Skip to main content

Een jaar lang heeft de wifi met 2 KPN SuperWifi punten het (soms een kleine hickup) prima gedaan. Vanmorgen was het opeens gedaan. Sonos werkte niet meer en ook iPhone, MacBook en HP laptop kon ik geen wifi verbinding meer maken. Bekabelde internet op desktop werkt wel, telefoon en tv werkt ook. 

Alles gedaan, modem opnieuw gestart, router op nieuw gestart en wifi punten opnieuw gestart. Alles wat er aan KPN analysetools beschikbaar is gebruikt, helaas zonder resultaat. Alle websites van KPN afgegaan, helaas zonder resultaat.

Tot een jaar geleden kabel van Ziggo en Caiway gehad (nadat Ziggo zich uit onze gemeente terugtrok). Nooit meer dan een simpel kastje in de meterkast (zonder verdere ondersteuning) en ook nooit problemen, prima wifi, telefoon en TV. Sinds een jaar KPN Glasvezel en het is dan weer een kastje aan en uit zetten, dan weer een modem opnieuw opstarten. En het ergste, KPN is onbereikbaar. 

Wat doen de lampjes op de SuperWiFi's? 


Hi @RMunt, niet fijn dat de WiFi verbinding het ineens niet meer doet. De verbinding via een internetkabel, telefoon en tv doen het wel, dat scheelt in ieder geval. We helpen je hier graag op weg.

Net als Nick ben ik benieuwd naar wat de lampjes op de SuperWiFi's doen, dat zegt veel over de verbinding. Hoe zijn ze aangesloten? Je kan ook de KPN Thuis app gebruiken om je WiFi verbinding te controleren en beheren. We horen graag of je verder gekomen bent.


Ondertussen is het probleem opgelost. Beide Superwifi punten helemaal losgekoppeld van de stroom en 10 minuten gewacht. Daarna alles weer opgestart en daarmee was het probleem opgelost. Twee opmerkingen:

  • het bereik van de Experia box is dus zeer beperkt. Voorheen met Ziggo en Caiway een kastje in de meterkast die wifi in het hele huis mogelijk maakte.
  • nergens in de analysetools wordt dit als mogelijke oplossing genoemd.

Wat mij betreft is het case-closed!


Lampjes van de Superwifi punten waren en zijn groen. Daar was niets vanaf te leiden.


@RMunt Fijn om te horen! Dankjewel voor de terugkoppeling 🙂 Je weet ons hier te vinden als we iets voor je kunnen doen.