Skip to main content

Ontevreden over de service van KPN

Ik ben jarenlang klant geweest bij KPN, maar mijn recente ervaring heeft me doen besluiten om over te stappen naar een andere provider. Op vrijdag 9 augustus stopte mijn KPN glasvezelverbinding plotseling met werken. Alle instellingen waren correct, en zelfs na het terugzetten van het originele KPN-modem had ik nog steeds geen internet. Ik meldde de storing via de KPN-app en doorliep de nodige stappen. KPN controleerde de verbinding van buitenaf, maar er was geen connectie mogelijk. Het enige wat ik kon doen was een afspraak maken met een monteur, die pas op maandag 12 augustus beschikbaar was. Dat betekende dat ik het hele weekend zonder internet zat. Ik begrijp dat monteurs in het weekend wellicht niet werken, maar echt goede service is dit natuurlijk niet.

Maandag kwam de monteur, een vriendelijke man, die al snel ontdekte dat iemand van KPN tijdens onderhoud onze verbinding had losgekoppeld en verkeerd had teruggezet. Dit probleem was dus volledig te wijten aan KPN zelf. Gezien het feit dat ik momenteel 58 euro per maand betaal voor een 200 Mbit internetverbinding, en dat ik door KPN’s eigen fout een heel weekend zonder internet heb gezeten, vond ik dat een goed gesprek over compensatie op zijn plaats was.

Helaas liep dit gesprek uit op pure frustratie. Het begon met de chatbot, die prima werkt voor standaardvragen, maar zodra je afwijkt, raakt het algoritme de weg kwijt en kom je in een eindeloze loop terecht. Uiteindelijk kreeg ik iemand van de klachtenservice te spreken, legde de situatie uit, en werd doorverbonden met de contractenafdeling. Na drie minuten wachten werd de verbinding echter verbroken. Dit is toch wel opmerkelijk voor een communicatiebedrijf. Ik moest opnieuw door het chatbotproces en kreeg uiteindelijk iemand aan de lijn die mij een aanbieding wilde doen: 8 euro korting per maand, dus 50 euro per maand in plaats van 58. Dit terwijl nieuwe klanten 6 maanden lang 50% korting krijgen en daarna ook maar 50 euro betalen. Concurrenten bieden zelfs nog betere deals aan.

Ik accepteerde het bod niet en vroeg om een betere deal, zeker omdat ik door een fout van KPN dagenlang zonder internet heb gezeten. De medewerker wilde hier echter niets van weten en verbond me door met de salesafdeling. Daar kreeg ik een vrouw te spreken die me wel wilde helpen, maar niet kon inloggen in het systeem – wederom merkwaardig voor een communicatiebedrijf. Ze noteerde mijn telefoonnummer en beloofde me terug te bellen zodra ze kon inloggen. Je raadt het al: ik wacht nog steeds op dat telefoontje.

Deze ervaring heeft mij doen besluiten om over te stappen naar een concurrent. Als trouwe klant verwacht je beter behandeld te worden. De kwaliteit van het internet bij KPN is prima, maar de service is ronduit waardeloos. Daarnaast vind ik de kosten voor internet, wat tegenwoordig toch wel een basisbehoefte is, in Nederland schrikbarend hoog in vergelijking met andere Europese landen. Recent hebben we 1 Gbps glasvezel in Spanje laten aanleggen voor slechts 23 euro per maand. Misschien wordt het tijd dat de overheid toezicht gaat houden op deze wildgroei aan prijzen.

Kortom, KPN heeft er met hun slechte service voor gezorgd dat ze een trouwe klant kwijt zijn.

Hi @Erik222 en welkom bij de KPN Community. Na het lezen van je bericht kan ik me de frustratie enigszins voorstellen. Alle wegen die je bewandelde liepen niet uit in het resultaat waar je naar zocht en je hebt er zo te lezen ook veel tijd in moeten steken. 

Als je een storing van langer dan 12 uur hebt dan heb je altijd recht op een compensatie op basis van je abonnementskosten. Die kun je ook aanvragen via het vergoeding aanvragen formulier op onze site.
Telefonisch contact opnemen met ons kan inderdaad ook via 0800-0402. voor storingen zijn we overigens ook 24/7 bereikbaar. 
Dit alles nog als extra informatie en voor eventuele toekomstige meelezers.

Jammer om te lezen dat het uiteindelijk niet is gelukt om je als klant te behouden, al snap ik je keuze om over te stappen zeker. Hopelijk ben je tevreden bij je huidige provider.
Mocht je in de toekomst nog eens vragen over KPN diensten hebben of ergens tegenaan lopen, maak hier gerust weer een topic aan!


Eerlijk gezegd vind ik dat KPN nog best snel is geweest om uw verbinding te herstellen. Daarbij lijkt me de aangeboden korting ook redelijk.

Maar inderdaad zijn veel produkten en diensten in het buitenland vaak goedkoper. Dat geldt niet alleen voor internet maar zeker ook voor auto’s, brandstof, restaurants, boodschappen etc.

Oprecht ben ik nieuwsgierig naar de stabiliteit van het internet in Spanje. 

Ik wens u veel succes en korting toe bij de concurrent.

 


Vervelend foutje, maar ook monteurs van KPN zijn mensen en kunnen een foutje maken.
Die compensatie was helemaal niet slecht, normaal krijg je maar voor twee dagen je dag kosten vergoed. De medewerker heeft u duidelijk veel mee geboden.

50% korting gaat natuurlijk niet, zouden we allemaal wel willen voor twee dagen storing :P
De storing is zuur, maar het is helaas wat het is.


Hoe vervelend een internet storing ook is het blijft een consumenten lijn met bijbehorende prijs en SLA.

Ik zou het ook graag anders zien. Als ik het goed lees is je probleem de volgende werkdag al opgelost. En had je de pech dat er een weekend tussen zat. Veel succes bij je nieuwe provider.


Normaal krijg je als je twee dagen geen internet heb 2/30 van de maand vergoed en dan is dus 8 euro een prima vergoeding.

 


Hoe vervelend een internet storing ook is het blijft een consumenten lijn met bijbehorende prijs en SLA.

Ik vraag me af of het bij een zakelijk abonnement sneller opgelost zou worden. 1 werkdag is gewoon snel.


Hoe vervelend een internet storing ook is het blijft een consumenten lijn met bijbehorende prijs en SLA.

Ik vraag me af of het bij een zakelijk abonnement sneller opgelost zou worden. 1 werkdag is gewoon snel.

Zakelijk kennen we SLA’s met klokuren ipv kantooruren. Behalve dat je 24/7 met KPN kan bellen hebben we ook 24/7 monteurs beschikbaar. 


Reageer