iedereen aan om alles behalve KPN af te sluiten want de mensen waar je contact mee hebt zijn of onverstaanbaar (buitenlands), kinderen die net de basisschool hebben afgemaakt, arrogante mensen of mensen die geld van je willen.

Dus blijf weg !!! 

@Mr. Barber het glasvezelnetwerk van kpn behoort tot de beste netwerken ter wereld dus of er is ergens een probleem in het netwerk of je doet zelf iets verkeerd. Overigens is een monteur altijd gratis als het probleem zich voordoet in het kpndomein. Als er bij jou iets fout is betaal je uiteraard wel. Dus stop met dat geklaag en kom in aktie!

@Hout24 de tv+ boxen zijn helemaal niet geschikt voor draadloze verbindingsets! Die moeten bekabeld of via wifi.  Overigens is de 200 serie al stokoud.

Vreemd dat kpn mij niet verteld dat ik verouderde apparatuur heb waardoor het niet/bijna nooit goed werkt. KPN weet namelijk precies welke apparaturen ik in huis heb!

Kpn weet niet of jij draadloze verbindingssets gebruikt. Die staan namelijk ook niet op de factuur. 

Vreemd dat kpn mij niet verteld dat ik verouderde apparatuur heb waardoor het niet/bijna nooit goed werkt. KPN weet namelijk precies welke apparaturen ik in huis heb!

Beste ​@Hout24 in de installatiehandleiding wordt ook alleen maar besproken hoe je de TV+decoder bekabeld of draadloos aan kunt sluiten, de DVS’en komen helemaal niet aan bod,.

Kpn weet niet of jij draadloze verbindingssets gebruikt. Die staan namelijk ook niet op de factuur. 

Stond destijds wel op de factuur.

Beste ​@Hout24 in de installatiehandleiding wordt ook alleen maar besproken hoe je de TV+decoder bekabeld of draadloos aan kunt sluiten, de DVS’en komen helemaal niet aan bod,.

De medewerkster van KPN die het traject van kabel naar glasvezel begeleidde, heeft telefonisch door gegeven dat ik al mijn aparatuur kon blijven gebruiken en alleen de oude kabel uit de modem halen en de glasvezelkabel aansluiten…

De medewerkster van KPN die het traject van kabel naar glasvezel begeleidde, heeft telefonisch door gegeven dat ik al mijn aparatuur kon blijven gebruiken en alleen de oude kabel uit de modem halen en de glasvezelkabel aansluiten…

Beste ​@Hout24 heb je daarbij ook aan de KPN-medewerker verteld dat je nog die stokoude DVS-200 gebruikt, dan had deze heel anders gereageerd.

Welkom op de community ​@Hout24, wij kunnen inderdaad niet zien wat voor apparatuur jij hebt aangesloten. We weten wat jij vertelt, en als je het niet genoemd hebt weten we het niet. De DVS200 heb je ooit gekocht vermoedelijk, en die zijn al ruim buiten de garantie. Je kunt kijken of het mogelijk is om de TV+ Box met een kabel op het modem aan te sluiten, of kijken naar SuperWifi punten. Als je de Wifi Manager doet op de plek van de tv kan je kijken wat de mogelijkheden via die weg zijn, die kan SuperWifi's aanraden met korting als dat het signaal kan helpen.

Dit artikel in onze Kennisbank kan je ook op weg helpen met de Wifi: 

Reageer