Skip to main content
Beantwoord

Slechte Wifi

  • July 4, 2020
  • 28 reacties
  • 285 keer bekeken

IK heb een Experiabox V9 daar wil ik een Wireless Access Point op aan sluiten, het is een Linksys WAP54G.

Is dat mogelijk via een ethernetkabel?

Beste antwoord door W.Jongste

Beste Vikash,

Ik heb gisteren de Wifi versterkers binnen gekregen. Ik heb er één geplaatst bij de tv en aangesloten op de kabel van de tv en één boven bij het modem. Het werkt fantastisch we hebben nog nooit zo'n snelle Wifi gehad ( download tussen de 35 en de 40 en upload rond de 10 ) flitsend.

Het werkt, dank zij jouw goede hulp. Daarom een dikke duim voor jou, je bent een kanjer. 

Met vriendelijke groet,

Joke en Wim Jongste

PS. Mijn vrouw is ook blij met de snelle Wifi.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

28 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • July 4, 2020

Ja…

Wel al een oud gebakje... 18 jaar oud. Ruim...


  • Auteur
  • Topper
  • July 4, 2020

Dankjewel voor je reactie,  Als deze het nog goed doet ben ik wel geholpen.

De experiaBox v9 werkt Wifi ook met horten en stoten, en de KPN doet daar ook niets aan


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • July 4, 2020

Werkt het bekabeld wel goed? Heeft u tv?


  • Auteur
  • Topper
  • July 4, 2020

Ja we hebben tv , die is aangesloten dmv een kabel met het modem, soms moeten we de tv opnieuw opstarten want dan loopt het geluid niet synchroon met het beeld.
En soms moet een Netflix film even opnieuw laden.

Als ik in de kamer zit waar het modem staat werkt goed, maar op de begane grond ( een verdieping lager, gescheiden door een houten vloer, kan je haast niet FaceTimen of een filmpje bekijken op je IPad e.d. Dus Ik had die Linksys nog liggen, misschien gaat het hier beter mee

 

 

 

 

 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • July 4, 2020

Wat voor huis heeft u? De Experiabox staat boven begrijp ik? Dat is wel een beetje raar. Heeft u DSL of glasvezel? 


  • Auteur
  • Topper
  • July 4, 2020

We hebben een hoekhuis, begane grond, slaap etage, en een zolder.

We hebben geen glasvezel, en het modern staat in mijn hobby kamer op de slaap etage. En is aangesloten een paar jaar geleden door de KPN


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • July 4, 2020

De telefoonkabel komt dus beneden binnen denk ik? Lijkt me logisch? In de meterkast? Want die is ook beneden lijkt me?

Daar vandaan gaat er een kabel naar boven naar uw Experiabox. En van de Experiabox boven gaat er weer een kabel terug naar beneden naar de tv?

Voor de snelheid en stabiliteit is het eigenlijk beter als de Experiabox staat op de plek waar de kabel het huis binnen komt.


  • Auteur
  • Topper
  • July 4, 2020

Dat zou dan een hele klus worden, want dan moet ik onder de vloer door om de tv kabel aan te sluiten. Dat lukt me niet,  eventueel met toch een accessoire point of versterker is dat dan niet mogelijk, zo jawat voor type zou je me dan eventueel aanraden.


Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi @W.Jongste. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je een slechte wifi verbinding in huis hebt. Heb je het topic “Oplossingen voor trage en wegvallende wifi” al gelezen en onze Wifi Manager al doorlopen. Wellicht kan je gratis onze Experia Wifi krijgen nadat je deze tool hebt doorlopen. :blush:

 


  • Auteur
  • Topper
  • July 7, 2020

Bedankt voor je reactie, ja ik heb alles al gedaan en uit geprobeerd niets wil helpen.

Diverse malen contact gehad met helpdesk KPN maar ook dit heeft niets opgeleverd.

Daarom denk ik aan een access point, ik weet het verder ook niet


Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Heb je al de Linksys WAP54G inmiddels al aangesloten en is jouw wifi netwerk daarmee verbeterd?


  • Auteur
  • Topper
  • July 8, 2020

Nee nog niet, want dan moet eerst een kabel van het modem naar de begane grond aanbrengen.


Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Heb je misschien een tv-ontvanger bekabeld aangesloten op de begane grond? In dat geval kan je het misschien testen op deze netwerkkabel. :wink:


  • Auteur
  • Topper
  • July 8, 2020

Oké, ga ik proberen, maar kom ik niet in aanmerking voor zo’n Experia WiFi. 2 stuks om op de begane grond te plaatsen, dat ik die bekabeld op het modem aansluit met UTP kabel. KPN zou de modems gaan vervangen maar daar hoor je ook niets van.

Misschien is die Experia WiFi een optie.

Alvast bedankt voor je reacties.

 

 


Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Welke snelheid haal je op de begane grond? Zou je eens een speedtest willen uitvoeren en de uitkomst daarvan willen delen in dit topic? Dan kan ik voor je uitzoeken of ik een gratis Experia Wifi kan toesturen. 


  • Auteur
  • Topper
  • July 8, 2020

Ik heb een paar tests gedaan beneden en dat varieert van 6.4 download en 2.0 upload- 

9.5 download en 6.2 upload. Bij het modem is het 27.4 download en 9.5 upload.

Ik hoop dat je hier wat aan heb.

 


Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Dat is inderdaad erg weinig. Ik zal onze logistieke afdeling vragen of het mogelijk is om twee gratis Experia WiFi's toe te sturen. Wil je daarvoor je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


  • Auteur
  • Topper
  • July 8, 2020

Ik heb mijn gegeven ingevuld, hoop dat dit zo goed is.

Krijg ik hier nog bericht ( mailtje ) over?

Bij voorbaat hartelijk dank voor je hulp.

Eindelijk eens een positieve ervaring met een helpdesk medewerker.

met vriendelijke groet,

  1. Jongste

 

 


Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Ik heb zojuist twee gratis Experia Wifi's verzonden. Laat je ons weten of het probleem hiermee verholpen is?


  • Auteur
  • Topper
  • July 8, 2020

Dankjewel, je bent een kanjer.

En je hoort nog van mij.

 


Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Graag gedaan @W.Jongste! Ik hoor graag van je!:blush:


Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@W.Jongste Heb je de Experia WiFi's al aangesloten en is het probleem daarmee verholpen?


  • Auteur
  • Topper
  • July 15, 2020

Ik heb nog niets ontvangen van de KPN.


Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Wat jammer dat je het nog niet hebt ontvangen. Ik hoop dat deze versterkers snel in huis hebt. Laat je mij weten hoe het afloopt?


  • Auteur
  • Topper
  • July 15, 2020

Zal ik doen, kan jij me ongeveer zeggen wanneer ik ze kan ontvangen? Het ongeveer alleen week geleden. Kan jij zien wanneer ze naar me opgestuurd zijn.

vr gr W Jongste