Skip to main content

Hallo, we hebben sinds kort KPN glasvezel in combinatie met TV. 

Vanaf dag 1 merken we al dat we in de woonkamer lage internetsnelheden halen als we via WIFI zijn verbonden. Op de eerste verdieping is het helemaal een drama. De verbinding valt continu uit en we halen boven tussen de 1-5 mbps. Beneden gaat het beter, bij de eettafel waar we vaak zitten zitten we rond de 15 mbps.

 

Via de chat heb ik met de medewerker gesproken en ze geven aan dat ze me een superwifi willen verkopen voor 100 euro, of een gratis  bekabelde versterker.

Ik heb aangegeven eerst de bekabelde versterker te willen proberen, maar dat kan alleen via de WIFImanager. 

 

De WIFImanager geeft steeds "Balen, het is niet gelukt” aan, waardoor ik de gratis versterker niet kan bestellen. Na tientallen keren geprobeerd te hebben krijg ik nu wel een resultaat van mijn meting, maar geen optie op de gratis versterkers te bestellen, zie screenshot

 

Wat nu?

Dit gebeurt wel vaker. Een moderator pakt dit op. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. De experia wifi's moeten inderdaad bekabeld aangesloten worden. Heb je al een kabel liggen naar de woonkamer en 1ste verdieping?


Hoi Joep, dank voor je reactie.

Ik heb meteen mijn profiel bijgewerkt. Fijn dat de moderators hier meer bevoegdheden hebben dan de klantendienst via de chat. Zij kunnen me helaas niet verder helpen.

 

Ik heb nog een loze leiding boven. Deze kan ik dan mooi bedraden en gebruiken voor de versterker.

Is het met deze Experia versterkers zo dat de wifi van de router uit moet net als de superwifi units?

 


Dat hangt af van het type modem. Alleen bij de v10a blijft de wifi aan. Mooi dat je een loze leiding hebt scheelt een hoop gedoe. Als je tv van kpn hebt kan je er 1 naast de tv ontvanger zetten. Ik neem aan dat daar ook een kabel ligt. 


Ik heb de box 12 van Sagemcom, dan zou de wifi dus uit moeten, fijn om te weten.

De tv ontvanger van KPN is aangesloten met een ethernetkabel, moet ik dan niet nog een kabel trekken om hem naast de tv ontvanger de tweede versterker te plaatsen?

 


Nee de kabel die nu in de ontvanger zit doe je in de de experia wifi en de ontvanger sluit je met een kort kabeltje aan op de 2de poort van de experia wifi. 


Och, ja natuurlijk! Bedankt voor de tips Joep!

Nu afwachten tot een moderator het oppikt.

 

Groeten,

Peter


Graag gedaan. De wachttijd is momenteel een een dag of 2.


Hallo en welkom op het forum @Peter0099, vervelend om te zien dat je via de Wifimanager zelf niet tot een oplossing komt. Gelukkig kan ik als moderator wel iets voor je betekenen. Ik heb 2 wifiversterkers naar je toegestuurd. Alle info over de levering ontvang je nog per e-mail en sms. 


Hallo en welkom op het forum @Peter0099, vervelend om te zien dat je via de Wifimanager zelf niet tot een oplossing komt. Gelukkig kan ik als moderator wel iets voor je betekenen. Ik heb 2 wifiversterkers naar je toegestuurd. Alle info over de levering ontvang je nog per e-mail en sms. 

 

Bedankt voor je hulp Jeroen! :)

 

Groet,

Peter