Skip to main content

Jeetje wat een waardeloze service van Kpn, al maanden hier slechte wifi! Al verschillende keren gebeld naar de klantenservice maar die kunnen niets doen omdat hun systeem storing heeft. Ik moet zelf de wifimanager doorlopen. Die geeft hier al maanden overbelast aan! Een klachtenformulier ingevuld... en zonder dat ik iemand gesproken heb krijg ik een mail dat de klacht is opgelost. Ze hebben me na bijna 2 weken later 1x gebeld waarbij ik aan het werk was dus helaas niet op kon nemen... en daar laten ze het dan bij... beetje vreemd! Ik heb gelijk weer gebeld naar de klantenservice en ook daar had het systeem weer storing. Tot slot gaat ook de tv nu storen en blokken... echt ik ben er klaar mee!! 

Ik zou nu echt graag in contact komen met de klachtenservice die het hele probleem op gaat lossen!!

Heeft u glasvezel of een DSL verbinding? 


Wij hebben geen glasvezel


Ok. Wat zegt deze site over uw verbinding? 

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

Welke snelheid word er vermeld?


 


Ok. Dat is best goed, zeker als u bonded koper heeft. Ook wel pairbounding genoemd. Welke snelheid meet u als u een speedtest doet op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 

https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm


Admin: afbeelding bewerkt i.v.m. privacy


Deze heb ik met mijn telefoon gemaakt... 


Nou zo slecht is het nou ook weer niet. Als het boven de 20mbit/s zal kpn weinig doen.


En... zijn nu mijn problemen opgelost?


En... zijn nu mijn problemen opgelost?

En nogmaals de vraag, wat is de snelheid bekabeld gemeten? Dat is het enige criterium dat geldt.

Draadloos meten is zinloos @Joyce17 

 


Het "probleem" Wi-Fi wel.  Wat is er nog meer aan de hand?


Dag @Joyce17.  Van harte welkom hier. Ik kan me voorstellen dat je niet vrolijk wordt van een slechte verbinding. Het is mij alleen nog niet helemaal duidelijk wat je precies ervaart. Valt je verbinding weg, is deze traag of is het bereik onvoldoende? En krijg je bij iTV ook een foutmelding of foutcode of puur en alleen haperend beeld? Hoe is je tv-ontvanger aangesloten op je modem? Is dit met een kabel of maak je gebruik van een Draadloze Verbindingsset? Kun je iets verder toelichten wat er speelt? 

Ik zie dat @Nick83, @JanD en @Joep1965 je al op weg helpen. Ik heb je abonnement erbij gepakt en zie dat je pairbonding hebt. Er is op jouw adres daarom 86Mbit/s downloadsnelheid haalbaar. Als ik je verbinding doormeet, zie ik dat dit ook de snelheid is die bij je modem binnenkomt. Toch zou ik je willen vragen om een laptop/PC bekabeld aan te sluiten en een speedtest te doen. Zet andere apparaten die gebruikmaken van internet uit. Op die manier krijg je een zo betrouwbaar mogelijk resultaat. 

Verder wil ik je vragen om eens te kijken naar de tips in het topic met oplossingen voor trage en wegvallende WiFi. 


Hallo @Natasja 

je wordt er zeker niet vrolijk van als je klachten ervaart en voor mijn gevoel niet serieus genomen word. Ik heb een klacht ingedient en dan krijg je nadat je niet eens iemand aan de telefoon te hebben gehad een mededeling dat de klacht is afgehandeld omdat ze me niet aan de lijn krijgen. Ze hebben het na 1x proberen gewoon zo gelaten… beetje raar!! Daar komt ook de meeste frustratie vandaan, het gewoon negeren van mijn klachten. We hebben alle begrip gehad voor de hele corona situatie maar als je dan zo behandelt word of genegeerd word dan denken ze dat het opgelost is… en dat is het dus niet!

