Skip to main content

Goedenavond,

Sinds wij 1,5 jaar geleden verhuisd zijn hebben we al problemen met de wifi. We kregen bij de verhuizing de V10a experiabox en het is nooit meer helemaal goed geweest. Sinds eind december hebben we heel veel contact gehad met de klantenservice, maar een oplossing komt er niet want elke medewerker zegt iets anders. De eerste heeft de modem doorgemeten en wist te vertellen dat deze niet goed is en dat we een nieuwe zouden krijgen. Omdat het inmiddels 22 u ‘s avonds was afgesproken de volgende dag terug te bellen. Toen we terugbelden de volgende dag werd er gezegd dat we absoluut geen nieuw modem gaan krijgen, want de V10a is een prima modem. Deze medewerker heeft nogmaals de modem bekeken en constateerde dat 1 van de bekabelde wifi-versterkers die we een aantal jaar geleden hebben gekregen niet werkte. Hij zei dat we twee nieuwe bekabelde wifiversterkers thuis zouden krijgen. Drie weken later nog niks binnen, dus weer gebeld. Weer een andere medewerker zei dat we echt geen andere wifi- versterkers kregen. Deze medewerker vertelde ook dat er geen opdracht hiervoor in het systeem stond. Sowieso zou je ze niet thuiskrijgen maar krijg je een afspraak om de oude versterkers in een kpn winkel om te ruilen voor nieuwe. Ze ging de opdracht opnieuw in het systeem zetten ter goedkeuring. Ondertussen weer ruim een week verder en nog niks weer gehoord. Ondertussen is en blijft de wifi een treurnis en valt zelf soms het bekabelde internet uit (we hebben een thuiswerkplek noodgedwongen bekabeld aangesloten).

We zijn al jaren trouwe en zeer tevreden klanten, echter deze laatste ervaringen stellen ons nogal teleur. Het lijkt wel of niemand precies weet wat er nu wel en niet mag qua vervangen van slecht functionerende apparatuur. Thuiswerken wordt niet makkelijk zo, en ook de kinderen die thuisonderwijs online volgen kunnen zo niet uit de voeten.

Wie kan ons helpen om eindelijk weer goed functionerende wifi te krijgen?

Toevoeging: we hebben nog geen glasvezel helaas, nog gewoon ouderwetse kabel

Goedemiddag @Setteke en welkom hier op het forum!

 

Allereerst excuses voor deze late reactie; berichten die we via deze weg ontvangen, beantwoorden we op volgorde van binnenkomst en het is momenteel erg druk. Maar leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden en goed dat je je probleem kenbaar maakt. Ik kan me ook voorstellen dat je een wat nare smaak hebt overgehouden aan het eerder contact omtrent dit onderwerp. Maar dat ook het bekabeld internet wegvalt, is natuurlijk niet hoe het zou moeten zijn dus kijk ik graag eens met je mee. Zou je daarom je forumprofiel in willen vullen en een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kijk ik vanuit daar graag verder richting een structurele oplossing!


Hoi @Setteke , ik zie dat je je forumprofiel hebt ingevuld alleen vind ik geen abonnement op dit adres. Weet je zeker dat je de gegevens juist heb ingevuld? Je mag eventueel ook je klantnummer nog in je profiel zetten, deze kun je vinden op een factuur!


Ik heb mijn profiel inmiddels aangepast, stond nog op mijn vorige adres.


Dankjewel :)
 

Ik heb meteen setje Wi-Fi versterkers voor je aangevraagd en dit pakketje zal morgen voor je klaarliggen bij Supercoop (Scholestraat 28). Vergeet niet om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen en je krijgt nog een sms wanneer het pakketje voor je klaarligt. Hopelijk zorgt deze apparatuur ervoor dat je straks weer zonder problemen thuis kunt werken! Laat je me het weten?


Hierbij een update, we hebben de versterkers nu enkele weken in gebruik. Helaas heeft het ons probleem niet verholpen. We hebben nog steeds regelmatige trage en wegvallende wifi. De thuiswerkplek is nog steeds bekabeld internet, dus deze heeft geen invloed op het probleem. Er volgen 2 pubers thuisonderwijs en dat levert soms problemen op, maar vooral het online gamen en series/ films kijken via streamingsdiensten is problematisch. 
 

Er is geen vinger op te leggen, er zit geen patroon in het wegvallen van de wifi/ trage wifi. Soms gebeurt het met meerdere apparaten online, soms met slechts 1 apparaat online.

 

Helaas nog geen oplossing van het probleem dus.


Dan is er dus iets anders aan de hand. is het alleen de wifi die uitvalt? wat is er zoal aangesloten aan het modem? Heb je ook tv van kpn?


Heb je sinds de nieuwe ontvangers ook al de tips voor trage en wegvallende WiFi doorgenomen om zo ook de WiFi te optimileseren van de versterkers?Â