Skip to main content

Wij hebben een internet only abbonement. Het internet op onze smart TV (merk: Grundig) is echter behoorlijk slecht. Apps/afleveringen laden traag, afleveringen worden soms zelfs onderbroken.

TV meerdere keren herstart maar lijkt niet te helpen. Na de KPN werkzaamheden van vorige week lijkt het wel wat beter, maar nog steeds niet ideaal.

Op de telefoon is het Internet over het algemeen wel stabiel. Af en toe krijg ik Internet connectie issues bij het spelen van games op mijn telefoon.

We hebben nog steeds hetzelfde modum als die we 3 jaar geleden geïnstalleerd kregen. De internet snelheid volgens de check op de site is prima... 

Enig idee waar het aan kan liggen? 

 

Hi @d_hendriks en welkom op het forum! 

Logisch dat je een goede wifi verbinding wilt. Tenminste, ik neem aan dat de TV ook via de wifi gaat?

Zo ja, doorloop dan de Wifi Manager. Meet de snelheid ook in de buurt van de TV, dan kan hij de instellingen van je wifi aanpassen op basis van wat hij daar meet en hopelijk gaat het daarna beter.
Zo niet, dan hebben we ook nog wat andere tips voor het oplossen van trage en wegvallende wifi. Hopelijk lukt het daarmee wel!