Skip to main content

Slecht WiFi, heb al een paar x contact met jullie gehad, maar helaas kan niemand mij helpen. Als wij de modem resetten hebben we weer even goede WiFi. Had de KPN THUIS app maar die vraagt nu om een beheerderswachtwoord die ik niet kan vinden en wat jullie zeggen het is niet werkt, toen die het nog wel deed heb ik (zie foto) het opgeschreven, mij zegt het weinig maar zie wel dat het niet stabiel is. Na 2x bellen waarvan 1x via de chat is overgenomen omdat ik 45 minuten in de wacht stond, 2x via de chats en 1 x via Facebook dus een lang verhaal. Heb zelf geen ideeën meer dus hoop dat jullie mij kunnen helpen kwam WiFi wat moeten we nog doen heb al 2 WiFi versterkers 

 

Ik ben benieuwd welke experiabox je hebt en welke versterker? De witte vierkant, de zwarte vierkant of de witte ronde.  Ik heb het dan over de kpn  versterkers


En heb nog 1 WiFi versterker boven staan


Dus je hebt 2 zwarte vierkant en 1 witte? Gewoon voor de beeldvorming


De wifi op de Experiabox staat dus uit. Zie je ook op de foto, lampje bij wifi is uit. Dat hoort ook zo als je een Experia WiFi hebt. De Experiabox zorgt nu dus alleen voor bekabeld internet. Niet voor WiFi. Dit even ter informatie.

Het beheerderswachtwoord voor de app staat achterop dat zwarte Experia WiFi. Niet dat je wat hebt aan die app. Maar goed…

Welke snelheid haalt u als u een speedtest doet op een pc of laptop die bekabeld op de Experiabox is aangesloten en waarbij alle andere apparatuur is losgekoppeld? 

 


Joep1965 ja dat klopt.

Nick83 49 mb als ik het goed heb begrepen 🙈 

Computers zijn niet mijn ding maar met 2 kinderen die thuis moeten leren is het toch wel fijn als het, het gewoon doet en de kinderen niet telkens LEK roepen

 


En is de zwarte die boven staat ook met een kabel aangesloten op de experiabox?


Nee dat lukt niet


Heb het kastje naast de t.v ontvanger staan


Je hebt boven een tv ontvanger staan. Hoe is die verbonden met het modem?


Via een kastje, die hebben we ook beneden en die is weer met  de modem verbonden


Lijkt het hier op? 

 


Lijkt er wel op


Er zal een hoop moeten gebeuren wil je goed Wi-Fi door het hele huis hebben. Of er zullen naar iedere etage kabels getrokken moeten worden of investeren in de super wifi's. Met deze opstelling gaat het nooit wat worden. Ik had je graag beter nieuws verteld. 


Dat beloven ze wel, en voor bijna 100 euro per maand had ik het wel verwacht eigenlijk ( zit wel mobiele telefoons bij)   maar goed ik begrijp dat het niet beter zou worden dan dit of we moet weer diep in onze buidel grijpen, helaas

Wel bedankt voor uw eerlijkheid kan kpn nog van leren!

Wat ik trouwens wel raar vind is dat, als ik de modem uit doe en 30sec wacht en het dan weer aan doe, dat dan de Wi-Fi het weer even goed doet, krijgt die dan weer een boots ofzo? Ik heb er geen verstand van 🙈


Het zou best kunnen dat het even werkt maar op de langere termijn stort het in. En je hebt absoluut de goeie spullen in huis alleen totaal verkeerd aangesloten. Die witte "stopcontacten/kastjes" zijn hier niet geschikt voor. Als je iemand in je omgeving hebt die jou wil helpen met kabels trekken zou dat de ideale oplossing zijn. Vaak is er bijvoorbeeld langs verwarmingsbuizen ruimte om een kabel in te doen naar boven. Je kan ook proberen de experiabox op een wat centralere plek in het huis te zetten. Dus zeker niet in de meterkast. 


De experiabox staat in de woonkamer met open keuken maar we wonen wel in een oud huisje denk dat, dat ook niet echt in ons voordeel is. Maar vaak heb ik geen WiFi in de keuken terwijl er boven de keuken ook een WiFi versterker staat in onze slaapkamer. Ik zit nu te denken is het misschien beter om die WiFi versterker boven op de kamer te zetten waar de experiabox beneden staat? Recht boven elkaar bedoel ik


Trek aan alle stekkertjes uit de achterkant van de experiabox. Wil je dan de speedtest doen hier vertellen welke snelheid je dan haalt. Meten in de buurt van de experiabox. Deze speedtest https://kpn-itns.speedtestcustom.com het stekkertje van de zwarte versterker laten zitten trouwens.


