Skip to main content

Beste KPN,

De laatste maanden ervaar ik zeer slecht wifi thuis. Ik heb dit altijd door de vingers gezien, maar doordat de door mijn georganiseerde videovergadering vorige week weer werd verbroken vanwege slecht internet is dit voor mij de druppel. Ik zou graag iemand telefonisch willen spreken, maar ook dat blijkt onmogelijk om een nummer hiervoor te achterhalen bij jullie. De Wifi manager via jullie site heb ik al meerdere malen doorlopen en dit heeft ook nog niet geholpen.

Ik heb een Experiabox v9 en het probleem is dat het internet regelmatig er uit valt. Het kan soms een dag goed gaan, een andere dag kan het ineens 2x eruit liggen. Zeker met thuiswerken is dit erg frusterend. Ik heb al een nieuwe versterker gekocht (TP-Link RE650), maar ook dit maakt geen verschil. Met en zonder versterker valt hij af en toe weg.

Ik hoop dat dit spoedig op te lossen is, want met het thuiswerken is dit eigenlijk geen doen. Ik ben softwareontwikkelaar en heb een stabiele internetverbinding nodig voor mijn werk. Anders moet ik kijken naar andere providers en daar wil ik liever niet naar toe, gezien dat ik lang klant ben. Daarnaast maakt mijn versterker ook gebruik van een 5Ghz verbinding, welke niet wordt aangeboden met de Experiabox v9. De nieuwe versie wel zag, wellicht dat dit gelijk al mijn problemen zou oplossen.

@RobvD Even snel door de handleiding van de TP-Link RE650 bladerend zag ik dat u deze ook als Access Point in kan stellen. U sluit de TP-Link RE650 d.m.v. een ethernet-kabel aan op de Experiabox, wijzigt de TP-Link naar Access Point en vult de benodigde gegevens in.

De TP-Link RE650 heeft ook 5Ghz. Dus als u de TP-Link instaat als Access Point i.p.v. Range Extender, dan heeft u voortaan ook 5Ghz.

De wifi van de Experiabox V9 is echt waardeloos. Ik heb deze al lang uitgeschakeld en vervangen door twee Apple Extreme’s. Nooit geen problemen meer gehad.