Skip to main content

Ik heb een experiabox v10a en in het hele huis kom ik maar tot 9 Mb; Dit was in de woonkamer ooit beter. Na het testen via de KPN app is mijn modem gereset en ging ik in de slaapkamer van 11 naar 9.

Net ruim een half uur aan te telefoon gewacht op de klantenservice die mijn instellingen zou aanpassen en de verbinding wordt ineens verbroken; lekker service is dat! Ik ben niet tevreden over deze service.

Via de KPN Thuis app op je slimfoon kun je de kwaliteit van je Wi-Fi meten. Indien onvoldoende zal de app aanbieden om gratis twee Experia W-Fi's toe te voegen. Eén daarvan plaats je naast de V10 (die neemt Wi-Fi van de V10 over) de tweede (het liefst bekabeld) op een andere plek in je huis. Installatie van de EW's doe je ook via de Thuis app. Indien  nodig kun je nog een derde EW toevoegen, maar die moet je zelf betalen.


Vandaag had ik weer heel andere waarden (hoger) en na het aanpassen van het modem waren de weer lager. De snelheid is dus niet constant. Vanuit de app kreeg ik nooit een aanbod voor Experia WiFi maar begon alles gewoon weet opnieuw.


Hi @Roel1968 , goed dat je het hier meldt. Heb je de Wifi Manager wel al helemaal doorlopen? Je doet namelijk een meting op alle woonlagen, daarna voert de Manager verbeteringen door, hierna doe je nog een meting om te zien of het effect heeft. Mocht het niet leiden tot een verbetering dat heeft de Manager je enkele verbetermogelijkheden, dit kan ook een Experia WiFi-versterker zijn. Wil je het nog eens uitvoeren en me laten weten wat de conclusie is? We hebben ook een topic waar nog meer tips staan om problemen met WiFi op te lossen. Zou je die door willen nemen?


Beste Job,

Dit heb ik allemaal gedaan ( 3 keer) en kwam toen kwam ik (in een loop?) bij de beginstap terecht.

Ik zal het binnenkort nog een keer proberen...


Wat gek dat je in een loop terecht kwam! Wellicht kun je een andere browser proberen. Na de tweede meting moet je namelijk de vraag krijgen of de WiFi is verbeterd. Als dat het niet het geval is, dan kun je dat aangeven waarna je verbeteropties geven. Laat je me even weten of het nu wel lukt? Dan kan ik het resultaat ook achter de schermen checken. 


Ik heb er tot op heden nog geen tijd voor vrijgemaakt. Nu ik bekabeld internet op die kamer heb heeft de WiFi voor mij hier even geen prioriteit. Ik zal in de kerstvakantie nog eens testen hoe de WiFi daar is.


Helemaal goed, laat het maar weten via deze weg :)


Ik werd door KPN verrast met een bericht dat ik gratis Superwifi kon bestellen en heb dat natuurlijk gedaan. Ik kreeg de versterker niet goed werkend op de slaapkamer van mijn zoon, maar nu hij daar alles bekabeld heeft is dat niet zo erg. Wel heb ik de versterker boven op mijn werkkamer gezet, waar we buiten op het dakterras ook slecht wifi ontvangst hadden. Daar blijf de lamp wel groen branden. Ik moet het nog testen maar vetrouw erop dat het ontvangst daar nu beter zal zijn. Dank voor deze attentie!