De verbinding via de wifi valt steeds weg, zo heb je wel wifi en zo weer niet. Dat is erg vervelend ook als er kinderen thuis zijn die online hun lessen moeten volgen. Gelukkig kon er in ieder geval 1 bekabeld zijn lessen volgen.

Ik heb gister nog contact gehad met de klantenservice en als het goed is komt er nu een wifi versterker bij. Die werd mij door de monteur die 3 weken geleden is geweest geadviseerd. Dus nu na de 2e x besteld te hebben hoop ik dat ik deze nu wel ga ontvangen! Maar dat is nog even afwachten...

Heb nu bekabeld met alle overige apparaten uit een speedtest gedaan… Weet niet of deze zo goed doorkomt?

.https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/bfd14cc0-b790-11ea-a22f-79ca4c47951e 

 

Over de tv, de monteur heeft gezegd dat dat komt omdat de ontvangers veroudert zijn. De ontvanger zit bekabeld aan de modem. De tv blokt maar geeft geen foutmelding, ik heb de ontvangers al eens gereset maar geeft geen verschil. 

 

 


Het is zeker niet de bedoeling om je het gevoel te geven dat je klachten niet serieus worden genomen. Die klachten nemen we zeker wel serieus. Als ik het goed begrijp, speelt het probleem alleen via WiFi. De resultaten uit die speedtest zien er goed uit. Ik lees dat de verbinding bekabeld verder wel stabiel is. 

Wil je nog eens proberen of je de Wifi Manager kunt doorlopen? En verder ben ik benieuwd wat je al hebt geprobeerd om je WiFi te verbeteren. Had je al gekeken naar de tips voor wegvallende WiFi? Wat heb je al geprobeerd?

Ik begrijp dat je ook al WiFi-versterkers in huis hebt. Welke heb je? De zwarte (Experia WiFi's) of de ronde, witte (SuperWifi punten)? Heb je al geprobeerd om die te verplaatsen? Maakt dat verschil? En heb je inmiddels de derde versterker ontvangen? Wat voor apparaten zijn er verder allemaal aangesloten op je modem? 

Wat je tv-ontvangers betreft: ervaar je de problemen op beide tv-ontvangers of een van beide? Indien het probleem op één tv-ontvanger speelt, zou je dan de tv-ontvangers eens kunnen omwisselen van plek? Verhuist het probleem dan mee? Zou je op de tv-ontvangers de software eens opnieuw willen laden? Lees hier bij stap 2 hoe je dit kunt doen. De Arris VIP2952 tv-ontvangers zijn overigens niet verouderd. Tenzij er sprake is van een defect, zijn die dus niet aan vervanging toe. 


Hallo @Joyce17. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat de problemen inmiddels (via een andere weg) zijn opgelost. Mocht je toch nog ergens hulp bij nodig hebben, dan lees ik het graag.


Hallo @Natasja de problemen zijn er helaas nog steeds. Ik heb  je berichtje ook niet eerder gezien... 

Er komt morgen een monteur langs die hopelijk het probleem op kan lossen!! 

Dus ik hoop dat ik geen hulp meer nodig heb!! 

 

 


Dag @Joyce17. Ik heb geen bericht meer van je gezien. Heeft de monteur het probleem kunnen oplossen? Als ik nog iets voor je kan doen, lees ik het graag.


Hallo @Natasja ja gelukkig is nu het probleem met de wifi opgelost! Eindelijk een monteur die net zolang door ging tot hij het gevonden had!! De kabel van de router maakte storing met de router, nu met een extra wifiversterker en nieuwe router eindelijk geen wegvallende wifi meer!! Ook de tv storing is opgelost. Heel blij mee!! 


Dat is goed nieuws! :smile: Fijn om te lezen dat de monteur de problemen heeft kunnen oplossen en alles weer werkt zoals het hoort. Als er toch nog iets is wat ik voor je kan doen, dan weet je me te vinden.


Reageer