Skip to main content

Hi,

Thuis hebben wij slechte wifi, ik heb begrepen dat het aan de router kan liggen. Ik heb namelijk nog een oude router/modem  (experia box v8). Ivm hele slechte wifi, zou ik graag zsm een nieuwe modem willen.

 

Hoor graag. 

Alvast bedankt!

 

 

Gewoon even bellen.

De betreffende router is oud en maakt gebruik van oude Wifi technieken.

Over het algemeen is Kpn flexibel met het ruilen van routers als deze niet meer goed functioneren.

Mocht je in een eventuele spreekwoordelijke beton bunker wonen heeft ruilen geen zin.

Wel kun je dan als oplossing gebruik maken van wifi acces punten(Kpn superwifi)

 

 


Hi @Emre010, er kan meer aan de hand zijn als je een slechte wifi verbinding ervaart, het hoeft niet per se aan je Experia Box te liggen. Zou je ons topic over wifi eens goed willen doornemen? :slight_smile:

 

 


Hi @Emre010, er kan meer aan de hand zijn als je een slechte wifi verbinding ervaart, het hoeft niet per se aan je Experia Box te liggen. Zou je ons topic over wifi eens goed willen doornemen? :slight_smile:

 


Hi,

Heb ik al gedaan. Enige oplossing wat er instaat is een Superwifi aanschaffen. De Experia Box bevind zich letterlijk in de zelfde kamer en toch ervaar ik een slechte wifi verbinding. In andere kamers of bijvoorbeeld in de gang, heb ik helemaal geen wifi… 

 

Mijn broer zelf zit bij een andere provider en heeft geen enkele problemen met de wifi. Wel gek als hij in de zelfde flatgebouw woont.

Ik wil eerst een oplossing met KPN zoeken, voordat ik echt plannen maak om over te stappen naar een ander provider.


Hmm, SuperWifi punten aanschaffen iets iets dat de WifiManager alleen aan hoort te geven als je een snelheid van boven de 20Mb haalt, uit jouw omschrijving maak ik echter op dat de verbinding veel slechter is :thinking:

Zou je de WifiManager nog eens willen doorlopen en een screenshot van de uitkomst willen delen hier zodat ik met je mee kan kijken? Als de WifiManager het niet bij het juiste eind heeft, zal ik zelf even actie ondernemen!

Mijn broer zelf zit bij een andere provider en heeft geen enkele problemen met de wifi. Wel gek als hij in de zelfde flatgebouw woont.

Niet zo gek als je wellicht denkt, de kwaliteit van een wifi signaal is volledig locatiegebonden en afhankelijk van omgevingsfactoren. Kan best zijn dat de wifi ook slecht is als jullie zijn modem bij jou in huis neerzetten en andersom :wink:


Is het al gelukt om de WifiManager nogmaals te doorlopen @Emre010?


Hi Maja,

Ik heb een nieuwe modem ontvangen. Met de oude had ik max 30/40mbit/s. Nu met de nieuwe experia box v10 is het rond de 80. En in mijn kamer waar ik 5mbit/s had, heb ik nu ron de 40.

 

Het lag toch aan de modem 😛 Wel minder dat ik in mijn kamer minder snel Internet heb.. maar toch beter dan 5 a 10 mbits


Ah heel fijn dat het zo verbeterd is!

En inderdaad, 40Mb is een heel stuk beter dan 5 tot 10Mb :smiley: