Skip to main content
Vraag

slechte wifi

  • May 17, 2020
  • 53 reacties
  • 435 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

53 reacties

Dag @Erwin_ ,

Ja alles gedaan maar heeft niet geholpen


Erwin van KPN
Moderator

Ik wil voorstellen om de experiabox te vervangen. De v10 zal zijn wifi uitzetten als je daar versterkers op aansluit. Ik kan jou een v10a sturen. In dat geval blijft de wifi wel werken op het modem zelf.

Lijkt jou dat wat?


Ligt het dan aan de modem? 

Wat zijn de kosten daar van? 

Wil het zeker wel proberen, maar hoe gaan we dat regelen? Of kunt u zien wie wij zijn? 

 


Erwin van KPN
Moderator

Ligt het dan aan de modem? Dat weet ik niet zeker, maar aangezien KPN momenteel geen wifi monteurs op pad stuurt, kunnen we op z'n minst proberen het modem te vervangen.

Wat zijn de kosten daar van? geen kosten

Wil het zeker wel proberen, maar hoe gaan we dat regelen? Of kunt u zien wie wij zijn? Nog niet, maar kun je je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Dag @Erwin_ 

 

Als het goed is heb ik alles ingevuld


Erwin van KPN
Moderator

Hoi, @heuvellientje . Heb je een SMS gehad met logistieke informatie? 

 


Dag @Erwin_ 

 

Ja heb net een mailtje gekregen van jullie

 

Dank u wel voor uw hulp, ik hou u op de hoogte 

Groetjes gerrie


Dag @Erwin_ 

Helaas heeft het niet geholpen 😭 heb hem weer een harde reset gegeven maar helpt nog niet. Heeft u nog tips? Of ideeën? Ik weet het niet mee mijn mb gaat snel op dus lijkt dat ik nog minder wiffi heb.

 

Groetjes gerrie


Erwin van KPN
Moderator

Heb je die experia wifi versterkers ook gereset nadat je ze op de v10a hebt aangesloten? Hier moet je van allebei even 10 seconden het resetknopje indrukken. 

Daarna is het verstandig om alle bestaande draadloze verbindingen in je verschillende apparaten te verwijderen ( pc, laptop, telefoon tablet). en ze daarna opnieuw te verbinden. Dit is een belangrijke stap.


@Erwin_ , dit heb ik ook gedaan, een paar dagen later nog een keer (je weet maar nooit) maar heeft ook niks geholpen helaas


Erwin van KPN
Moderator

Dan lijkt het me tijd voor een wifi monteur. 

Kun je beschrijven wat op dit moment de problemen zijn? Valt alles weg? 

Kun je tevens een aantal datums plus dagdelen noemen voor de volgende week waarop jij een monteur zou kunnen ontvangen? 


@Erwin_ 

Dank u wel 

Op dit moment heb ik helemaal geen WiFi of wegvallende WiFi, dit is al een paar maanden aan de gang

 

De dagen dat er iemand thuis is,

Dinsdag middag 

Woensdag hele dag 

Donderdag hele dag

Vrijdag liever niet, maar als het niet anders kan dan moet het kunnen

 

Groetjes gerrie


Erwin van KPN
Moderator

Prima. Een collega gaat proberen om jouw volgende week op één van die dag(delen) in te plannen. Ik laat weten hoe het afloopt.

Je krijgt hier ook nog een SMS van. 


@Erwin_ 

Dank u wel 👍


Erwin van KPN
Moderator

Hoi @heuvellientje . Mijn collega heeft je voor morgen tussen 10:00 en 12:00 ingepland. Heb jij een SMS gekregen?

Laat je weten of dat lukt? Anders ga ik proberen te herplannen. ( collega heeft waarschijnlijk overheen gelezen dat dit jouw beschikbaarheid voor volgende week was)


Dag @Erwin_ 

 

Helemaal goed

We zijn thuis morgen 

Groetjes gerrie


Erwin van KPN
Moderator

Top! Ik lees graag hoe het afloopt. 


@Erwin_ 

 

Ik hou u op de hoogte 

Bedankt voor uw hulp 

 


Dag @Erwin_ 

De monteur is geweest 

Hij (wouter) heeft een monteurs reset gegeven en hij heeft ons op een andere kanaal gezet en hij de t.v ontvangers gereset.

Hij adverseert om toch super wifi's te nemen, maar in deze tijd is dat te duur voor ons dus we hopen dat dit niet nodig is 

 

Groetjes gerrie


Erwin van KPN
Moderator

Ik hoop dat het stabiel is, nu.  En die superwifi's is een behoorlijke investering. Dus dat snap ik heel goed. 

Wat was de onderbouwing van Wouter om dit te adviseren? Heeft hij dat nog benoemd?


@Erwin_ 

 

Wij kregen het over genemuiden dat ooit iemand had gezegd dat er oude kabels lagen in genemuiden en dat we beter af waren bij Ziggo, maar aangezien wij alles bij kpn hebben en ook met 4 mobieltjes bij jullie zitten we goed bij kpn vonden wij, de monteur zei inderdaad dat er oude kabels lagen hier en dat jullie ook hopen dat er snel glasvesel komt. En dat die super wifi echt goed helpen helemaal hier, hij snapte ook dat het een smak geld was voor ons 

Groetjes gerrie


Erwin van KPN
Moderator

Hmm. Ik wil de monteur niet afvallen maar als het probleem is dat er oude kabels liggen zal een superwifi geen oplossing zijn. Het signaal wat dan het huis binnenkomt is dan al niet goed en daar kan een superwifi op dat moment niks aan verbeteren. 

Ik hoop dat zijn handelingen nu in ieder geval voor een verbetering hebben gezorgd. 


Dag @Erwin_ 

Eum dan heeft die monteur die hier is geweest er geen verstand van dus want wat u zegt klinkt logisch, nou dan hoeven die ook niet te kopen dus.

maar we blijven positief dat het nu gewoon heeft geholpen en dat het goed is zo

Anders hoort u wel weer van mij 😊

 

Groetjes gerrie


@Erwin_ 

 

Goede Dag Erwin

 

Helaas moet ik toch weer melden dat de wiffi het weer/nog steeds niet goed is 😭 

Heeft u nog surgesties? Ik heb geen ideeën meer 

 

Groetjes gerrie


Erwin van KPN
Moderator

Ai. Dan zijn mijn middelen helaas ook een beetje uitgeput, Gerrie :-(

Als de monteur ter plekke het al niet voor elkaar krijgt, geef ik mijzelf op afstand ook weinig kans.