Skip to main content

Hoi KPN,

bij ons thuis hadden we een erg slechte verbinding. Al jaren bleek achteraf. Pas nadat ik zei dat ik het contract wilde beëindigen werd ik op een passende manier geholpen. De minimaal 10 belletjes daarvoor deden niets. Dat op zich is al bijzonder genoeg. 

Het bleek hem te zitten in de snelheid die hier in huis binnen kwam vanuit jullie centrale. Het is opgelost dus dat is erg fijn maar ik vraag me dan alleen af waar ik de afgelopen 7 jaar voor betaald heb. Voel me een beetje in de maling genomen. Uiteindelijk heeft afdeling Save gedaan wat ze konden en bv de monteur die is geweest was echt een fijne vent en erg oplossingsgericht ingesteld.

Toch blijf ik zitten met een nare nasmaak en dat zit hem dan echt in de afgelopen jaren. We zijn met de mobiele contracten erbij voor zo'n +- €175,- per maand klant en ja hoe je het ook wendt of keert ik heb niet gekregen waar ik voor betaald heb al die jaren. 

Graag reactie, bvd. 

 

Vr. Gr. Frank 

Hi @FdG982! Ik snap dat als je wilt krijgen waarvoor je hebt betaald. En 10 gesprekken is aardig aan de hoge kant. Wel wil ik je nog vragen waaruit de klachten voor het eerste gesprek met ons uit bestonden. 

We hebben een gratis nummer voor de klantenservice, via 0800-0402. Als er een probleem met de verbinding is dan is het belangrijk te bellen zodat we kunnen helpen. Vandaar mijn vraag wat de signalen hiervoor waren. 

Verder is het ook belangrijk dat nu wel alles naar wens is opgelost. Is dat het geval?


Goedemorgen Bram, 

 

Je eerste reactie had ik niet gezien. De klachten zijn opgelost, uiteindelijk. 

Ik heb 0800-0402 steeds gebeld en via hen werd ik dus van het kastje naar de muur gestuurd betreft de signaal sterkte die hier in huis binnen kwam. Meermaals kreeg ik Belgische telefonisten aan de telefoon en ik had niet het idee dat zijn de expertise hadden om dit probleem op te lossen. Niets ten nadelen van die dames persoonlijk, ze waren gewoon vriendelijk en deden hun best maar het gaf niet de oplossing. Zoals ik eerder aangaf, pas bij aangeven dat ik ging overstappen kwam er eea in beweging. Ik vind dat op zich niet netjes en zo lijkt het dat alleen voor behoud van de klant wel alles uit de kast getrokken wordt. 

De klachten voor het eerste gesprek waren een slechte WIFI verbinding. In een oud huis met houten vloeren zou het volledig gedekt moeten zijn maar dat was niet zo. Vanaf dat ik thuis werk werd dit duidelijker omdat ik dat op zolder doe vanaf mijn laptop.

Een aantal jaren geleden heb ik mijn abonnement wat omlaag gezet en vanaf daar heb ik het idee dat de verbinding slechter is geworden. de kwaliteit van TV (scherpte) ging er vanaf daar behoorlijk op achteruit. 


Bram, graag nog even reactie. Nu doe je feitelijk hetzelfde als in al de gesprekken met de klanten service. Daarnaast zou ik graag een reikende hand van jullie kant zien voor al die jaren dat ik heb betaald voor iets wat ik niet heb gekregen. Lijkt me fair.

 

Vr. Gr. Frank


@FdG982 ik ging er met het bericht van 9 januari vanuit dat het probleem volledig was afgehandeld. Ik heb als reactie daarom je bericht een like gegeven en mijn antwoord als beste antwoord gemarkeerd. Omdat dit het beste advies is voor mensen die hetzelfde probleem hebben. 

Ik wil voor je kijken naar een mogelijke vergoeding. Daarbij moet ik wel rekening houden met de ernst en de duur van de storing. En wanneer deze voor het eerst gemeld is. Om dit voor je na te kijken wil ik je vragen je profiel in te vullen. Je kan ook nogmaals 0800-0402 bellen. Dan kan een medewerker het direct met je doornemen en het in hetzelfde gesprek in orde maken. 


Goedemorgen Bram,

Het probleem is ook afgehandeld. Daar gaat het nu niet om. 

De ernst en duur is niet relevant vind ik. Mijn vrouw had al tijden belabberd wifi op haar apparaten, bij mij werd het problematisch toen ik thuis ging werken. Althans toen merkte in het. Zoals ik eerder aangaf heb ik jaren geleden eens mijn abonnement omlaag gezet en vanaf daar, nou goed het blijft een aanname, is de snelheid van de verbinding omlaag gezet. Dat denk ik oprecht. Dat merkte ik toen al aan de TV bv. Ik had gigantisch scherp beeld en vanaf daar was het weer pixels kijken. Ik snap dat jullie nu niet gaan toegeven dat dat zo is maar dat is voor mij een simpele optelsom.

Het enige wat voor mij telt is de afhandeling van de klachten, de manier waarop dat is opgepakt, en het niet gekregen hebben waarvoor ik heb betaald. Je moet met me eens zijn dat dat netter kan toch? Ik voel me niet serieus genomen, ja of juist wel net hoe je het ziet. ; )

Ik ben niet boos hoor en ik ben voornemens om gewoon klant te blijven maar ik vind het niet fijn om zo met elkaar om te gaan.

Ik hoef geen geld terug als je daarop doelt met een vergoeding. Als jullie nou echt willen laten zien dat jullie van je klanten houden doe me dan een reikende hand in een andere vorm. Naast het vaste abonnement voor hier thuis hebben we ook twee mobiele abonnementen bij KPN. Mijn telefoon is helaas kapot gegaan een aantal maanden geleden en ik maak nu gebruik van een oude Samsung Edge. Misschien kan je in die hoek iets voor me betekenen. Jullie hebben toestellen genoeg op voorraad lijkt me en op deze manier zou ik het een mooi gebaar vinden om elkaar weer te vinden en er een bank zand overheen te gooien. 

 

Hoor graag van je,

 

Vriendelijke groet,

 

Frank


Hoi Frank, ik heb even in onze interne logging gekeken. Ik zie eerste melding in november van het probleem. Daarop is een geweest die een omzetting in de techniek heeft gedaan. Ik zie daarin verder geen bijzonderheden en kan ik je ook geen vergoeding aanbieden. Ik zie namelijk dat monteur in overleg met collega al besloten heeft je een SuperWifi punt cadeau te doen en verder geen kosten te rekenen. Dat hadden ze al niet hoeven doen. Hierdoor kan ik hier verder niets in betekenen.