Skip to main content

IK heb een Experiabox V9 daar wil ik een Wireless Access Point op aan sluiten, het is een Linksys WAP54G.

Is dat mogelijk via een ethernetkabel?

Ja…

Wel al een oud gebakje... 18 jaar oud. Ruim...


Dankjewel voor je reactie,  Als deze het nog goed doet ben ik wel geholpen.

De experiaBox v9 werkt Wifi ook met horten en stoten, en de KPN doet daar ook niets aan


Werkt het bekabeld wel goed? Heeft u tv?


Ja we hebben tv , die is aangesloten dmv een kabel met het modem, soms moeten we de tv opnieuw opstarten want dan loopt het geluid niet synchroon met het beeld.
En soms moet een Netflix film even opnieuw laden.

Als ik in de kamer zit waar het modem staat werkt goed, maar op de begane grond ( een verdieping lager, gescheiden door een houten vloer, kan je haast niet FaceTimen of een filmpje bekijken op je IPad e.d. Dus Ik had die Linksys nog liggen, misschien gaat het hier beter mee

 

 

 

 

 


Wat voor huis heeft u? De Experiabox staat boven begrijp ik? Dat is wel een beetje raar. Heeft u DSL of glasvezel? 


We hebben een hoekhuis, begane grond, slaap etage, en een zolder.

We hebben geen glasvezel, en het modern staat in mijn hobby kamer op de slaap etage. En is aangesloten een paar jaar geleden door de KPN


De telefoonkabel komt dus beneden binnen denk ik? Lijkt me logisch? In de meterkast? Want die is ook beneden lijkt me?

Daar vandaan gaat er een kabel naar boven naar uw Experiabox. En van de Experiabox boven gaat er weer een kabel terug naar beneden naar de tv?

Voor de snelheid en stabiliteit is het eigenlijk beter als de Experiabox staat op de plek waar de kabel het huis binnen komt.


Dat zou dan een hele klus worden, want dan moet ik onder de vloer door om de tv kabel aan te sluiten. Dat lukt me niet,  eventueel met toch een accessoire point of versterker is dat dan niet mogelijk, zo jawat voor type zou je me dan eventueel aanraden.


Hoi @W.Jongste. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je een slechte wifi verbinding in huis hebt. Heb je het topic “Oplossingen voor trage en wegvallende wifi” al gelezen en onze Wifi Manager al doorlopen. Wellicht kan je gratis onze Experia Wifi krijgen nadat je deze tool hebt doorlopen. :blush:

 


Bedankt voor je reactie, ja ik heb alles al gedaan en uit geprobeerd niets wil helpen.

Diverse malen contact gehad met helpdesk KPN maar ook dit heeft niets opgeleverd.

Daarom denk ik aan een access point, ik weet het verder ook niet


Heb je al de Linksys WAP54G inmiddels al aangesloten en is jouw wifi netwerk daarmee verbeterd?


Nee nog niet, want dan moet eerst een kabel van het modem naar de begane grond aanbrengen.


Heb je misschien een tv-ontvanger bekabeld aangesloten op de begane grond? In dat geval kan je het misschien testen op deze netwerkkabel. :wink:


Oké, ga ik proberen, maar kom ik niet in aanmerking voor zo’n Experia WiFi. 2 stuks om op de begane grond te plaatsen, dat ik die bekabeld op het modem aansluit met UTP kabel. KPN zou de modems gaan vervangen maar daar hoor je ook niets van.

Misschien is die Experia WiFi een optie.

Alvast bedankt voor je reacties.

 

 


Welke snelheid haal je op de begane grond? Zou je eens een speedtest willen uitvoeren en de uitkomst daarvan willen delen in dit topic? Dan kan ik voor je uitzoeken of ik een gratis Experia Wifi kan toesturen. 


Ik heb een paar tests gedaan beneden en dat varieert van 6.4 download en 2.0 upload- 

9.5 download en 6.2 upload. Bij het modem is het 27.4 download en 9.5 upload.

Ik hoop dat je hier wat aan heb.

 


Dat is inderdaad erg weinig. Ik zal onze logistieke afdeling vragen of het mogelijk is om twee gratis Experia WiFi's toe te sturen. Wil je daarvoor je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Ik heb mijn gegeven ingevuld, hoop dat dit zo goed is.

Krijg ik hier nog bericht ( mailtje ) over?

Bij voorbaat hartelijk dank voor je hulp.

Eindelijk eens een positieve ervaring met een helpdesk medewerker.

met vriendelijke groet,

  1. Jongste

 

 


Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Ik heb zojuist twee gratis Experia Wifi's verzonden. Laat je ons weten of het probleem hiermee verholpen is?


Dankjewel, je bent een kanjer.

En je hoort nog van mij.

 


Graag gedaan @W.Jongste! Ik hoor graag van je!:blush:


@W.Jongste Heb je de Experia WiFi's al aangesloten en is het probleem daarmee verholpen?


Ik heb nog niets ontvangen van de KPN.


Wat jammer dat je het nog niet hebt ontvangen. Ik hoop dat deze versterkers snel in huis hebt. Laat je mij weten hoe het afloopt?


Zal ik doen, kan jij me ongeveer zeggen wanneer ik ze kan ontvangen? Het ongeveer alleen week geleden. Kan jij zien wanneer ze naar me opgestuurd zijn.

vr gr W Jongste