Skip to main content

Ik heb problemen met mijn WIFI die continue wegvalt of traag is. nu keek ik op de website van KPN en zag dat nieuwe klanten volop voordelen krijgen zoals superWIFI punten goedkopere abonnement, meer MB's op mobiel etc. Hoe kan ik ook van deze voordelen genieten als vaste klant zonder over te stappen naar een andere provider? Ik heb geprobeerd om telefonisch contact op te nemen met jullie klantenservice maar dat was ronduit onkundig en schandalig. ze zei dat ik maar de app moest downloaden!?

Heeft u nou problemen met Wi-Fi en zoekt u daar een oplossing of gaat het om de prijs?


Hallo @Bertje mobiel, welkom op het Forum. 

Wat vervelend dat jouw wifi erg traag is. Hiervoor heeft KPN de Wifi Manager ontwikkeld. De Wifi Manager meet jouw wifi uit, past waar nodig instellingen aan, en wanneer jouw wifi onder de 20 m/bits blijft maak je zelfs aanspraak op gratis wifi versterkers of een monteur. 

Wat kortingen betreft, elke klant krijgt een instap korting. Destijds toen jij klant bent geworden heb jij ook een aanbieding gehad. Klanten die nu kiezen voor de Super Wifi zien af van een korting op de maand prijs. Als het zo is dat jij voor dezelfde diensten nu meer betaald dan nieuwe klanten kan het misschien lonen om je pakket om te zetten naar KPN Hussel. Dit kan telefonisch via 0800-0402, overleg dan goed met de medewerker of dit voor jou voordeliger is of niet. 

Als ik verder nog iets voor je kan doen hoor ik het graag. 


Hoi Hanna, bedankt voor je berichtje. maar ik heb vanavond al 3 medewerkers gesproken van kpn. Vind het jammer dat ik betaal voor een experiabox die in de meterkast hangt (voor de glasvezel) en daar de wifi op zit wat ziezo al een belabberde situatie is! op zolder 0 mb op 1e 1 mb en beneden ga ik niet eens meer meten. ja ik gebruik de wifi manager app al maar ben niet van plan om elke paar dagen met die app door het huis te lopen om elke keer een andere kanaal te moeten kiezen.  Jammer dat ik o.a. betaal voor wifi die niet werkt en het enigste wat jullie kunnen bieden is dat ik moet gaan steggelen met een monteur die toch weer iets verzint dat het aan mijn huis ligt of wat dan ook en waar ik mijn verlofdagen voor moet opofferen. 

 

Makkelijkste optie is om over te gaan stappen naar Ziggo die mij wel 3 wifi punten wil geven en na een belletje met Vodafone heb ik voor mijn beide mobiele abonnementen vouchers gekregen zodat ik hiervoor geen aansluitkosten hoef te betalen. 

Was tevreden over KPN hoor maar misschien een tip voor de marketing: klanten krijgen is makkelijk maar houden is een 2e (misschien iets meer over hebben voor trouwe bestaande klanten)


U betaald niet voor wifi. U betaald voor internet op een bekabeld aangesloten pc of laptop. Lees het contract er maar eens op na.


:rolling_eyes:


U betaald niet voor wifi. U betaald voor internet op een bekabeld aangesloten pc of laptop. Lees het contract er maar eens op na.

jij slimmerik


U betaald niet voor wifi. U betaald voor internet op een bekabeld aangesloten pc of laptop. Lees het contract er maar eens op na.

jij slimmerik

Hij heeft toch wel echt gelijk...


Hoi @Bertje mobiel,

Natuurlijk is het niet de bedoeling dat jij dagelijks de Wifi Manager moet doorlopen voor een kanaal wijziging. Als jouw snelheden daadwerkelijk zo laag zijn lijkt het mij dat jij aanspraak maakt op de Experia Wifi's. Tip: meet met de Wifi Manager alleen op de plaatsen waar het probleem voor jou relevant is, bijvoorbeeld de boven verdieping en zolder. 

 


@Bertje mobiel Zojuist even ‘vergelijkend warenonderzoek’ gedaan bij de oranje concurrent.

Geheel volgens (mijn) verwachting is het gras niet groener aan de andere kant van het hek. Net als bij KPN staan ook daar de volgende beperkingen in de Actievoorwaarden:

  • Deze aanbieding is alleen geldig voor nieuwe internetklanten
  • Nieuwe internetklanten kunnen kiezen uit: Gratis 3 smart Wifiboosters t.w.v. € 149 of korting op het abonnement
  • Abonnees die in de afgelopen 6 maanden internet van Ziggo hadden, kunnen geen gebruik maken van het actieaanbod.

Volgend jaar ben je daar dan ook bestaande klant en krijg je geen “nieuwe klant” kortingen meer. Zo werkt het bij alle providers, ze proberen klanten met welkomskortingen weg te lokken bij de concurrent.


@Bertje mobiel Zojuist even ‘vergelijkend warenonderzoek’ gedaan bij de oranje concurrent.

Geheel volgens (mijn) verwachting is het gras niet groener aan de andere kant van het hek. Net als bij KPN staan ook daar de volgende beperkingen in de Actievoorwaarden:

  • Deze aanbieding is alleen geldig voor nieuwe internetklanten
  • Nieuwe internetklanten kunnen kiezen uit: Gratis 3 smart Wifiboosters t.w.v. € 149 of korting op het abonnement
  • Abonnees die in de afgelopen 6 maanden internet van Ziggo hadden, kunnen geen gebruik maken van het actieaanbod.

Volgend jaar ben je daar dan ook bestaande klant en krijg je geen “nieuwe klant” kortingen meer. Zo werkt het bij alle providers, ze proberen klanten met welkomskortingen weg te lokken bij de concurrent.

Dat is nou precies wat ik bedoel!!! Ik ga vanavond alles omzetten naar Ziggo/Vodafone en voel me dan voor 1 jaar als een nieuwe klant met perfect werkende Wifi.. want dat is "het” verkoop praatje van KPN en Ziggo. KPN: “KPN superwifi, overal in huis super goeie wifi” Ziggo: overal in huis perfecte wifi, gegarandeerd” volgens sommige hier op deze forum betaal je daar niet voor! maar dat is het eerste wat je voor je neus ziet staan als je op de site kijkt (make that the cat wise 😉 ) Kost me niks extra's heb mijn Mesh Wifi tot op zolder. geen gedoe om een x de monteur over de vloer te krijgen en dan nog maar afwachten of het opgelost gaat worden. Sorry KPN waren leuke jaren, goede kwaliteit Internet etc (uitgezonderd Wifi) maar wil me weer een gewaarde klant voelen die gegarandeerde perfecte wifi in huis wil hebben zonder gedoe! 

 

P.S. het regent klachten over jullie slechte Wifi op internet/Facebook 


Het regent op internet en Facebook klachten over zo’n beetje alles dus hecht daar niet teveel waarde aan. WiFi is WiFi, ongeacht wie je provider is. 


Reageer