Skip to main content

Dag lezers,

wij hebben in huis 3 superwifi punten + een experia box v10a. De wifi op de v10a heb ik uit staan en het eerste wifi punt is bekabeld en staat in de woonkamer. Het 2de punt staat een verdieping hoger (slaapkamer) goed bereik en brand groen. Op zolder staat nog een wifi punt, alleen brand hier het lampje Oranje. Als ik dan in de thuis app kijk zie ik bij signaalbron woonkamer staan. Als die het signaal helemaal van beneden krijgt dan begrijp ik ook wel dat de verbinding slecht is. Hoe komt het dat het 3de punt niet het signaal pakt van de 2de op de slaapkamer? Of moet/kan ik dit ergens instellen? Excuses als ik al ergens al een keer is besproken.

Lees de reacties graag tegemoet.

Welkom op het forum @JHC2908. Vervelend om te horen dat het niet goed wil met de verbinding naar de zolder. Heb je ook al via de KPN Thuis app geprobeerd om het punt opnieuw te installeren? Dit kan je eventueel via dezelfde stappen doen als “Super Wifipunt verplaatsen”. Meestal is hierna de verbinding weer stabiel. In sommige gevallen wil het ook nog wel eens werken om beide Super Wifipunten op verschillende plaatsen op de middelste verdieping neer te zetten waarbij vervolgens voldoende wifi doorkomt naar de verdieping daarboven. Zou je eens kunnen kijken of je hier iets mee kunt?


Kabel leggen. Daar draait het gewoon op uit. SuperWiFi's draadloos gebruiken is leuk, als je ze op zelfde verdieping houd. Een verbinding ermee naar zolder maken, volledig draadloos, dat lukt vaak niet. Je krijgt een soort stoptrein idee waarbij het signaal meerdere keren moet "overstappen" en soms nog even op het "perron" moet wachten op de volgende "trein" ook. Als het enigsinds mogelijk is probeert de 3de SuperWiFi's een verbinding rechtstreeks met de eerste te krijgen om het aantal keer "overstappen" tot een minimum te beperken. En je hebt daar geen invloed op. Je kunt dat niet bijsturen.


Bedankt voor de reacties. @Bram_ ik heb voor mij gevoel alles geprobeerd en veel andere dingen gelezen op dit forum. Het is niet dat de snelheid heel beroerd is maar ik had er meer van verwacht. @Nick83 De punten heb ik juist aangeschaft om geen kabels te hoeven trekken.  Toch bedankt voor de uitleg.

Wellicht voor de toekomst toch maar eens kijken naar een ander merk.


Een ander merk zal niet uitmaken want de techniek erachter is hetzelfde.


@JHC2908 welke snelheden haal je ongeveer? En wat is de snelheid van je abonnement? De maatstaf die ik zelf altijd probeer aan te houden is of alles dat ik wil kunnen met de apparatuur die ik heb lukt. Is dat bij jou het geval? Zo niet zou ik je graag willen helpen om te zien of we dit in ieder geval kunnen bereiken. 


@JHC2908 ik heb al even niets meer van je gehoord. Ik wil er vanuit gaan dat het probleem ondertussen is verholpen. Mocht dat niet zo zijn dan kan je dat altijd hier laten weten!