Dag Joep1965,

Sorry zag uw bericht net pas, het het uitgevoerd zoals u zei 

Eerst de onderste toen die er boven


Alle 2 zonder de kabels erin alle die van de Wi-Fi versterkers


Hoi @heuvellientje . Ik heb ook even meegelezen.

Het eerste wat ik gedaan heb is jouw snelheid meten. Daarmee bedoel ik: De snelheid die op het modem binnenkomt. Het maximaal haalbare, zeg maar.

Dat zit bij jou rond de 48Mbit.   Deze snelheid zul je via wifi niet halen want als we iets door de lucht gaan sturen gaat er altijd een bepaald percentage vanaf. Dat heeft met de draadloze techniek te maken.

Ik denk dat 35 - 40 Mbit bij jou wel ongeveer de max is. Draadloos. 

Om dat nu stabiel door de hele woning te krijgen heb je die gratis kastjes gekregen. Hierbij is het essentieel dat die kastjes op de juiste plekken komen te staan en dat ze bedraad zijn aangesloten. Dat hebben de anderen hierboven al uitgelegd.  Als het een oudere woning is, is het vaak niet zo ingewikkeld om een paar gaten te boren. Een handige persoon kan een kabel meestal netjes wegwerken achter een paar plintjes. 

Het zou dus ideaal voor jouw wifi zijn als het lukt om op de eerste verdieping, bedraad zo'n zwarte versterker aan te sluiten. Ik hoop dat je daar een oplossing voor kunt vinden.

(buiten corona tijd biedt KPN deze dienst ook. Daar zit wel een kostenplaatje aan en is momenteel dus geen optie )

 


@Erwin_ dank voor uw reactie, maar hoe komt het dat als ik bijna naast de modem zit, ik nog geen WiFi heb? Wel weer als ik de Wi-Fi uit doen en dan 30 sec wacht en dan de Wi-Fi weer aan doe, ik snap wel als ik boven ben dat dan de Wi-Fi minder is maar beneden moet ik toch goede WiFi hebben? 

Deze 2 heb ik net genomen, zit nu weer gewoon op mijn 4g 


@Erwin_ 

 

Begrijp me niet verkeerd hoor ik heb er geen verstand van maar als de modem 48mb binnen krijgt dan snap ik dat, dat minder wordt als het door het hele  huis moet maar als we (ik noem maar wat) 3 apparaten hebben en die krijgen 15 mb binnen dan is er niks aan de hand maar waarom valt mijn wifi dan weg en moet ik op mijn 4g, dat snap ik niet, nogmaals ik heb er geen verstand van hoor maar wil het snappen. Dit speelt al even en al een paar x gebeld of via de chat en nu via deze weg 🙈 en niemand kan het verhelpen en of mij uitleggen wat er aan de hand is. Het is een tijd heel goed gegaan niks aan de hand en helaas nu een tijdje problemen dus ik wil weer het oud terug. Helemaal omdat de kinderen thuis moeten leren 🙈 

 

Groetjes gerrie


Hoi @heuvellientje . Je hebt helemaal gelijk. Dat verbreken hoort niet en kan te maken hebben met de huidige instellingen in de experiabox/versterker.

Soms is het noodzakelijk om alles te resetten en weer van basis af op te zetten.

Dat kan als volgt:

-Koppe eventuele versterkers los van de experiabox en reset de experiabox ( harde reset, dus met een puntig voorwerp in het resetgaatje van het modem. 10 seconden ingedrukt houden)

-sluit daarna de wifi versterkers weer aan en reset die ook ( 10 seconden het resetgaat indrukken)

-verwijder alle draadloze verbindingen in je telefoons/tablet/laptops etc. en verbind ze opnieuw → dus opnieuw scannen, netwerk selecteren en wachtwoord invullen. Op alle apparaten. . (dit is een belangrijke stap)

 

Hierna zou het stabiel moeten zijn. Zo niet, laat het weten!


Dag @Erwin_ 

17 mei heb ik voor het laatst telefonische contact gehad met 1 van uw collega's, die heeft mij dit ook verteld en gezegd zo dit is de oplossing maar helaas dat is het dus niet. Verder heb ik geen idee meer wat we moeten en kunnen doen.

Groetjes gerrie


Dus ook die laatste stap met het verwijderen van alleen netwerkverbindingen heeft niet geholpen? 

(sorry dat ik er zo op hamer, maar ik moet dit even zeker weten)