Skip to main content
Vraag

Slechte start met incompleet pakket, onbeleefde helpdesk en rood alarm glasvezel

  • June 26, 2026
  • 4 reacties
  • 38 keer bekeken

Beste KPN,

Vandaag had mijn internet en tv live moeten gaan, maar de start verloopt helaas erg teleurstellend. Er is in korte tijd nogal wat misgegaan:

  • Vorige week: Ik ontving het installatiepakket, maar er miste een kabel.
  • Klantenservice: Het kostte mij veel moeite om iemand te spreken te krijgen. Bij een eerste terugbelverzoek werd er helaas opgehangen.
  • Tweede poging: Gelukkig kreeg ik daarna wel iemand te spreken en is de kabel alsnog netjes opgestuurd, al kwam het gesprek wel wat kortaf over.
  • Vandaag (opleverdatum): Bij het aansluiten sprong het glasvezelkastje helaas direct op een rood alarm-lampje. Ik zag ook dat het witte aansluitpunt aan de muur heel erg los zit. Ik ben bang dat de monteur dinsdag daardoor extra werk heeft om dit te herstellen. Er kan nu pas aanstaande dinsdag een monteur komen, waardoor ik dit weekend zonder vast internet zit. Gelukkig heb ik wel alvast nood-data gekregen maar dat is niet idiaal.

Omdat mijn bedenktijd nog loopt tot 3 juli, twijfel ik door al deze opstartproblemen nu erg over mijn overstap van Ziggo naar KPN. Ik hoor heel graag van jullie hoe we dit samen netjes kunnen oplossen en hoe KPN dit passend gaat compenseren, zodat ik met een goed gevoel klant kan blijven.

Met vriendelijke groet,

Patrick 

4 reacties

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • June 26, 2026

Vorige week: Ik ontving het installatiepakket, maar er miste een kabel.

Welke kabel ontbrak ​@Patrick050? De rode ethernetkabel welke in de dubbele bodem van de verpakking van het glasvezelkastje is verstopt?


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 26, 2026

nee die was aanwezig dit ging om de netwerkkabel van de modem naar de tv die er wel in hoorde te zitten. gelukkig heb ik die nu wel in huis gekregen anders had ik ook natuurlijk het tv kastje via wifi kunnen verbinden. 


DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • June 27, 2026

Vervelende samenloop van omstandigheden ​@Patrick050. Heb je toevallig gebruikgemaakt van de overstapservice? De meeste klanten kiezen hiervoor. In dat geval zou je normaal gesproken niet zonder internet moeten komen te zitten. Ziggo blijft dan actief totdat het KPN-modem werkt.


TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 27, 2026

Ziggo blijft dan actief totdat het KPN-modem werkt.

De overstapservice werkt niet vlekkeloos tussen Ziggo en KPN (de providers geven elkaars de schuld), het komt vaker dat mensen met overstapservice toch zonder internet komen te zitten. Overstapservice werkt eigenlijk altijd goed als 2 providers op dezelfde infrastructuur zitten (huurline van KPN).