Skip to main content

Hallo,

Afgelopen week heeft KPN ee update aan de modem uitgevoerd m.b.t. meshwifi. Via iPhone, iPad, Macbook geen enkel probleem gehad. Maar mijn Windowslaptop van het werk heeft nu steeds wegvallende Wifi, verbonden Wifi maar geen internet, of zeer traag internet. 

Ik heb 1 versterker in de slaapkamer boven.

Ik heb de modem al herstart, het netwerk laten vergeten en opnieuw verbonden, de pc alle updates laten uitvoeren. Wat zou ik nog meer kunnen doen? De laptop is uit 2021. 

Heb nu een extra netwerk aangemaakt bij Extra Wifi, na inloggen op modem. Ook dit netwerk helpt niet.


Zelfde probleem hier. Zojuist de modem gereset naar factory defaults en de experia extenders even afgekoppeld. Dat lijkt voor nu stabiel te werken. 


Ik moet daar helaas op terug komen. DIe laatste firmware update van de KPN Box 12 is echt heel slecht. Veel disconnects and en uberhaubt problemen om te verbinden; idd lijkt dit voornamelijk op te treden bij Windows OS.


Hoi @Rudiefine  en @PRB .  Ik lees meer signalen hierover.

Hebben jullie al geprobeerd om wifi 6 uit te zetten?  Sommige intel chips kunnen hier blijkbaar niet goed mee overweg. 


Ook WiFi6 geprobeerd om uit te zetten maar het blijft echt heel slecht en wegvallen. Ben heel ontevreden met deze waardeloze update. Moet nu steeds m’n hotspot aan m’n laptop hangen. 


Misschien helpt deze oplossing van NHendriks;

Dat klopt! Als je inlogt op http://mijnmodem.kpn met het wachtwoord dat op de achterkant van het modem staat (tip: scan de QR-code, er worden soms onmogelijke leestekens gebruikt) dan ga je naar de wifi-instellingen en hier kan je bij de 5Ghz de kanaalbreedte (ik weet niet zeker hoe de Box12 dit noemt) aanpassen. Laat de 2.4Ghz op 20Mhz staan maar controleer of die bij de 5Ghz op 80Mhz staat.

In sommige gevallen moet je eerst de standaard beveiligingsgegevens (naam en wachtwoord) van de wifi wijzigen, ik zet er dan vaak bij beide een ‘1’ achter en pas alles aan, vervolgens verbind ik met dat nieuwe netwerk en haal ik de ‘1’ weer weg. Als je dit tijdelijk met een kabel kan doen dan hoef je niet eerst opnieuw te verbinden.


Hallo Hans, helaas heeft ook dit niets opgeleverd.